Otomotiv sektörü her geçen gün gelişmeye devam eden ve
sanayileşmiş ülkelerde ekonominin lokomotifi görevi üstlenen bir sektördür.
Diğer bir ifadeyle, otomotiv sektörünün alıcısı ve satıcısı olduğu sektörlerle
olan ticareti ekonomiyi sadece üretim yönüyle değil aynı zamanda istihdam
yönüyle de desteklemektedir. Bu çalışmada sosyoekonomik ve demografik
faktörlerin tüketicilerin otomobil sahipliği üzerindeki etkileme dereceleri
araştırılmıştır. Bu amaçla, Bursa’da çalışan 2000 kişiye anket uygulanmıştır. Çalışmada
kullanılan lojistik regresyon modeli tahmin sonuçları, otomobil sahibi olma
üzerinde en önemli faktörünün ev sahipliği değişkeni olduğunu göstermektedir. İkinci
ve üçüncü sırada önemli olan değişkenler ise sırasıyla cinsiyet ve medeni durum
değişkenleridir. Bir diğer sonuç, gelir değişkeninin otomobil sahibi olma
üzerine anlamlı bir etkisi olmasına rağmen, diğer değişkenlerle kıyaslandığında
daha az etkiye sahip olduğu görülmektedir.
Otomobil sahipliği Lojistik regresyon Hosmer-Lemeshow testi Bursa
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 16 |
Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Açık Erişimli bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bilinen standartlarda kaynak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma, dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) lisansı aracılığıyla kullanıma sunmaktadır.