BibTex RIS Cite

İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 3, - , 27.12.2013

Abstract

Araştırmadaki önemli temel değişkenler müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütselöğrenmeyi ve bazı pazarlama eylemelerini ile performansı kapsamaktadır.İşletme performansı ile müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütsel öğrenmearasında pazarlama eylemlerinin ara değişken etkisi incelenmektedir. Literatür taramasıylayukarıda bahsedilen kavramlar arasındaki ilişkileri gösteren bir model geliştirilmiştir.Bu modeldeki ilişkiler hipotezlendirilmiş ve bunları test etmek için Türkiye’de farklısektörlerdeki küçük ve orta boylu işletmelerden veriler elde edilerek hiyerarşik regresyonyöntemiyle çeşitli analizler yapılmıştır. Analizlerin sonuçlarından elde edilen bulgularliteratürdeki araştırmaları destekler özelliktedir. Ayrıca bu analizler doğrultusunda uygulayıcılarave araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmaktadır.

İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 3, - , 27.12.2013

Abstract

Araştırmadaki önemli temel değişkenler müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütselöğrenmeyi ve bazı pazarlama eylemelerini ile performansı kapsamaktadır.İşletme performansı ile müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütsel öğrenmearasında pazarlama eylemlerinin ara değişken etkisi incelenmektedir. Literatür taramasıylayukarıda bahsedilen kavramlar arasındaki ilişkileri gösteren bir model geliştirilmiştir.Bu modeldeki ilişkiler hipotezlendirilmiş ve bunları test etmek için Türkiye’de farklısektörlerdeki küçük ve orta boylu işletmelerden veriler elde edilerek hiyerarşik regresyonyöntemiyle çeşitli analizler yapılmıştır. Analizlerin sonuçlarından elde edilen bulgularliteratürdeki araştırmaları destekler özelliktedir. Ayrıca bu analizler doğrultusunda uygulayıcılarave araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Fahri Apaydın This is me

Publication Date December 27, 2013
Submission Date December 27, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Apaydın, F. (2013). İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3).
AMA Apaydın F. İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi. YSBD. December 2013;2(3).
Chicago Apaydın, Fahri. “İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma Ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2, no. 3 (December 2013).
EndNote Apaydın F (December 1, 2013) İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2 3
IEEE F. Apaydın, “İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi”, YSBD, vol. 2, no. 3, 2013.
ISNAD Apaydın, Fahri. “İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma Ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2/3 (December 2013).
JAMA Apaydın F. İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi. YSBD. 2013;2.
MLA Apaydın, Fahri. “İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma Ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 2, no. 3, 2013.
Vancouver Apaydın F. İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi. YSBD. 2013;2(3).