BibTex RIS Kaynak Göster

İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 27.12.2013

Öz

Araştırmadaki önemli temel değişkenler müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütselöğrenmeyi ve bazı pazarlama eylemelerini ile performansı kapsamaktadır.İşletme performansı ile müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütsel öğrenmearasında pazarlama eylemlerinin ara değişken etkisi incelenmektedir. Literatür taramasıylayukarıda bahsedilen kavramlar arasındaki ilişkileri gösteren bir model geliştirilmiştir.Bu modeldeki ilişkiler hipotezlendirilmiş ve bunları test etmek için Türkiye’de farklısektörlerdeki küçük ve orta boylu işletmelerden veriler elde edilerek hiyerarşik regresyonyöntemiyle çeşitli analizler yapılmıştır. Analizlerin sonuçlarından elde edilen bulgularliteratürdeki araştırmaları destekler özelliktedir. Ayrıca bu analizler doğrultusunda uygulayıcılarave araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmaktadır.

İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 27.12.2013

Öz

Araştırmadaki önemli temel değişkenler müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütselöğrenmeyi ve bazı pazarlama eylemelerini ile performansı kapsamaktadır.İşletme performansı ile müşteri odaklılığı, yenilik yapma ve örgütsel öğrenmearasında pazarlama eylemlerinin ara değişken etkisi incelenmektedir. Literatür taramasıylayukarıda bahsedilen kavramlar arasındaki ilişkileri gösteren bir model geliştirilmiştir.Bu modeldeki ilişkiler hipotezlendirilmiş ve bunları test etmek için Türkiye’de farklısektörlerdeki küçük ve orta boylu işletmelerden veriler elde edilerek hiyerarşik regresyonyöntemiyle çeşitli analizler yapılmıştır. Analizlerin sonuçlarından elde edilen bulgularliteratürdeki araştırmaları destekler özelliktedir. Ayrıca bu analizler doğrultusunda uygulayıcılarave araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fahri Apaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Apaydın, F. (2013). İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3).
AMA Apaydın F. İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi. YSBD. Aralık 2013;2(3).
Chicago Apaydın, Fahri. “İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma Ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2, sy. 3 (Aralık 2013).
EndNote Apaydın F (01 Aralık 2013) İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2 3
IEEE F. Apaydın, “İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi”, YSBD, c. 2, sy. 3, 2013.
ISNAD Apaydın, Fahri. “İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma Ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2/3 (Aralık 2013).
JAMA Apaydın F. İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi. YSBD. 2013;2.
MLA Apaydın, Fahri. “İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma Ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 3, 2013.
Vancouver Apaydın F. İşletmelerin Pazarlama Eylemlerinin İşletme Performansı İle Müşteri Odaklılık, Yenilik Yapma ve Örgütsel Öğrenme Arasında Ara Değişken Etkisi. YSBD. 2013;2(3).

-