Küresel bilgi toplumunda eğitimsel değişim, yeni döneme uyum sağlayabilen öğrencilerinyetiştirilmesini, bunun için eğitim programlarında değişikliğe gitmenin gereğini ifadeeder. Bilgi toplumunda eğitim etkinliklerinin gerçekleştirildiği yer olan okulun,yeniliklere açık, yaratıcı, takım çalışmasına yatkın, problem çözen, geleceği plânlayan venitelikli bireyleri yetiştirmesi beklenir. Okulun bu misyonu gerçekleştirmesi için desürekli gelişimi ve ilerlemeyi ilke edinmesi gerekir. Yenilikler ve yeni beklentiler de okulve öğrenme ortamlarının yapısında değişimi zorunlu kılmaktadır. Eğitim kurumları olarakokullar, sürekli yeniliğe açık, bilginin üretildiği, kullanıldığı ve geliştirildiği, ekipçalışması ile insanın kendine güven sağladığı, günün her saatinde kullanıma açık,toplumun yeni bilgi ihtiyaçlarının karşılandığı, öğrencide özgün ve yaratıcı düşünceyigeliştirmeyi amaçlayan, çok fonksiyonlu bir yapıda olmak zorundadır.
Küresel bilgi toplumunda eğitimsel değişim, yeni döneme uyum sağlayabilen öğrencilerinyetiştirilmesini, bunun için eğitim programlarında değişikliğe gitmenin gereğini ifadeeder. Bilgi toplumunda eğitim etkinliklerinin gerçekleştirildiği yer olan okulun,yeniliklere açık, yaratıcı, takım çalışmasına yatkın, problem çözen, geleceği plânlayan venitelikli bireyleri yetiştirmesi beklenir. Okulun bu misyonu gerçekleştirmesi için desürekli gelişimi ve ilerlemeyi ilke edinmesi gerekir. Yenilikler ve yeni beklentiler de okulve öğrenme ortamlarının yapısında değişimi zorunlu kılmaktadır. Eğitim kurumları olarakokullar, sürekli yeniliğe açık, bilginin üretildiği, kullanıldığı ve geliştirildiği, ekipçalışması ile insanın kendine güven sağladığı, günün her saatinde kullanıma açık,toplumun yeni bilgi ihtiyaçlarının karşılandığı, öğrencide özgün ve yaratıcı düşünceyigeliştirmeyi amaçlayan, çok fonksiyonlu bir yapıda olmak zorundadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 4 |
-