BibTex RIS Cite

DOKTOR VE HEMŞİRELERDE KAYGI NEDENLERİ: Bir Üniversite Hastanesi Örneği

Year 2015, Volume: 6 Issue: 13, 62 - 71, 05.08.2016

Abstract

Bir üniversite hastanesinde çalışan doktor ve hemşirelerin mesleki yönden kaygı duydukları ve duymadıkları durumları ortaya koymayı amaçlayan bu araştırmada, veri toplama formu, toplam 412 doktor ve hemşirenin tamamına ulaştırılmıştır. Geri dönen form sayısı40’tır. Verilerin analizinde, ‘içerik analizi yöntemi’ kullanılmıştır. Sonuçlar, ‘hatalı tıbbi uygulama (malpraktis)’, ‘yetersiz eğitim’, ‘gelecek’, ‘maddi olanaksızlıklar-olumsuz koşullar’ın, mesleki yönden en çok kaygı duyulan durumlar olduğunu göstermiştir

References

  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, İ. (2000),Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Etmenler, Milli Eğitim.Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları:Süreli Yayınlar Dizisi, Mart 2000, s.15-19.
  • Al-Omar, B. A. (2003),“Sources of Work-StressAmongHospital-Staff at theSaudi MOH.”,Econ.&Adm. 17 (1), s.3-16.
  • Altuntaş, S. ve Seren, Ş. (2010),“Yönetici Hemşirelerin Yönetsel Stres Nedenleri”, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 13 (3), s.36-43.
  • Antigoni, F.,Pediaditaki, O. ve Dimitrios, T. (2011),“NursingStaff Under HeavyStress: Focus On Greece- A Critical Review”, International Journal of CaringSciences, 4 (1), s.11-19.
  • Antony, M. M. (2001),“Assessment ofAnxietyandtheAnxietyDisorders: An Overview”, M. M.Antony, S. M. Orsillo ve L. Roemer (der.),Practitioner’s Guide toEmpiricallyBasedMeasures of Anxiety içinde,KluwerAcademic/PlenumPublishers, s.9-17.
  • Aslankoç, R.,Öztürk, M. veYıldırım, N. G. (1999),“Ebe ve Hemşirelerin Mesleki Sorunları ve Anksiyete ile İlişkisi”,VII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Atatürk Üniversitesi H.Y.O., Poster Bildiri, s.12-20, Erzurum.
  • Aydın, K. B. (2009),“AutomaticThoughts as Predictors of TurkishUniversityStudents’ StateAnxiety”,SocialBehaviorAndPersonality37 (8), s.1065-1072.
  • Baumeister, R. F.,Bratslavsky, E., Finkenauer, C. ve Vohs, K. D. (2001),“Bad is StrongerThanGood”,Review of General Psychology, 5 (4), s.323-370.
  • Bayar, K., Çadır, G. ve Bayar, B. (2009),“Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamaya Yönelik Düşünce ve Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi”, TAF PreventiveMedicineBulletin, 8 (1), s.37-42.
  • Beh, L. S. ve Loo, L. H. (2012),“JobStressandCopingMechanismsAmongNursingStaffin PublicHealth Services”, International Journal of AcademicResearch in Business andSocialSciences, 2 (7), s.131-176.
  • Bolanowski, W. (2005),“AnxietyAbout Professional FutureAmongDoctors”, International Journal of OccupationalMedicineandEnvironmentalHealth, 18 (4), s.367-374.
  • Canbaz, S. A.,Sünter, A. T., Aker, S. ve Pekşen, Y. (2007),“Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeyi ve Etkileyen Faktörler”, Genel Tıp Dergisi, 17 (1), s.15-19.
  • Caplan, R. D. ve Jones, K. W. (1975),“Effects of Workload, Role Ambiguity, andTypeaPersonalityon Anxiety, Depression, andHeart Rate”,Journal of AppliedPsychology, 60 (6),s.713-719.
  • Carrier, E. R.,Reschovsky, J. D., Mello, M. M.,Mayrell, R. C. ve Katz, D. (2010),“Physicians’ Fearsof MalpracticeLawsuitsare Not AssuagedbyTortReforms”,HealthAffairs, 29 (9),s.1585-1592.
  • Cebeci, F. (2007),“Kardiyovasküler Hastalıklarda Depresyonun Önlenmesi, Saptanması ve Tedaviye Yönlendirilmesinde Hemşirenin Rolü”, Türkiye Klinikleri-Journal of CardiovascularSciences, 19,s.86- 89.
  • Charles, S. C. (2001),“Coping With a Medical Malpractice Suit”, West J. Med., 174, s.55-58.
  • Demir, A. (2005),“Hemşirelerin Vardiya ile Çalışmalarının Anksiyete ve Arteryel Kan Basıncına Etkisinin İrdelenmesi”, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 8 (2), s.400-454.
  • Demir-Zencirci, A. (2010),“Hemşirelik ve Hatalı Tıbbi Uygulamalar”, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 12 (1), s.67-74.
  • Dovidio, J. F. ve Hebl, M. R. (2005),“Discrimination at the Level of theIndividual: CognitiveAndAffectiveFactors”, R. L.Dipboyeve A. Colella (der.),Discrimination at WorkThePsychologicalandOrganizationalBases içinde,LawrenceErlbaumAssociates, Publishers, s.11-15.
  • Dowbiggin, I. R. (2009),“High Anxieties: TheSocial Construction of AnxietyDisorders”,TheCanadianJournal of Psychiatry, 54 (7),s.429-436.
  • DSM-IV (2000),DiagnosticAnd Statistical Manual of MentalDisorders,Fourth Edition. TextRevision, (DSM-IVTR Tanı Ölçütleri), (Ertuğrul Köroğlu, Çev.),Amerikan Psikiyatri Birliği, s.191-209.
  • Ekşi, F. (2006),“Rehber Öğretmenlerin Okul İklimi Algıları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma”,Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, s.46, İstanbul.
  • Endler, N. S.,Magnusson, D., Ekehammar, B. ve Okada, M. (1976),“TheMultidimensionalityof StateandTraitAnxiety”,ScandinavianJournal of Psychology, 17, s.81-89.
  • Eşel, E. (2003),“Genelleşmiş Anksiyete Bozukluğunun Nörobiyolojisi”, Klinik Psikofarmakoloji Bülteni, 13 (2), s.78-87.
  • Giordano, K. (2003),“ExaminingNursingMalpractice: A DefenseAttorney’sPerspective”, Critical Carenurse, 23 (2), s.104-108.
  • Glazer, S. ve Gyurak, A. (2008),“Sources of OccupationalStressAmongNurses in FiveCountries”, International Journal of InterculturalRelations, 32, s.49-66.
  • Köknel, Ö. (1998), Zorlanan İnsan-Kaygı Çağında Stres, Altın Kitaplar Yayınevi, 4.Basım,İstanbul, s.119.
  • Legrand, L. N.,McGue, M. veIacono, W. G. (1999),“A TwinStudyof StateandTraitAnxietyin ChildhoodandAdolescence”,TheJournal Of Child PsychologyAndPsychiatryAndAlliedDisciplines, 40 (6), s.953-958
  • McReynolds, P. (1986),“ChangingConceptionsof Anxiety: A HistoricalReviewandaProposed Integration”, C. D.Spielbergerve I. G. Sarason (der.), StressAndAnxiety içinde,Volume 10, Hemisphere Publishing Corporation, s.131-157.
  • Miguel-Tobal, J. J. ve González-Ordi, H. (2005),“The Role of Emotions in CardiovascularDisorders”, A. S. G. Antoniouve C. L. Cooper (der.),Research Companion toOrganizationalHealthPsychology içinde, Edward Elgar Publishing Ltd, s.455-477.
  • Mızrak, B. veCelbiş, O.(2007),“PatolojiveMalpraktis”,İnönüÜniversitesi Tıp FakültesiDergisi, 14 (3), s.213-217. Morgan, G. (1989), Creative OrganizationTheory-A Resourcebook,Sage Publications, USA, s.196-201.
  • Muschalla, B.,Linden, M. veOlbrich, D. (2010),“TheRelationshipBetweenJob-AnxietyandTrait-Anxiety-A DifferentialDiagnosticInvestigationWiththeJob-Anxiety-ScaleandtheState-Trait-AnxietyInventory”,Journal of AnxietyDisorders, 24, s.366-371.
  • Özen, H. Ö. (2013),“Çalışanların Cinsiyetlerine Göre Örgütsel Stresten Etkilenme Düzeyleri: Zonguldak İlinde Görevli Hemşireler Üzerinde Bir Araştırma”, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 8, s.74-95.
  • Reed, D. A.,Windish, D. M., Levine, R. B., Kravet, S. J., Wolfe, L. ve Wright, S. M. (2008),“Do Fears of MalpracticeLitigationInfluenceTeachingBehaviors?”,TeachingAnd Learning in Medicine, 20 (3), s.205- 211.
  • Rodriguez, R. M.,Anglin, D., Hankin, A., Hayden, S. R., Phelps, M., McCollough, L. ve Hendey, G. W. (2007),“A LongitudinalStudy of EmergencyMedicineResidents’ MalpracticeFearandDefensiveMedicine”,AcademicEmergencyMedicine, 14,s.569-573.
  • Sabancıoğulları, S. ve Doğan, S. (2012),“Bir Entegre Eğitim Programından Yeni Mezun Olan Hemşirelerin Meslek ve Okul Eğitimine İlişkin Düşünceleri ve Profesyonel Kimlik Düzeyleri”, İ. Ü. F. N. Hemşirelik Dergisi, 20 (3), s.184-192
  • Sanbar, S. S. ve Firestone, M. H. (2006),“MedicalMalpracticeStressSyndrome”, AmericanCollege of Legal Medicine (der.), MalpracticeSurvivalHandbook içinde,Elsevier, s.9-15.
  • Sandy, S. V.,Boardman, S. K., ve Deutsch, M. (2006),“PersonalityandConflict”, M.Deutsch, P. T. Colemanve E. C. Marcus (der.),TheHandbook of ConflictResolution-TheoryAndPractice içinde,2nd Edition, JosseyBass, s.331-349.
  • Schell, K. L. veGrasha, A. F. (2000),“State Anxiety, Performance Accuracy, and Work Pace in a Simulated Pharmacy Dispensing Task”, Perceptual And Motor Skills,90, s.547-561.
  • Spielberger, C. D. ve Reheiser, E. C. (2009),“Assessment of Emotions: Anxiety, Anger, Depression, andCuriosity”,AppliedPsychology: HealthAndWell-Being, 1 (3),s.271-302.
  • Şirin, A.,Kavak, O. veErtem, G. (2003),“Doğumhane Stajına Çıkan Öğrencilerin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi”, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7 (1),s.27-32.
  • Taparlı-Tekin, Z. (2004),“Yoğun Bakım Ünitelerinde Çalışan Hemşirelerin Anksiyete Düzeyleri ve Nedenlerinin Belirlenmesi”,Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi,s.89-92,Adana.
  • Tortumluoğlu, G.,Daştan, A. veVerep, S. (2004),“Erzurum İlinde Bir Grup Sağlık Personelinin Mesleki Sorun, Bu Sorunlara Yönelik Çözüm Önerileri ve Mesleki Beklentilerinin Saptanması”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi,1 (1), s.1-14.
  • Tunç, T. (2011),“Benlik Saygısı ve Kaygının Çatışma Yönetim Stilleri Üzerindeki Etkileri: Bir Üniversite Hastanesi Örneği”, Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, YönetimOrganizasyon Bilim Dalı, s.117-118, Adapazarı.
  • Ünsal, C. (2007),“‘Yaygın Anksiyete Bozukluğu’ Tanısı Alan Hastaların Elektrokardiyografilerindeki P-Dalga Dispersiyonu”,Tıpta Uzmanlık Tezi, Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Psikiyatri Kliniği, s.3,İstanbul.
  • Wafika, A. S. ve Halabi, J. (2007),“Critical Thinking, Self-Esteem, andStateAnxiety of NursingStudents”,NurseEducationToday, 27, s.162-168.
  • Wang, G.,Jing, R. veKlossek, A. (2007),“Antecedentsand Management of Conflict: ResolutionStyles of Chinese Top Managers in MultipleRounds of CognitiveandAffectiveConflict”,International Journal of Conflict Management, 18,s.74-97.
  • Yeniçeri, N., Mevsim, V., Özçakar, N., Özan, S., Güldal, D. ve Başak, O. (2007),“Tıp Eğitimi Son Sınıf Öğrencilerinin Gelecek Meslek Yaşamları ile İlgili Yaşadıkları Anksiyete ile Sürekli Anksiyetelerinin Karşılaştırılması”, DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 21 (1), s.19-24.
  • Yıldırım, A., Aksu, M., Çetin, İ. ve Şahan, A. G. (2009),“Tokat İli Merkezinde Çalışan Hekimlerin Tıbbi Uygulama Hataları ile İlgili Bilgi, Tutum ve Davranışları”, Cumhuriyet Tıp Dergisi, 31, s.356-366.

UNDERLYING CAUSES OF ANXIETY AMONG PHYSICIANS AND NURSES: A SAMPLE OF A UNIVERSITY HOSPITAL

Year 2015, Volume: 6 Issue: 13, 62 - 71, 05.08.2016

Abstract

In this study, it was aimed to determine the situations that anxiety owned and not owned of physicians and nurses. Data forms were distributed to a total of 412 subjects. 40 of those returned the data forms. Content analysis was performed

References

  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, İ. (2000),Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Etmenler, Milli Eğitim.Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları:Süreli Yayınlar Dizisi, Mart 2000, s.15-19.
  • Al-Omar, B. A. (2003),“Sources of Work-StressAmongHospital-Staff at theSaudi MOH.”,Econ.&Adm. 17 (1), s.3-16.
  • Altuntaş, S. ve Seren, Ş. (2010),“Yönetici Hemşirelerin Yönetsel Stres Nedenleri”, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 13 (3), s.36-43.
  • Antigoni, F.,Pediaditaki, O. ve Dimitrios, T. (2011),“NursingStaff Under HeavyStress: Focus On Greece- A Critical Review”, International Journal of CaringSciences, 4 (1), s.11-19.
  • Antony, M. M. (2001),“Assessment ofAnxietyandtheAnxietyDisorders: An Overview”, M. M.Antony, S. M. Orsillo ve L. Roemer (der.),Practitioner’s Guide toEmpiricallyBasedMeasures of Anxiety içinde,KluwerAcademic/PlenumPublishers, s.9-17.
  • Aslankoç, R.,Öztürk, M. veYıldırım, N. G. (1999),“Ebe ve Hemşirelerin Mesleki Sorunları ve Anksiyete ile İlişkisi”,VII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Atatürk Üniversitesi H.Y.O., Poster Bildiri, s.12-20, Erzurum.
  • Aydın, K. B. (2009),“AutomaticThoughts as Predictors of TurkishUniversityStudents’ StateAnxiety”,SocialBehaviorAndPersonality37 (8), s.1065-1072.
  • Baumeister, R. F.,Bratslavsky, E., Finkenauer, C. ve Vohs, K. D. (2001),“Bad is StrongerThanGood”,Review of General Psychology, 5 (4), s.323-370.
  • Bayar, K., Çadır, G. ve Bayar, B. (2009),“Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamaya Yönelik Düşünce ve Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi”, TAF PreventiveMedicineBulletin, 8 (1), s.37-42.
  • Beh, L. S. ve Loo, L. H. (2012),“JobStressandCopingMechanismsAmongNursingStaffin PublicHealth Services”, International Journal of AcademicResearch in Business andSocialSciences, 2 (7), s.131-176.
  • Bolanowski, W. (2005),“AnxietyAbout Professional FutureAmongDoctors”, International Journal of OccupationalMedicineandEnvironmentalHealth, 18 (4), s.367-374.
  • Canbaz, S. A.,Sünter, A. T., Aker, S. ve Pekşen, Y. (2007),“Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeyi ve Etkileyen Faktörler”, Genel Tıp Dergisi, 17 (1), s.15-19.
  • Caplan, R. D. ve Jones, K. W. (1975),“Effects of Workload, Role Ambiguity, andTypeaPersonalityon Anxiety, Depression, andHeart Rate”,Journal of AppliedPsychology, 60 (6),s.713-719.
  • Carrier, E. R.,Reschovsky, J. D., Mello, M. M.,Mayrell, R. C. ve Katz, D. (2010),“Physicians’ Fearsof MalpracticeLawsuitsare Not AssuagedbyTortReforms”,HealthAffairs, 29 (9),s.1585-1592.
  • Cebeci, F. (2007),“Kardiyovasküler Hastalıklarda Depresyonun Önlenmesi, Saptanması ve Tedaviye Yönlendirilmesinde Hemşirenin Rolü”, Türkiye Klinikleri-Journal of CardiovascularSciences, 19,s.86- 89.
  • Charles, S. C. (2001),“Coping With a Medical Malpractice Suit”, West J. Med., 174, s.55-58.
  • Demir, A. (2005),“Hemşirelerin Vardiya ile Çalışmalarının Anksiyete ve Arteryel Kan Basıncına Etkisinin İrdelenmesi”, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 8 (2), s.400-454.
  • Demir-Zencirci, A. (2010),“Hemşirelik ve Hatalı Tıbbi Uygulamalar”, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 12 (1), s.67-74.
  • Dovidio, J. F. ve Hebl, M. R. (2005),“Discrimination at the Level of theIndividual: CognitiveAndAffectiveFactors”, R. L.Dipboyeve A. Colella (der.),Discrimination at WorkThePsychologicalandOrganizationalBases içinde,LawrenceErlbaumAssociates, Publishers, s.11-15.
  • Dowbiggin, I. R. (2009),“High Anxieties: TheSocial Construction of AnxietyDisorders”,TheCanadianJournal of Psychiatry, 54 (7),s.429-436.
  • DSM-IV (2000),DiagnosticAnd Statistical Manual of MentalDisorders,Fourth Edition. TextRevision, (DSM-IVTR Tanı Ölçütleri), (Ertuğrul Köroğlu, Çev.),Amerikan Psikiyatri Birliği, s.191-209.
  • Ekşi, F. (2006),“Rehber Öğretmenlerin Okul İklimi Algıları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma”,Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, s.46, İstanbul.
  • Endler, N. S.,Magnusson, D., Ekehammar, B. ve Okada, M. (1976),“TheMultidimensionalityof StateandTraitAnxiety”,ScandinavianJournal of Psychology, 17, s.81-89.
  • Eşel, E. (2003),“Genelleşmiş Anksiyete Bozukluğunun Nörobiyolojisi”, Klinik Psikofarmakoloji Bülteni, 13 (2), s.78-87.
  • Giordano, K. (2003),“ExaminingNursingMalpractice: A DefenseAttorney’sPerspective”, Critical Carenurse, 23 (2), s.104-108.
  • Glazer, S. ve Gyurak, A. (2008),“Sources of OccupationalStressAmongNurses in FiveCountries”, International Journal of InterculturalRelations, 32, s.49-66.
  • Köknel, Ö. (1998), Zorlanan İnsan-Kaygı Çağında Stres, Altın Kitaplar Yayınevi, 4.Basım,İstanbul, s.119.
  • Legrand, L. N.,McGue, M. veIacono, W. G. (1999),“A TwinStudyof StateandTraitAnxietyin ChildhoodandAdolescence”,TheJournal Of Child PsychologyAndPsychiatryAndAlliedDisciplines, 40 (6), s.953-958
  • McReynolds, P. (1986),“ChangingConceptionsof Anxiety: A HistoricalReviewandaProposed Integration”, C. D.Spielbergerve I. G. Sarason (der.), StressAndAnxiety içinde,Volume 10, Hemisphere Publishing Corporation, s.131-157.
  • Miguel-Tobal, J. J. ve González-Ordi, H. (2005),“The Role of Emotions in CardiovascularDisorders”, A. S. G. Antoniouve C. L. Cooper (der.),Research Companion toOrganizationalHealthPsychology içinde, Edward Elgar Publishing Ltd, s.455-477.
  • Mızrak, B. veCelbiş, O.(2007),“PatolojiveMalpraktis”,İnönüÜniversitesi Tıp FakültesiDergisi, 14 (3), s.213-217. Morgan, G. (1989), Creative OrganizationTheory-A Resourcebook,Sage Publications, USA, s.196-201.
  • Muschalla, B.,Linden, M. veOlbrich, D. (2010),“TheRelationshipBetweenJob-AnxietyandTrait-Anxiety-A DifferentialDiagnosticInvestigationWiththeJob-Anxiety-ScaleandtheState-Trait-AnxietyInventory”,Journal of AnxietyDisorders, 24, s.366-371.
  • Özen, H. Ö. (2013),“Çalışanların Cinsiyetlerine Göre Örgütsel Stresten Etkilenme Düzeyleri: Zonguldak İlinde Görevli Hemşireler Üzerinde Bir Araştırma”, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 8, s.74-95.
  • Reed, D. A.,Windish, D. M., Levine, R. B., Kravet, S. J., Wolfe, L. ve Wright, S. M. (2008),“Do Fears of MalpracticeLitigationInfluenceTeachingBehaviors?”,TeachingAnd Learning in Medicine, 20 (3), s.205- 211.
  • Rodriguez, R. M.,Anglin, D., Hankin, A., Hayden, S. R., Phelps, M., McCollough, L. ve Hendey, G. W. (2007),“A LongitudinalStudy of EmergencyMedicineResidents’ MalpracticeFearandDefensiveMedicine”,AcademicEmergencyMedicine, 14,s.569-573.
  • Sabancıoğulları, S. ve Doğan, S. (2012),“Bir Entegre Eğitim Programından Yeni Mezun Olan Hemşirelerin Meslek ve Okul Eğitimine İlişkin Düşünceleri ve Profesyonel Kimlik Düzeyleri”, İ. Ü. F. N. Hemşirelik Dergisi, 20 (3), s.184-192
  • Sanbar, S. S. ve Firestone, M. H. (2006),“MedicalMalpracticeStressSyndrome”, AmericanCollege of Legal Medicine (der.), MalpracticeSurvivalHandbook içinde,Elsevier, s.9-15.
  • Sandy, S. V.,Boardman, S. K., ve Deutsch, M. (2006),“PersonalityandConflict”, M.Deutsch, P. T. Colemanve E. C. Marcus (der.),TheHandbook of ConflictResolution-TheoryAndPractice içinde,2nd Edition, JosseyBass, s.331-349.
  • Schell, K. L. veGrasha, A. F. (2000),“State Anxiety, Performance Accuracy, and Work Pace in a Simulated Pharmacy Dispensing Task”, Perceptual And Motor Skills,90, s.547-561.
  • Spielberger, C. D. ve Reheiser, E. C. (2009),“Assessment of Emotions: Anxiety, Anger, Depression, andCuriosity”,AppliedPsychology: HealthAndWell-Being, 1 (3),s.271-302.
  • Şirin, A.,Kavak, O. veErtem, G. (2003),“Doğumhane Stajına Çıkan Öğrencilerin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi”, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7 (1),s.27-32.
  • Taparlı-Tekin, Z. (2004),“Yoğun Bakım Ünitelerinde Çalışan Hemşirelerin Anksiyete Düzeyleri ve Nedenlerinin Belirlenmesi”,Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi,s.89-92,Adana.
  • Tortumluoğlu, G.,Daştan, A. veVerep, S. (2004),“Erzurum İlinde Bir Grup Sağlık Personelinin Mesleki Sorun, Bu Sorunlara Yönelik Çözüm Önerileri ve Mesleki Beklentilerinin Saptanması”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi,1 (1), s.1-14.
  • Tunç, T. (2011),“Benlik Saygısı ve Kaygının Çatışma Yönetim Stilleri Üzerindeki Etkileri: Bir Üniversite Hastanesi Örneği”, Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, YönetimOrganizasyon Bilim Dalı, s.117-118, Adapazarı.
  • Ünsal, C. (2007),“‘Yaygın Anksiyete Bozukluğu’ Tanısı Alan Hastaların Elektrokardiyografilerindeki P-Dalga Dispersiyonu”,Tıpta Uzmanlık Tezi, Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Psikiyatri Kliniği, s.3,İstanbul.
  • Wafika, A. S. ve Halabi, J. (2007),“Critical Thinking, Self-Esteem, andStateAnxiety of NursingStudents”,NurseEducationToday, 27, s.162-168.
  • Wang, G.,Jing, R. veKlossek, A. (2007),“Antecedentsand Management of Conflict: ResolutionStyles of Chinese Top Managers in MultipleRounds of CognitiveandAffectiveConflict”,International Journal of Conflict Management, 18,s.74-97.
  • Yeniçeri, N., Mevsim, V., Özçakar, N., Özan, S., Güldal, D. ve Başak, O. (2007),“Tıp Eğitimi Son Sınıf Öğrencilerinin Gelecek Meslek Yaşamları ile İlgili Yaşadıkları Anksiyete ile Sürekli Anksiyetelerinin Karşılaştırılması”, DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 21 (1), s.19-24.
  • Yıldırım, A., Aksu, M., Çetin, İ. ve Şahan, A. G. (2009),“Tokat İli Merkezinde Çalışan Hekimlerin Tıbbi Uygulama Hataları ile İlgili Bilgi, Tutum ve Davranışları”, Cumhuriyet Tıp Dergisi, 31, s.356-366.
There are 49 citations in total.

Details

Other ID JA57DK29DR
Journal Section Research Articles
Authors

Tülin Tunç This is me

Rana ÖZEN Kutanis This is me

Publication Date August 5, 2016
Submission Date August 5, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 6 Issue: 13

Cite

APA Tunç, T., & Kutanis, R. Ö. (2016). DOKTOR VE HEMŞİRELERDE KAYGI NEDENLERİ: Bir Üniversite Hastanesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 6(13), 62-71.

570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838