Günümüzde sosyal sorumluluk kavramının önemi toplumu bilgilendirmek ve toplumsalsorunlara önem vermek açısından gerek özel işletmeler gerekse sivil toplumkuruluşları ve devlet kurumları için giderek artmaktadır. Sosyal sorumluluk projelerinintemelinde sağlık, çevre, eğitim gibi farklı konularda toplumsal sorunlara önem verilmesi,bu konularda toplumun refahını geliştirmeye yönelik davranışlarda bulunulması yeralmaktadır. Bu tür sosyal sorumluluk projelerini hedef kitleye duyurmak, hedef kitledefarkındalık yaratmak ve bireyleri bilgilendirmek amacıyla kullanılan araçlardan biri desosyal içerikli reklamlardır. Ancak, sosyal içerikli reklamlarda hedef kitlenin davranışlarının,düşüncelerinin değiştirilmesinde ikna öğesinin de önemi ortaya çıkmaktadır. İknanıntoplumu bilinçlendirmedeki rolü ve hedef kitlenin algısı üzerindeki etkisi nedeniyle iknaedici duygusal öğeler ve ikna yöntemleri oldukça önemlidir. Bu çalışmada da trafik kurallarınauymaya ilişkin bir sosyal sorumluluk kampanyası ele alınarak iknanın sosyal içeriğesahip olan bu reklam üzerindeki etkisi incelenmiştir.
Günümüzde sosyal sorumluluk kavramının önemi toplumu bilgilendirmek ve toplumsalsorunlara önem vermek açısından gerek özel işletmeler gerekse sivil toplumkuruluşları ve devlet kurumları için giderek artmaktadır. Sosyal sorumluluk projelerinintemelinde sağlık, çevre, eğitim gibi farklı konularda toplumsal sorunlara önem verilmesi,bu konularda toplumun refahını geliştirmeye yönelik davranışlarda bulunulması yeralmaktadır. Bu tür sosyal sorumluluk projelerini hedef kitleye duyurmak, hedef kitledefarkındalık yaratmak ve bireyleri bilgilendirmek amacıyla kullanılan araçlardan biri desosyal içerikli reklamlardır. Ancak, sosyal içerikli reklamlarda hedef kitlenin davranışlarının,düşüncelerinin değiştirilmesinde ikna öğesinin de önemi ortaya çıkmaktadır. İknanıntoplumu bilinçlendirmedeki rolü ve hedef kitlenin algısı üzerindeki etkisi nedeniyle iknaedici duygusal öğeler ve ikna yöntemleri oldukça önemlidir. Bu çalışmada da trafik kurallarınauymaya ilişkin bir sosyal sorumluluk kampanyası ele alınarak iknanın sosyal içeriğesahip olan bu reklam üzerindeki etkisi incelenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |
-