Beden eğitimi ve spor öğretmenleri kapsayıcı eğitimin uygulanmasında kilit rol oynarlar, ancak bakış açıları yeterince araştırılmamıştır. Fenomenolojik bir yaklaşım kullanan bu nitel çalışma, ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 10 beden eğitimi ve spor öğretmeninin (5 kadın, 5 erkek; yaşları 29-55) deneyimlerini, zorluklarını ve stratejilerini incelemektedir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, öğretmenlerin kapsayıcı eğitime hazırlık için bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) geliştirme, öğrencilerin ihtiyaçlarını belirleme, danışmanlara danışma ve çevrimiçi kaynakları kullanma gibi çeşitli hazırlık adımları uyguladığını ortaya koymaktadır. İki ana öğretim yaklaşımı gözlemlenmiştir: özel öğretim teknikleri ve kişiselleştirilmiş yöntemler. Öğretmenler dört büyük zorluk bildirmiştir: (1) çevresel faktörler (yetersiz tesisler/kaynaklar), (2) öğrenciye özgü zorluklar (davranışsal/öğrenme sorunları), (3) öğretmenle ilgili engeller (eğitim/destek eksikliği) ve (4) sistemik sorunlar (yetersiz politika ve müfredat desteği). Çabalarına rağmen, sınırlı eğitim ve yapısal kısıtlamalar etkili uygulamayı engellemektedir. Kapsayıcılığı artırmak için çalışma, kapsayıcı pedagoji konusunda öğretmen eğitiminin iyileştirilmesini, kaynakların ve altyapının artırılmasını ve eğitimciler, danışmanlar ve politika yapıcılar arasında iş birliğinin teşvik edilmesini önermektedir. Gelecekteki araştırmalar, mesleki gelişim ve sistemik desteğin kapsayıcı beden eğitimi üzerindeki uzun vadeli etkisini değerlendirmek için uzunlamasına çalışmalar içermelidir.
Physical education and sports teachers are key to implementing inclusive edu-cation, yet their perspectives are underexplored. This qualitative study, using a phenom-enological approach, examines the experiences, challenges, and strategies of 10 physical education and sports teachers (5 female, 5 male; aged 29–55) selected through criterion sampling. Data were collected via semi-structured interviews and analyzed using content analysis. Findings reveal that teachers engage in several preparatory steps for inclusion, such as developing individualized education plans (IEPs), identifying students’ needs, consulting with counselors, and using online resources. Two main instructional ap-proaches were observed: specialized teaching techniques and personalized methods. Teachers reported four major challenges: (1) environmental factors (inadequate facili-ties/resources), (2) student-specific difficulties (behavioral/learning issues), (3) teach-er-related barriers (lack of training/support), and (4) systemic issues (insufficient policy and curriculum support). Despite their efforts, limited training and structural constraints hinder effective practice. To enhance inclusion, the study recommends improving teacher training on inclusive pedagogy, increasing resources and infrastructure, and fostering collaboration among educators, counselors, and policymakers. Future research should in-clude longitudinal studies to assess the long-term impact of professional development and systemic support on inclusive physical education.
Inclusion Education Inclusive education Physical education Physical education and sports lessons
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training, Sports and Physical Activity For Disabled |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 21, 2025 |
Publication Date | October 23, 2025 |
Submission Date | August 9, 2025 |
Acceptance Date | October 2, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 4 Issue: 2 |
Yalova University Journal of Sports Sciences © 2022 is published by Yalova University and licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) license.