One of the important tasks of preschool education institutions is to support children’s emotional development. Supporting emotional development enables the individual to have place in society as a social being by helping child acquire emotional skills important for everyday life human relationships. In this aspect, emotional skills have important role in social development. Since, development of many social skills and prevention of behavior problems depend on strengthening of the child’s emotional development. Insufficient acquisition of emotional skills lays a foundation for behavior problems observed especially during first and middle childhood periods. Helping children acquire emotional skills starting from preschool years and maintaining emotional skill education in following years will make a great contribution to child’s learning life and socialization. It is believed that this study will provide a basis for future studies focusing on children’s emotional skill development and for families’ and teachers’ daily life practices. For this reason, in this study, practices for developing preschool children’s emotional skills were focused and suggestions were made for teachers and families regarding the issue.
Emotional skills emotional development emotional skill education
Okul öncesi eğitim kurumlarının önemli görevlerinden birisi de çocuğun duygusal gelişimini desteklemektir. Duygusal gelişimin desteklenmesi çocuğa günlük hayatta insan ilişkileri için önemli olan duygusal becerileri kazandırarak bireyin sosyal bir varlık olarak toplum içerisinde yerini almasını sağlar. Bu anlamda duygusal beceriler sosyal gelişimde önemli bir yere sahiptir. Çünkü birçok sosyal becerinin gelişmesi ve davranış problemlerinin önlenmesi için çocuğun duygusal becerilerinin geliştirilmesi ile mümkündür. Özellikle ilk ve orta çocukluk döneminde görülen davranış problemlerinin temelinde duygusal becerilerin kazanılmasındaki eksiklikler rol oynamaktadır. Okul öncesi dönemden itibaren çocuklara duygusal becerilerin kazandırılması ve duygusal beceri eğitiminin ilerleyen yıllarda da devam ettirilmesi çocuğun öğrenme hayatına ve sosyalleşmesine katkı sağlayacaktır. Bu çalışmanın okul öncesi dönemdeki çocukların duygusal becerilerini destekleme konusunda yapılacak çalışmalar ve günlük yaşam uygulamaları konusunda özellikle öğretmenler ve ailelere temel oluşturacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda makalede okul öncesi dönemdeki çocukların duygusal becerilerinin geliştirilmesi konusunda yapılabilecek uygulamaların üzerinde durularak konu ile ilgili öğretmenlere ve ailelere önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Kişilik Psikolojisi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 6 |
-