Araştırmadaki önemli temel değişkenler müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütselöğrenmeyi ve bazı pazarlama eylemelerini ile performansı kapsamaktadır.İşletme performansı ile müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütsel öğrenmearasında pazarlama eylemlerinin ara değişken etkisi incelenmektedir. Literatür taramasıylayukarıda bahsedilen kavramlar arasındaki ilişkileri gösteren bir model geliştirilmiştir.Bu modeldeki ilişkiler hipotezlendirilmiş ve bunları test etmek için Türkiye’de farklısektörlerdeki küçük ve orta boylu işletmelerden veriler elde edilerek hiyerarşik regresyonyöntemiyle çeşitli analizler yapılmıştır. Analizlerin sonuçlarından elde edilen bulgularliteratürdeki araştırmaları destekler özelliktedir. Ayrıca bu analizler doğrultusunda uygulayıcılarave araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmaktadır.
Araştırmadaki önemli temel değişkenler müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütselöğrenmeyi ve bazı pazarlama eylemelerini ile performansı kapsamaktadır.İşletme performansı ile müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütsel öğrenmearasında pazarlama eylemlerinin ara değişken etkisi incelenmektedir. Literatür taramasıylayukarıda bahsedilen kavramlar arasındaki ilişkileri gösteren bir model geliştirilmiştir.Bu modeldeki ilişkiler hipotezlendirilmiş ve bunları test etmek için Türkiye’de farklısektörlerdeki küçük ve orta boylu işletmelerden veriler elde edilerek hiyerarşik regresyonyöntemiyle çeşitli analizler yapılmıştır. Analizlerin sonuçlarından elde edilen bulgularliteratürdeki araştırmaları destekler özelliktedir. Ayrıca bu analizler doğrultusunda uygulayıcılarave araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmaktadır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2013 |
Submission Date | December 27, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 3 |