BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, - , 26.12.2013

Öz

Günümüzde sosyal sorumluluk kavramının önemi toplumu bilgilendirmek ve toplumsalsorunlara önem vermek açısından gerek özel işletmeler gerekse sivil toplumkuruluşları ve devlet kurumları için giderek artmaktadır. Sosyal sorumluluk projelerinintemelinde sağlık, çevre, eğitim gibi farklı konularda toplumsal sorunlara önem verilmesi,bu konularda toplumun refahını geliştirmeye yönelik davranışlarda bulunulması yeralmaktadır. Bu tür sosyal sorumluluk projelerini hedef kitleye duyurmak, hedef kitledefarkındalık yaratmak ve bireyleri bilgilendirmek amacıyla kullanılan araçlardan biri desosyal içerikli reklamlardır. Ancak, sosyal içerikli reklamlarda hedef kitlenin davranışlarının,düşüncelerinin değiştirilmesinde ikna öğesinin de önemi ortaya çıkmaktadır. İknanıntoplumu bilinçlendirmedeki rolü ve hedef kitlenin algısı üzerindeki etkisi nedeniyle iknaedici duygusal öğeler ve ikna yöntemleri oldukça önemlidir. Bu çalışmada da trafik kurallarınauymaya ilişkin bir sosyal sorumluluk kampanyası ele alınarak iknanın sosyal içeriğesahip olan bu reklam üzerindeki etkisi incelenmiştir.

Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, - , 26.12.2013

Öz

Günümüzde sosyal sorumluluk kavramının önemi toplumu bilgilendirmek ve toplumsalsorunlara önem vermek açısından gerek özel işletmeler gerekse sivil toplumkuruluşları ve devlet kurumları için giderek artmaktadır. Sosyal sorumluluk projelerinintemelinde sağlık, çevre, eğitim gibi farklı konularda toplumsal sorunlara önem verilmesi,bu konularda toplumun refahını geliştirmeye yönelik davranışlarda bulunulması yeralmaktadır. Bu tür sosyal sorumluluk projelerini hedef kitleye duyurmak, hedef kitledefarkındalık yaratmak ve bireyleri bilgilendirmek amacıyla kullanılan araçlardan biri desosyal içerikli reklamlardır. Ancak, sosyal içerikli reklamlarda hedef kitlenin davranışlarının,düşüncelerinin değiştirilmesinde ikna öğesinin de önemi ortaya çıkmaktadır. İknanıntoplumu bilinçlendirmedeki rolü ve hedef kitlenin algısı üzerindeki etkisi nedeniyle iknaedici duygusal öğeler ve ikna yöntemleri oldukça önemlidir. Bu çalışmada da trafik kurallarınauymaya ilişkin bir sosyal sorumluluk kampanyası ele alınarak iknanın sosyal içeriğesahip olan bu reklam üzerindeki etkisi incelenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öykü Ezgi Yıldız Bu kişi benim

Ceyda Deneçli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 26 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, Ö. E., & Deneçli, C. (2013). Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1).
AMA Yıldız ÖE, Deneçli C. Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği. YSBD. Aralık 2013;1(1).
Chicago Yıldız, Öykü Ezgi, ve Ceyda Deneçli. “Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1, sy. 1 (Aralık 2013).
EndNote Yıldız ÖE, Deneçli C (01 Aralık 2013) Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1 1
IEEE Ö. E. Yıldız ve C. Deneçli, “Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği”, YSBD, c. 1, sy. 1, 2013.
ISNAD Yıldız, Öykü Ezgi - Deneçli, Ceyda. “Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1/1 (Aralık 2013).
JAMA Yıldız ÖE, Deneçli C. Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği. YSBD. 2013;1.
MLA Yıldız, Öykü Ezgi ve Ceyda Deneçli. “Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 1, sy. 1, 2013.
Vancouver Yıldız ÖE, Deneçli C. Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği. YSBD. 2013;1(1).

-