Kelime dağarcığı genellikle dil öğrenenler için İngilizce dilinde ustalaşmada kritik bir araç
olarak görülür. Yabancı dil olarak İngilizce eğitimi verilen sınıflarda kelime öğretimi ile ilgili
olarak, yabancı dil öğretmenlerinin bakış açıları ve öğrenme geçmişleri sınıf içi
uygulamalarında hayati bir rol oynayabilir. Bu makale Türkiye’deki bir lisede kelime öğretimi
ile ilgili olarak deneyimli üç yabancı dil öğretmeninin bakış açılarını, önceki dil öğrenme
deneyimlerini ve şu anki sınıf içi uygulamalarını derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır.
Yabancı dil öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarında, uygulamaların kelime öğretimi ile ilgili
bakış açılarıyla uyumlu veya farklı olduğu alanlar incelenmiş ve tartışılmıştır. Bulgular,
öğretmenlerin kelime öğretimi ve öğreniminin gerekliliği ve önemi konusunda güçlü bir
inançları olduğunu göstermektedir. Ayrıca, her üç öğretmen de yeni öğrenilen kelimelerin
kullanımına vurgu yapmış olup, bilinmeyen kelimelerin ezberlenmesinden yana olmamakla
birlikte, öğrencilerin kelimeleri sürekli kullanarak öğrenebileceklerini düşünmüşlerdir. Bunun
yanında, öğretmenin öğrencileri kelime dağarcıklarını geliştirmede kendi yollarını bulmaya
yönlendirmede bir rol model olması gerektiğine de inanmışlardır. Bu çalışmaya katılan yabancı
dil öğretmenleri farklı eğitim geçmişlerine sahip olmalarına rağmen, öğrencilerine bilinmeyen
kelimeleri öğretme noktasında ortak paydada buluşmuşlardır. Yabancı dil eğitim
geçmişlerindeki en çok göze çarpan ortak nokta ise kendi yabancı dil öğretmenlerinin kelime
öğrenmelerindeki rolü olarak gözlemlenmiştir. Son olarak, katılımcıların her biri ile yapılan
görüşmelerdeki yanıtlar, sınıflarda gözlemlenen eylemler ve araştırma sürecinde tuttukları
günlüklerde yazılanlar birbirini tamamlayarak çalışma bulguları açısından birbiriyle uyumluluk
göstermiştir
Kelime öğretimi Yabancı dil sınıfları Kelime öğrenimi Dil öğretimi deneyimleri Öğretmen bakış açıları
Vocabulary is often viewed as a critical tool for language learners in mastering English
language. Concerning vocabulary teaching in English as a Foreign Language (EFL) classrooms,
EFL teachers’ viewpoints and learning backgrounds may play a vital role in their practices.
Along this view, this paper aims to deeply explore the perspectives, prior language learning
experiences and actual classroom practices of three experienced EFL teachers with regards to
vocabulary teaching in Turkish High Schools. Areas, where practices have conformed with or
differed from perspectives about vocabulary teaching in EFL teachers' actual classroom
practices have been examined and discussed. The findings suggest that teachers have a strong
belief in the necessity and importance of vocabulary teaching and learning. In addition, all three
teachers did not favor memorization of the unknown, instead, they put emphasis on the usage
of the new vocabulary. They also believed that a teacher should stand as a role model in
directing the students to find their own ways to develop their vocabulary. Even though the
teachers in this study had different educational backgrounds, they met in common grounds
regarding the aim of teaching unknown words to their students. The most striking common
point in their prior language learning experiences was the role of their EFL teachers in learning vocabulary.
Furthermore, for each one, the responses in the interviews, the actions observed in
the classrooms as well as what has been written on the reflective journals seem to match well
together by completing one another concerning the findings.
Vocabulary teaching EFL classrooms vocabulary learning language teaching experiences teacher perspectives
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |