İhracat, dünya çapındaki tüm ülkeler için ekonomik büyüme ve kalkınmayı yönlendirmede çok önemli bir rol oynamaktadır. Türkiye açısından ihracat sektörü, ülkenin uluslararası ticaretteki yerini güçlendirmesi ve ülkenin ekonomik büyümesi için büyük bir öneme sahiptir. İhracat, Türkiye'nin ulusal gelirinin önemli bir kaynağıdır. İstihdamı artırır ve ekonomik büyümeye katkı sağlar. Stratejik bir araç olarak ihracat, dış ticaret dengesini sağlamak, teknoloji transferini teşvik etmek, yeni pazarlara erişmek ve rekabet gücünü artırmak için kullanılır. Küresel ticarette önemli bir aktör olan Türkiye, son yıllarda ihracat faaliyetlerini artırmak için çeşitli stratejiler benimsemiştir. Türkiye'nin ihracat pazarlaması, ihracat hacminin artırılması, ihracat çeşitliliğinin geliştirilmesi ve uluslararası pazarlarda rekabet edebilirliğin sağlanması gibi hedeflere odaklanmaktadır. İhracat pazarlamasının etkinliği ihracat performansını doğrudan etkilemektedir. Cumhuriyetin kuruluşundan bu yana Türkiye'nin ihracat performansı büyük bir gelişme göstermiştir. 2023 yılı, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı olması ve ikinci yüzyılın başlangıcı olması açısından büyük bir önem taşımaktadır. Çalışma, Türkiye'nin ihracat tarihine bir bakış sunacak, ihracat pazarlamasının önemini vurgulayacak ve Türkiye'nin ihracat pazarlaması stratejilerinin nasıl şekillendiği konusunda bir genel değerlendirme yapacak ve Türkiye'nin küresel ticaretteki rolü analiz edilecektir.
100. yıl özel sayısı için
Exports is crucial in driving economic growth and development for all countries worldwide. The export sector is critical for Turkey's economic growth and for boosting the country's standing in international trade. Exports is an essential source of Turkey's national income. It increases employment and contributes to economic growth. Exports is utilized as a strategic instrument to attain foreign trade balance, encourage knowledge transfer, gain access to new markets, and boost competitiveness. In recent years, Turkey, as an essential player in global commerce, has used various tactics to enhance its export activity. Turkey's export marketing strategy focuses on expanding export volume, diversifying exports, and maintaining competitiveness in foreign markets. The effectiveness of export marketing directly affects export performance. Turkey's export performance has shown a significant improvement. 2023 is essential as the 100th anniversary of the Republic of Turkey and the beginning of the second century. The study would outline Turkey's export history, underline the importance of export marketing, and examine how Turkey's export marketing techniques have evolved. It would also investigate Turkey's role in global commerce.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | International Marketing |
Journal Section | Review Articles |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2023 |
Submission Date | July 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 100. Yıl Özel Sayısı |