En modern insan kaynakları yönetimlerini ve en popüler moda yönetim modellerini uygulayan işletmelerin krize yenik düşmeleri, insan kaynaklarını ve yönetimini tartışmaya açmıştır. Bu durum, başta turizm işletmeleri olmak üzere tüm işletmeleri yeni arayışlara yönlendirmiştir. İnsana yatırım yapan ve insanın en değerli kıymet olduğu bilincine varan işletmelerin belirsizlik ve yoğun rekabet ortamlarında başarılı olmaları, büyük fiziksel sermayeye sahip olan işletmelerin bu süreçlerde büyük çapta sarsıntı yaşamaları, işletmedeki en önemli sermayenin entelektüel sermaye yani insan kıymetleri olduğunu ortaya koymuştur. Bu bağlamda, işletmelerin insanı sadece stratejik bir kaynak olarak değil, aynı zamanda stratejik bir ortak ve kıymet olarak ele alması ve yönetmesi konusunda politikalar geliştirmesi ve bu fonksiyonun olumlu çağrışım ve algılama yanında içeriğini de yansıtması gerekmektedir
It has been led to a discussion of human resources and management that the businesses which are implementing most modern managements of human resources and most popular fashion models of management have fallen victim to the crisis. This situation, particularly to tourism businesses of all businesses led to new searches. That the businesses investing in human and are aware of human’s most valuable assets are successful in uncertainty and intense competition and the businesses which have got large physical capital live a major jolt in this process, it has revealed that the most important capital is intellectual capital or human assets in the businesses. In this context, the businesses must address not only as a strategic resource, but also as a strategic partner and asset; need to develop and implement policies in this regard. At the same time also this function must reflect the content with a positive connotation and perception
Other ID | JA57HZ25HJ |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 5, 2016 |
Submission Date | August 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 3 Issue: 5 |