BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, - , 30.12.2013

Öz

Küresel bilgi toplumunda eğitimsel değişim, yeni döneme uyum sağlayabilen öğrencilerinyetiştirilmesini, bunun için eğitim programlarında değişikliğe gitmenin gereğini ifadeeder. Bilgi toplumunda eğitim etkinliklerinin gerçekleştirildiği yer olan okulun,yeniliklere açık, yaratıcı, takım çalışmasına yatkın, problem çözen, geleceği plânlayan venitelikli bireyleri yetiştirmesi beklenir. Okulun bu misyonu gerçekleştirmesi için desürekli gelişimi ve ilerlemeyi ilke edinmesi gerekir. Yenilikler ve yeni beklentiler de okulve öğrenme ortamlarının yapısında değişimi zorunlu kılmaktadır. Eğitim kurumları olarakokullar, sürekli yeniliğe açık, bilginin üretildiği, kullanıldığı ve geliştirildiği, ekipçalışması ile insanın kendine güven sağladığı, günün her saatinde kullanıma açık,toplumun yeni bilgi ihtiyaçlarının karşılandığı, öğrencide özgün ve yaratıcı düşünceyigeliştirmeyi amaçlayan, çok fonksiyonlu bir yapıda olmak zorundadır.

Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, - , 30.12.2013

Öz

Küresel bilgi toplumunda eğitimsel değişim, yeni döneme uyum sağlayabilen öğrencilerinyetiştirilmesini, bunun için eğitim programlarında değişikliğe gitmenin gereğini ifadeeder. Bilgi toplumunda eğitim etkinliklerinin gerçekleştirildiği yer olan okulun,yeniliklere açık, yaratıcı, takım çalışmasına yatkın, problem çözen, geleceği plânlayan venitelikli bireyleri yetiştirmesi beklenir. Okulun bu misyonu gerçekleştirmesi için desürekli gelişimi ve ilerlemeyi ilke edinmesi gerekir. Yenilikler ve yeni beklentiler de okulve öğrenme ortamlarının yapısında değişimi zorunlu kılmaktadır. Eğitim kurumları olarakokullar, sürekli yeniliğe açık, bilginin üretildiği, kullanıldığı ve geliştirildiği, ekipçalışması ile insanın kendine güven sağladığı, günün her saatinde kullanıma açık,toplumun yeni bilgi ihtiyaçlarının karşılandığı, öğrencide özgün ve yaratıcı düşünceyigeliştirmeyi amaçlayan, çok fonksiyonlu bir yapıda olmak zorundadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hanifi Parlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 30 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Parlar, H. (2013). Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4).
AMA Parlar H. Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması. YSBD. Aralık 2013;2(4).
Chicago Parlar, Hanifi. “Bilgi Toplumu, Değişim Ve Yeni Eğitim Paradigması”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2, sy. 4 (Aralık 2013).
EndNote Parlar H (01 Aralık 2013) Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2 4
IEEE H. Parlar, “Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması”, YSBD, c. 2, sy. 4, 2013.
ISNAD Parlar, Hanifi. “Bilgi Toplumu, Değişim Ve Yeni Eğitim Paradigması”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2/4 (Aralık 2013).
JAMA Parlar H. Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması. YSBD. 2013;2.
MLA Parlar, Hanifi. “Bilgi Toplumu, Değişim Ve Yeni Eğitim Paradigması”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 4, 2013.
Vancouver Parlar H. Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması. YSBD. 2013;2(4).

-