Artvin Çoruh Üniversitesi Borçka Acarlar MYO’nda İnşaat Bölümü altında yer alan Yapı Denetimi Programı ve İnşaat Teknolojisi programlarında eğitim gören öğrencilerin lise mezuniyet alanlarına göre (eşit ağırlık, sözel veya sayısal) okul başarılarının değerlendirilmesi ve oluşan sorunların çözümü amaçlanmıştır. Bu değerlendirme öğrencilerin ders başarılarının ve derse katılımlarının lise mezuniyet alanlarına göre nasıl bir eğilim gösterdiğini ortaya koymuştur. Özellikle İnşaat Bölümünün sayısal ağırlıklı bir bölüm olmasından dolayı bu alan dışında olan yani eşit ağırlık ve sözel ağırlıklı öğrencilerin bölüme adapte olmaları ve ders başarılarının sağlanması konusunda nasıl bir çalışma yapılması gerektiği hakkında da değerlendirmeler yapılmıştır. Bu çalışmada mevcut öğrenci bilgileri veri olarak kullanılmış ve yapılan öğrenci anketleriyle de çalışma desteklenmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin eğitim kalitesinin arttırılması; böylece DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile Fakültelerin İnşaat Mühendisliği veya Mimarlık bölümlerine devam etmeyi amaçlamaları adına öğrencilerin yönlendirilmesi ve çalışma hayatında başarılı olmalarıdır.
Çalışma sonucunda eşit ağırlık alanı lise mezuniyet oranlarının daha yüksek olmasından kaynaklı sayısal ders başarılarında öğrencilerin zorlandığı, ankete katılan öğrencilerin yaklaşık yarısının inşaat bölümünü tercih etme durumunun tamamen isteği ile gerçekleştiği, büyük bir çoğunluğunun DGS sınavına hazırlanarak fakülte bazlı eğitimlerine devam etmek istediği, lise mezuniyet alanlarının ders başarıları ile doğru orantılı olmadığının tespiti, seçtikleri bölümünden birçoğunun çok memnun olduğu, başarısızlıklarını yeterli çalışmamaya bağladıkları, başarılı arkadaşlarının başarı sebeplerini lise sayısal çıkışlı olmalarına bağladıkları, mezuniyet sonrası en büyük kaygılarının DGS sınavında başarılı olamamak olduğu, çalışma statü ve çalışma hayatları hakkında bilgi sahibi oldukları sonuçlarına varılmıştır. Genel itibari ile bölüm olarak memnuniyet dereceleri yüksektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articels |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2020 |
Submission Date | April 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 1 |
http://www.yalvacakademi.org/