Bu çalışma farklı spor branşlarında ve farklı illerde spor yapan çocukların spor etkinliğini hayal etmeleri üzerine amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, 2021 – 2022 yıllarında farklı spor branşların da ve farklı illerde spor yapan veli onamları alınan, araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 144 kadın 146 erkek olmak üzere 290 katılımcı oluşturmaktadır. Çalışma verileri toplam iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi forumu, ikinci bölümde ise Hall, Munroe-Chandler, Fishburne ve Hall (2009) tarafından geliştirilen ve Kafkas (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan ve geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapılan ‘‘Çocuklar İçin Sporda Hayal Etme Ölçeği’’ kullanılmıştır. Bu çalışmada verilerin analizinde SPSS 25.00 paket programı kullanılarak % 95 güven aralığında ve 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Yaş, cinsiyet, spor branşı, branşta geçirilen süre, il, kişisel bilgilerine ilişkin tanımlayıcı istatistikleri hesaplanmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği basıklık çarpıklık değerine bakılarak karar verilmiştir. İstatistiksel açıdan, doğrusal regresyon analizi, frekans, yüzde ve güvenirlik katsayısı hesaplamaları, anova analizi ve t testleri yapılmıştır. Sonuç olarak; Özel Bilişsel-Motivasyonel boyutunda spor branşı bisiklet ve yüzme olan katılımcıların puanlarını spor branşı basketbol olan katılımcılardan yüksek olduğu; Genel Bilişsel boyutunda spor branşı futbol ve yüzme olan katılımcıların puanlarının spor branşı basketbol olan katılımcılardan yüksek olduğu; sporda hayal etme ölçek toplam puanında ise spor branşı bisiklet, futbol ve yüzme olan katılımcıların puanlarının spor branşı basketbol olan katılımcılardan yüksek olduğusporda hayal etme ile yaş, branştaki spor geçmişi değişkeni ve il arasında tüm alt boyutlarda ve ölçek toplam puanında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı;katılımcıların sporda hayal etme ile spor branşı değişkeni arasında Genel-Motivasyon Üstünlük boyutu dışında tüm alt boyutlarda ve ölçek toplam puanında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 27, 2023 |
Publication Date | March 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 1 |