Research Article
BibTex RIS Cite

Sağlık Çalışanlarının Kurum Kimliği Algılarının Kurumsal Bağlılıklarına Etkisi: Bir Kamu Kurumu Örneği

Year 2024, Volume: 15 Issue: 42, 593 - 605, 29.05.2024
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1310612

Abstract

Bu araştırma, sağlık çalışanlarının kurumsal kimlik ve kurumsal bağlılık algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve kurumsal kimlik algısının kurumsal bağlılık düzeylerine olan etkisinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, bir kamu sağlık tesisinde çalışan 276 kişi ile yürütülmüştür. Çalışanların; demografik özellikleri, kurumsal iletişim, yapı, kurumsal davranış ve kurumsal bağlılıklarına ilişkin algılarını değerlendirmek için tanımlayıcı istatistik analiz yöntemlerinden faydalanılmıştır. Hipotezleri test etmek için Faktör Analizi, Korelâsyon ve Regresyon analiz testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre araştırmanın yapıldığı kamu kurumunda kurumsal kimlik unsurlarının normatif bir bağlılık oluşturduğu (r=0,212**, p <0,01), kurum kimliği ile kurumsal bağlılık arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu bulunmuştur (r=0,196**, p <0,01). Ayrıca, çalışanların kurumsal kimlik algısının, kurumsal bağlılık üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır (F (1,118) = 55,182, p<0,001, R² =0,3269). Araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında, kurum kimliği algısının ve kurumsal bağlılığın artırılmasına yönelik birtakım öneriler sunulmuştur.

Ethical Statement

Bu çalışma için Kastamonu Üniversitesi Etik Kurulundan 1/9 sayılı ve 5.01.2023 tarihli etik kurul onayı alınmıştır.

References

  • Allen, N. J. ve Meyer, J. P. (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal of Occupational Psychology, 63(1), 1-18.
  • Alsaqqa, H. H. (2023). Healthcare organizations management: Analyzing characteristics, features and factors, to identify gaps “scoping review”. Health Services Insights, 6, 1–10.
  • Baskın, Z. P. (2020). Kurumsal kimlik ve logo: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi, (26), 563-577.
  • Bilgiç, H. F. (2017). Kurumsal bağlılık-iş tatmini ilişkisi. Bitlis Eren Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Akademik İzdüşüm Dergisi, 2(3), 35-49.
  • Çiçek, B. ve Almalı, V. (2020). Kurumsal kimlik oluşturmada kurumsal imaj algısının rolü: Örgüt kültürünün aracılık etkisi. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 27(2), 219-238.
  • Dağdemir, A. (2008). Kurum kimliği ve kurumsal bağlılık arasındaki ilişki, kurum kimliğinin çalışanların kurumsal bağlılıkları üzerindeki etkilerinin bir işletmede araştırılması [Doktora Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Dağlı, A., Elçiçek, Z. ve Han, B. (2018). Örgütsel Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(68), 1788-1800. https://doi.org/10.17755/esosder.445932
  • Demir, S. ve Yaşbay Kobal, H. (2021). Örgütsel kimlik algısının örgütsel bağlılığa etkileri: Hakkari Devlet Hastanesi örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 24(1), 109-126.
  • Dowling, G. R. (2006). Communicating corporate reputation through stories. California Management Review, 49(1), 82-100.
  • Döngelci, C. S. Kök, S. B. ve Sarıkaya, M. (2023). Örgütsel bağlılığın demografik değişkenler açısından incelenmesi: Özel sektör çalışanları üzerine bir uygulama. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(1), 171-190.
  • Duman, Ş., Paşamehmetoğlu, A. ve Poyraz, A. B. (2013). Örgütsel kimlik algısı, örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Journal of Business, Economics and Political Science, 2(4), 75-89.
  • Edwards, M. R. ve R. Peccei (2010), Perceived organizational support, organizational ıdentification and employee outcomes: Testing a simultaneous multifoci model. Journal of Personnel Psychology, 9(1), 17-26.
  • Efe, U., Karavelioğlu, C. ve Ergun Özler, N. D. (2020). İşveren markasının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (64), 143-161.
  • Erentürk, M. K. (2020). Kurumsal kimlik, kurumsal imaj ve kurumsal itibar ilişkisi. Premium e-Journal of Social Sciences (PEJOSS), 4(5), 169-176.
  • Erkmen, T. ve Çerik, Ş. (2007). Kurum imajını oluşturan kurum kimliği boyutları bağlamında örgüte bağlılığın incelenmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(28), 107-119.
  • Finegold, D., Mohrman, S. ve Spreitzer, G. M. (2002), Age effects on the predictors of technical workers' commitment and willingness to turnover. Journal of Organizational Behavio,r 23(5), 655-674.
  • Granrose, C. S. ve Portwood, J. D. (1987). Matching individual career plans and organizational career management. The Academy of Management Journal, 30(4), 699-720.
  • Güçlü, H. (2006). Turizm sektöründe durumsal faktörlerin Kurumsal bağlılık üzerindeki etkisi [Doktora Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Güllüoğlu, Ö. (2012). Kurumsal iletişim, iletişim doyumu ve kurumsal bağlılık. Eğitim Yayınevi.
  • Gümüş, M. ve Öksüz, B. (2010). İtibarın temel taşı olarak kurumsal iletişim: Kurumsal itibar sürecinde iletişimin rolü ve önemi. Marmara İletişim Dergisi, 16, 112-124.
  • Hall, M. L., Waddell, J., Donner, G. ve Wheeler, M.M. (2004). Outcomes of a career planning and development program for registered nurses. Nursing Economics, 22(5), 231-238.
  • Hepkon, Z. (2003). Kurumsal kimlik inşasını belirleyen faktörler: Bir literatür taraması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2(4), 175-211.
  • İngeç, A. K. (2023). Kurum kimliği üzerine. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 61, 153-169. https://doi.org/10.47998/ikad.1212487.
  • Kılıçaslan, S. ve Kaya, A. (2018). Personel güçlendirme ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin incelenmesi: kamu kurumu çalışanları örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(1), 57-71.
  • Kılıç, G. (2008). Kariyer yönetimi ve kurumsal bağlılık arasındaki ilişki: Beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma [Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Korkmaz, O. ve Göktaş, T. (2023). Yetenek yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisi: Örgüt temelli öz saygının aracılık rolü. International Journal of Management and Administration, 7(14), 112-140.
  • Luthans, F. (2011), Organizational behavior: An evidence based approach. New York McGraw-Hill Irwin.
  • Mahaputra, M. R., ve Saputra, F. (2021). Literature review the effect of headmaster leadership on teacher performance, loyalty and motivation. Journal of Accounting and Finance Management, 2(2), 103-113.
  • Martínez‐León, I. M. ve Martínez‐García, J. A. (2011). The influence of organizational structure on organizational learning. International Journal of Manpower, 32(5/6), 537-566.
  • Meral, P. S. (2011). Yeni başlayanlar için kurumsal kimlik ve marka. Detay Yayıncılık.
  • Meyer, J. P., Irving, P. G. ve Allen, N. J. (1998). Examination of the combined effects of work values and early work experiences on organizational commitment. Journal of Organizational Behavior, 19(1), 29-52.
  • Meyer, J. P., Stanlay, D. J., Herscovitch, L. ve Topolnytsky, L. (2002). Affective, continuance, and normative commitment to the organization: A meta-analysis of antecedents, correlates, and consequances, Journal of Vocational Behavior, 61, 20-52.
  • Mottaz, C. J. (1988). Determinants of organizational commitment. Human Relations, 41(6), 467-482.
  • Okay, A. (2013). Kurum kimliği. Derin Yayınları
  • Oktay, E. ve Çelebi, A. M. (2019). Örgütsel bağlılık ve personel güçlendirme ilişkisi: Karaman ili merkezinde bir kamu sektöründe araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 10(23), 1-14.
  • Olcay, E., Alpboğa, R., Açar, M. S., Karaman, S. Çelik, S. ve Deniz, İ. (2023). Örgütsel bağlılık kavramı ve kuramlarına genel bir bakış, Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(62), 2558-2569. http://dx.doi.org/10.29228/JOSHAS.6877
  • Olins, W. (1989). Corporate identity: making business strategy visible thorugh design. Thames and Hudson
  • Özer, M. (2020). Kurumsal kimlik faktörleri ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkide örgütsel bağlılık ile örgütsel sinizminin aracılık etkileri: Özel ve kamu sektörlerinde bir çalışma [Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Öztürk, Z., Yılmazer, Ö. ve Erdem, Ö. (2019). Hastanelerde sağlık çalışanlarının motivasyon düzeylerinin örgütsel bağlılıklarına etkileri: Kırıkkale İli örneği. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 5(1), 21-50.
  • Penley, L. E. ve Gould, S. (1988). Etzioni's model of organizational involvement: A Perspective for understanding commitment to organizations. Journal of Organizational Behavior, 9(1), 43-59. https://doi.org/10.1002/job.4030090105
  • Riatmaja, D. S. ve Shaddiq, S. (2023). The effect of job satisfaction, employee loyalty, and employee commitment on leadership style in startup companies, International Quality Conference, 1565-1574.
  • Robbins, S. P., Odendaal, A. ve Roodt, G., (2009). Organisational Behaviour Global and Southern African Perspectives, (2. Baskı). Pearson Education.
  • Samadov, S. (2006). İş doyumu ve Kurumsal bağlılık: Özel sektörde bir uygulama [Yükseklisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Sayan, İ., Zeyneloğlu, S. ve Malatyalı, İ. (2023). Covid-19 pandemi sürecinde sağlık çalışanlarının stresle başa çıkma tarzlarının örgütsel bağlılık düzeylerine etkisi. Disiplinlerarası Yenilik Araştırmaları Dergisi, 3(1), 7-15.
  • Serarslan, M. Z. ve Topal, A. (2019). Sağlık bakanlığı çalışanlarının otantik liderlik davranışlarının kurumsal bağlılıklarına etkinin değerlemesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(95), 110-121
  • Sturges, J., Guest, D., Conway, N., ve Davey, K. M. (2002). A longitudinal study of the relationship between career management and organizational commitment among graduates in the first ten years at work. Journal of Organizational Behavior, 23, 731-748.
  • Şener, A. O. ve Eroğlu, E., (2023). Üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin örgütsel bağlılığa olan etkisinin değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli Dergisi Online Kurgu, 31(1), 65-76.
  • Topal, A. ve Serarslan, M. Z. (2019). Kurum çalışanlarının, örgütsel bağlılığını etkileme sürecinde otantik ve hizmetkâr liderlik davranışlarının incelenmesi: Sağlık Bakanlığı merkez teşkilatı örneği [Doktora Tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Tulunay Ateş, Ö. ve Buluç, B. (2018). İlköğretim öğretmenlerinde motivasyon ve örgütsel bağlılığın demografik değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (48), 1-30.
  • Tunçel, H. (2011). Kurumsal iletişimin kavramsal çerçevesi hakkında bir yorum. Marmara İletişim Dergisi, 2011(18), 252-267.
  • Türk, C., (2022). Kurumsal kimlik kılavuzu nedir? Koç Holding kurumsal kimlik kılavuzunun incelenmesi. Bodrum Journal of Art and Design, 1(2), 208-220.
  • Türk, Ö. ve Tulunay Ateş, Ö. (2023). Öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ve motivasyonu arasındaki ilişkiler: meta­analiz çalışması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-30. https://doi.org/10.9779/pauefd.1100214
  • Uygur, A. (2015). Bir araştırma ile örgütsel bağlılık ve işe bağlılık. Barış Kitap
  • Vural, F., Dura, A. A., Şükran, F. İ. L., Çiftçi, S., Torun, S. D. ve Patan, R. (2012). Sağlık çalışanlarında memnuniyet, kurumda kalma ve kurumsal bağlılığa etki eden faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 137-144.
  • Yenihan, B. (2010). Türk ilaç sektöründe çalışana tıbbi tanıtım temsilcilerinin iş doyumu ve kurumsal bağlılık düzeylerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi.

The Effect of Health Workers' Perception of Organisational Identity on Their Organisational Loyalty: A Public Institution Case

Year 2024, Volume: 15 Issue: 42, 593 - 605, 29.05.2024
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1310612

Abstract

The study is conducted to evaluate the relationship between the perceptions of organisational identity and organisational loyalty of health workers. The research is conducted with 276 people working in a public health institution. Descriptive statistical analysis methods are used to evaluate the demographic characteristics, organisational communication, structure, organisational behaviour and organisational loyalty of the employees. In addition, Factor Analysis, Correlation and Regression analysis tests are utilised to test the hypotheses. According to the results of the research, it is found that organisational identity elements create a normative loyalty (r=0.212**, p<0.01) and there is a positive relationship between organisational identity and organisational loyalty (r=0.196**, p<0.01). In addition, it is concluded that employees' perception of organisational identity has a significant effect on organisational loyalty (F (1,118) = 55.182, p<0.001, R² =0.3269). In the light of the results found from the research, some proposals are presented to increase the perception of corporate identity and institutional loyalty.

Ethical Statement

For this study the approval of ethical committee no 1/9 dated 05.01.2023 was taken from the Ethical Committee, Kastamonu University.

References

  • Allen, N. J. ve Meyer, J. P. (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal of Occupational Psychology, 63(1), 1-18.
  • Alsaqqa, H. H. (2023). Healthcare organizations management: Analyzing characteristics, features and factors, to identify gaps “scoping review”. Health Services Insights, 6, 1–10.
  • Baskın, Z. P. (2020). Kurumsal kimlik ve logo: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi, (26), 563-577.
  • Bilgiç, H. F. (2017). Kurumsal bağlılık-iş tatmini ilişkisi. Bitlis Eren Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Akademik İzdüşüm Dergisi, 2(3), 35-49.
  • Çiçek, B. ve Almalı, V. (2020). Kurumsal kimlik oluşturmada kurumsal imaj algısının rolü: Örgüt kültürünün aracılık etkisi. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 27(2), 219-238.
  • Dağdemir, A. (2008). Kurum kimliği ve kurumsal bağlılık arasındaki ilişki, kurum kimliğinin çalışanların kurumsal bağlılıkları üzerindeki etkilerinin bir işletmede araştırılması [Doktora Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Dağlı, A., Elçiçek, Z. ve Han, B. (2018). Örgütsel Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(68), 1788-1800. https://doi.org/10.17755/esosder.445932
  • Demir, S. ve Yaşbay Kobal, H. (2021). Örgütsel kimlik algısının örgütsel bağlılığa etkileri: Hakkari Devlet Hastanesi örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 24(1), 109-126.
  • Dowling, G. R. (2006). Communicating corporate reputation through stories. California Management Review, 49(1), 82-100.
  • Döngelci, C. S. Kök, S. B. ve Sarıkaya, M. (2023). Örgütsel bağlılığın demografik değişkenler açısından incelenmesi: Özel sektör çalışanları üzerine bir uygulama. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(1), 171-190.
  • Duman, Ş., Paşamehmetoğlu, A. ve Poyraz, A. B. (2013). Örgütsel kimlik algısı, örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Journal of Business, Economics and Political Science, 2(4), 75-89.
  • Edwards, M. R. ve R. Peccei (2010), Perceived organizational support, organizational ıdentification and employee outcomes: Testing a simultaneous multifoci model. Journal of Personnel Psychology, 9(1), 17-26.
  • Efe, U., Karavelioğlu, C. ve Ergun Özler, N. D. (2020). İşveren markasının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (64), 143-161.
  • Erentürk, M. K. (2020). Kurumsal kimlik, kurumsal imaj ve kurumsal itibar ilişkisi. Premium e-Journal of Social Sciences (PEJOSS), 4(5), 169-176.
  • Erkmen, T. ve Çerik, Ş. (2007). Kurum imajını oluşturan kurum kimliği boyutları bağlamında örgüte bağlılığın incelenmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(28), 107-119.
  • Finegold, D., Mohrman, S. ve Spreitzer, G. M. (2002), Age effects on the predictors of technical workers' commitment and willingness to turnover. Journal of Organizational Behavio,r 23(5), 655-674.
  • Granrose, C. S. ve Portwood, J. D. (1987). Matching individual career plans and organizational career management. The Academy of Management Journal, 30(4), 699-720.
  • Güçlü, H. (2006). Turizm sektöründe durumsal faktörlerin Kurumsal bağlılık üzerindeki etkisi [Doktora Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Güllüoğlu, Ö. (2012). Kurumsal iletişim, iletişim doyumu ve kurumsal bağlılık. Eğitim Yayınevi.
  • Gümüş, M. ve Öksüz, B. (2010). İtibarın temel taşı olarak kurumsal iletişim: Kurumsal itibar sürecinde iletişimin rolü ve önemi. Marmara İletişim Dergisi, 16, 112-124.
  • Hall, M. L., Waddell, J., Donner, G. ve Wheeler, M.M. (2004). Outcomes of a career planning and development program for registered nurses. Nursing Economics, 22(5), 231-238.
  • Hepkon, Z. (2003). Kurumsal kimlik inşasını belirleyen faktörler: Bir literatür taraması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2(4), 175-211.
  • İngeç, A. K. (2023). Kurum kimliği üzerine. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 61, 153-169. https://doi.org/10.47998/ikad.1212487.
  • Kılıçaslan, S. ve Kaya, A. (2018). Personel güçlendirme ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin incelenmesi: kamu kurumu çalışanları örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(1), 57-71.
  • Kılıç, G. (2008). Kariyer yönetimi ve kurumsal bağlılık arasındaki ilişki: Beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma [Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Korkmaz, O. ve Göktaş, T. (2023). Yetenek yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisi: Örgüt temelli öz saygının aracılık rolü. International Journal of Management and Administration, 7(14), 112-140.
  • Luthans, F. (2011), Organizational behavior: An evidence based approach. New York McGraw-Hill Irwin.
  • Mahaputra, M. R., ve Saputra, F. (2021). Literature review the effect of headmaster leadership on teacher performance, loyalty and motivation. Journal of Accounting and Finance Management, 2(2), 103-113.
  • Martínez‐León, I. M. ve Martínez‐García, J. A. (2011). The influence of organizational structure on organizational learning. International Journal of Manpower, 32(5/6), 537-566.
  • Meral, P. S. (2011). Yeni başlayanlar için kurumsal kimlik ve marka. Detay Yayıncılık.
  • Meyer, J. P., Irving, P. G. ve Allen, N. J. (1998). Examination of the combined effects of work values and early work experiences on organizational commitment. Journal of Organizational Behavior, 19(1), 29-52.
  • Meyer, J. P., Stanlay, D. J., Herscovitch, L. ve Topolnytsky, L. (2002). Affective, continuance, and normative commitment to the organization: A meta-analysis of antecedents, correlates, and consequances, Journal of Vocational Behavior, 61, 20-52.
  • Mottaz, C. J. (1988). Determinants of organizational commitment. Human Relations, 41(6), 467-482.
  • Okay, A. (2013). Kurum kimliği. Derin Yayınları
  • Oktay, E. ve Çelebi, A. M. (2019). Örgütsel bağlılık ve personel güçlendirme ilişkisi: Karaman ili merkezinde bir kamu sektöründe araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 10(23), 1-14.
  • Olcay, E., Alpboğa, R., Açar, M. S., Karaman, S. Çelik, S. ve Deniz, İ. (2023). Örgütsel bağlılık kavramı ve kuramlarına genel bir bakış, Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(62), 2558-2569. http://dx.doi.org/10.29228/JOSHAS.6877
  • Olins, W. (1989). Corporate identity: making business strategy visible thorugh design. Thames and Hudson
  • Özer, M. (2020). Kurumsal kimlik faktörleri ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkide örgütsel bağlılık ile örgütsel sinizminin aracılık etkileri: Özel ve kamu sektörlerinde bir çalışma [Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Öztürk, Z., Yılmazer, Ö. ve Erdem, Ö. (2019). Hastanelerde sağlık çalışanlarının motivasyon düzeylerinin örgütsel bağlılıklarına etkileri: Kırıkkale İli örneği. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 5(1), 21-50.
  • Penley, L. E. ve Gould, S. (1988). Etzioni's model of organizational involvement: A Perspective for understanding commitment to organizations. Journal of Organizational Behavior, 9(1), 43-59. https://doi.org/10.1002/job.4030090105
  • Riatmaja, D. S. ve Shaddiq, S. (2023). The effect of job satisfaction, employee loyalty, and employee commitment on leadership style in startup companies, International Quality Conference, 1565-1574.
  • Robbins, S. P., Odendaal, A. ve Roodt, G., (2009). Organisational Behaviour Global and Southern African Perspectives, (2. Baskı). Pearson Education.
  • Samadov, S. (2006). İş doyumu ve Kurumsal bağlılık: Özel sektörde bir uygulama [Yükseklisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Sayan, İ., Zeyneloğlu, S. ve Malatyalı, İ. (2023). Covid-19 pandemi sürecinde sağlık çalışanlarının stresle başa çıkma tarzlarının örgütsel bağlılık düzeylerine etkisi. Disiplinlerarası Yenilik Araştırmaları Dergisi, 3(1), 7-15.
  • Serarslan, M. Z. ve Topal, A. (2019). Sağlık bakanlığı çalışanlarının otantik liderlik davranışlarının kurumsal bağlılıklarına etkinin değerlemesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(95), 110-121
  • Sturges, J., Guest, D., Conway, N., ve Davey, K. M. (2002). A longitudinal study of the relationship between career management and organizational commitment among graduates in the first ten years at work. Journal of Organizational Behavior, 23, 731-748.
  • Şener, A. O. ve Eroğlu, E., (2023). Üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin örgütsel bağlılığa olan etkisinin değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli Dergisi Online Kurgu, 31(1), 65-76.
  • Topal, A. ve Serarslan, M. Z. (2019). Kurum çalışanlarının, örgütsel bağlılığını etkileme sürecinde otantik ve hizmetkâr liderlik davranışlarının incelenmesi: Sağlık Bakanlığı merkez teşkilatı örneği [Doktora Tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Tulunay Ateş, Ö. ve Buluç, B. (2018). İlköğretim öğretmenlerinde motivasyon ve örgütsel bağlılığın demografik değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (48), 1-30.
  • Tunçel, H. (2011). Kurumsal iletişimin kavramsal çerçevesi hakkında bir yorum. Marmara İletişim Dergisi, 2011(18), 252-267.
  • Türk, C., (2022). Kurumsal kimlik kılavuzu nedir? Koç Holding kurumsal kimlik kılavuzunun incelenmesi. Bodrum Journal of Art and Design, 1(2), 208-220.
  • Türk, Ö. ve Tulunay Ateş, Ö. (2023). Öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ve motivasyonu arasındaki ilişkiler: meta­analiz çalışması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-30. https://doi.org/10.9779/pauefd.1100214
  • Uygur, A. (2015). Bir araştırma ile örgütsel bağlılık ve işe bağlılık. Barış Kitap
  • Vural, F., Dura, A. A., Şükran, F. İ. L., Çiftçi, S., Torun, S. D. ve Patan, R. (2012). Sağlık çalışanlarında memnuniyet, kurumda kalma ve kurumsal bağlılığa etki eden faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 137-144.
  • Yenihan, B. (2010). Türk ilaç sektöründe çalışana tıbbi tanıtım temsilcilerinin iş doyumu ve kurumsal bağlılık düzeylerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration, Health Management
Journal Section Research Articles
Authors

Gülsen Topaktaş 0000-0001-8825-6737

Şafak Çınar 0000-0003-1472-3931

Gül Mersinlioğlu Serin 0000-0001-8172-0429

Publication Date May 29, 2024
Submission Date June 6, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 15 Issue: 42

Cite

APA Topaktaş, G., Çınar, Ş., & Mersinlioğlu Serin, G. (2024). Sağlık Çalışanlarının Kurum Kimliği Algılarının Kurumsal Bağlılıklarına Etkisi: Bir Kamu Kurumu Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 15(42), 593-605. https://doi.org/10.21076/vizyoner.1310612

570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838