Araştırmadaki önemli temel değişkenler müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütselöğrenmeyi ve bazı pazarlama eylemelerini ile performansı kapsamaktadır.İşletme performansı ile müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütsel öğrenmearasında pazarlama eylemlerinin ara değişken etkisi incelenmektedir. Literatür taramasıylayukarıda bahsedilen kavramlar arasındaki ilişkileri gösteren bir model geliştirilmiştir.Bu modeldeki ilişkiler hipotezlendirilmiş ve bunları test etmek için Türkiye’de farklısektörlerdeki küçük ve orta boylu işletmelerden veriler elde edilerek hiyerarşik regresyonyöntemiyle çeşitli analizler yapılmıştır. Analizlerin sonuçlarından elde edilen bulgularliteratürdeki araştırmaları destekler özelliktedir. Ayrıca bu analizler doğrultusunda uygulayıcılarave araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmaktadır.
Araştırmadaki önemli temel değişkenler müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütselöğrenmeyi ve bazı pazarlama eylemelerini ile performansı kapsamaktadır.İşletme performansı ile müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütsel öğrenmearasında pazarlama eylemlerinin ara değişken etkisi incelenmektedir. Literatür taramasıylayukarıda bahsedilen kavramlar arasındaki ilişkileri gösteren bir model geliştirilmiştir.Bu modeldeki ilişkiler hipotezlendirilmiş ve bunları test etmek için Türkiye’de farklısektörlerdeki küçük ve orta boylu işletmelerden veriler elde edilerek hiyerarşik regresyonyöntemiyle çeşitli analizler yapılmıştır. Analizlerin sonuçlarından elde edilen bulgularliteratürdeki araştırmaları destekler özelliktedir. Ayrıca bu analizler doğrultusunda uygulayıcılarave araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3 |
-