BibTex RIS Cite

Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması

Year 2012, Volume: 2 Issue: 4, - , 30.12.2013

Abstract

Küresel bilgi toplumunda eğitimsel değişim, yeni döneme uyum sağlayabilen öğrencilerinyetiştirilmesini, bunun için eğitim programlarında değişikliğe gitmenin gereğini ifadeeder. Bilgi toplumunda eğitim etkinliklerinin gerçekleştirildiği yer olan okulun,yeniliklere açık, yaratıcı, takım çalışmasına yatkın, problem çözen, geleceği plânlayan venitelikli bireyleri yetiştirmesi beklenir. Okulun bu misyonu gerçekleştirmesi için desürekli gelişimi ve ilerlemeyi ilke edinmesi gerekir. Yenilikler ve yeni beklentiler de okulve öğrenme ortamlarının yapısında değişimi zorunlu kılmaktadır. Eğitim kurumları olarakokullar, sürekli yeniliğe açık, bilginin üretildiği, kullanıldığı ve geliştirildiği, ekipçalışması ile insanın kendine güven sağladığı, günün her saatinde kullanıma açık,toplumun yeni bilgi ihtiyaçlarının karşılandığı, öğrencide özgün ve yaratıcı düşünceyigeliştirmeyi amaçlayan, çok fonksiyonlu bir yapıda olmak zorundadır.

Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması

Year 2012, Volume: 2 Issue: 4, - , 30.12.2013

Abstract

Küresel bilgi toplumunda eğitimsel değişim, yeni döneme uyum sağlayabilen öğrencilerinyetiştirilmesini, bunun için eğitim programlarında değişikliğe gitmenin gereğini ifadeeder. Bilgi toplumunda eğitim etkinliklerinin gerçekleştirildiği yer olan okulun,yeniliklere açık, yaratıcı, takım çalışmasına yatkın, problem çözen, geleceği plânlayan venitelikli bireyleri yetiştirmesi beklenir. Okulun bu misyonu gerçekleştirmesi için desürekli gelişimi ve ilerlemeyi ilke edinmesi gerekir. Yenilikler ve yeni beklentiler de okulve öğrenme ortamlarının yapısında değişimi zorunlu kılmaktadır. Eğitim kurumları olarakokullar, sürekli yeniliğe açık, bilginin üretildiği, kullanıldığı ve geliştirildiği, ekipçalışması ile insanın kendine güven sağladığı, günün her saatinde kullanıma açık,toplumun yeni bilgi ihtiyaçlarının karşılandığı, öğrencide özgün ve yaratıcı düşünceyigeliştirmeyi amaçlayan, çok fonksiyonlu bir yapıda olmak zorundadır.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Hanifi Parlar This is me

Publication Date December 30, 2013
Submission Date December 30, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Parlar, H. (2013). Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4).
AMA Parlar H. Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması. YSBD. December 2013;2(4).
Chicago Parlar, Hanifi. “Bilgi Toplumu, Değişim Ve Yeni Eğitim Paradigması”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2, no. 4 (December 2013).
EndNote Parlar H (December 1, 2013) Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2 4
IEEE H. Parlar, “Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması”, YSBD, vol. 2, no. 4, 2013.
ISNAD Parlar, Hanifi. “Bilgi Toplumu, Değişim Ve Yeni Eğitim Paradigması”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2/4 (December 2013).
JAMA Parlar H. Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması. YSBD. 2013;2.
MLA Parlar, Hanifi. “Bilgi Toplumu, Değişim Ve Yeni Eğitim Paradigması”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 2, no. 4, 2013.
Vancouver Parlar H. Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması. YSBD. 2013;2(4).