Dijital pazarlama açısından sosyal medya platformları, tüketicilerin ilgisini çekmek, onlarda istek uyandırmak ve harekete geçmeleri için onları ikna etmenin önemli aygıtları haline gelmiştir. İşletmeler, bu dijital mecralarda düzenli duyuruların yanında, özel günler için farklılaştırılmış içerikler de paylaşmaktadır. Böylece tüketicilerin dikkatini çekerek, onlarla daha fazla etkileşime girmek amaçlanmaktadır. 2020 yılının Mart ayında küresel kapsamda olduğu ilan edilen Covid-19 Salgını da, olumsuz yönde de olsa, dünya çapında yaşanan özel bir dönemdir. Elbette kriz zamanlarında ticari kaygıları artan işletmelerin, pazarlama faaliyetlerine odaklanmaları olağandır. Bu çalışmada, işletmelerin sıra dışı zamanlarda tutundurma faaliyetlerini artıracağı beklentisini sınamak amaçlanmıştır. Bunun için iradi olarak seçilmiş kitabevlerinin, yaygın sosyal medya platformları olan Instagram ve Twitter’daki paylaşımları veri olarak toplanmış; salgından hemen öncesindeki ve başındaki birer aylık dönemler karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Bulgulara göre, işletmelerin salgın başladıktan sonraki paylaşım sayıları ile bunlara ilişkin takipçi beğeni ve yorum sayılarında artışlar tespit edilmiştir. Sonuçta, bu araştırmanın, tutundurma işlevi olarak sosyal medya kullanımı bakış açısıyla, işletmelerde kriz iletişimi yazınına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Dijital pazarlama Tutundurma Covid-19 Sosyal medya Kitabevleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Nisan 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1 |
-