Özet
Amaç: Araştırma, cerrahi girişim öncesi hastaların dile getirmedikleri düşünce ve isteklerini ortaya çıkartarak, cerrahi girişim öncesi hazırlığa yön verecek verileri elde etmek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, Sağlık Bakanlığı İzmir Eğitim ve Araştırma Hastanesi On Bir Cerrahi Kliniği’nde genel ve spinal anestezi altında orta ve büyük tipte elektif cerrahi girişim uygulanan 364 hasta ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan soru kağıdı kullanılmıştır. Veriler cerrahi girişim uygulanan hastalarda, cerrahi girişim sonrası 2. ya da 3. günlerde araştırmacı tarafından hastalarla yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik hesapları ve ki kare önemlilik testi kullanılmıştır.
Bulgular: Hastaların %55.2’sine cerrahi girişim öncesinde, cerrahi girişim sonrası yaşadığı sorunlar hakkında bilgi verilmediği, %91.5’i ruhsal yönden endişe yaşarken bu oranın girişim sonrasında %79.7’ye düştüğü ve hastaların tamamının yattığı klinikte sağlık personeline soru sorma rahatlığının olmadığı, %34.9’unun sağlık personelinin sert tutumundan dolayı çekindiği, %30.5’inin doktora soru sormaktan korkup çekindiği saptanmıştır.
Sonuçlar: Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, hastaların cerrahi girişim sonrası yaşadığı sorunlar hakkında cerrahi girişim öncesi bilgi verilmediği, verilen bilgilerin, hastaların istediği bilgilerle uyumlu olmadığı, bilgi verilen ortamın ve bilgi verilme süresinin uygun olmadığı, verilen bilgilerin hastaları yeterince bilgilendirmediği, hastaların hasta hakları konusunda bilgisi olmadığı için haklarını, özellikle bilgi edinme hakkını talep edemediği görülmüştür. Hemşirelerin ve diğer sağlık ekibi üyelerinin cerrahi girişim öncesi hazırlıktaki rollerini etkin bir şekilde yerine getirebilmeleri için önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Perioperatif bakım, preoperatif hasta eğitimi, postoperatif hasta memnuniyeti.
Abstract
Patients’thoughts And Demands That They Did Not Express Before Surgery.
Objective: The research was performed in order to get data directing preoperative preparation by exposing patients’thoughts and demands that they din not express before surgery.
Methods: The research was applied to selected 364 elective surgery patients undergoing general and spinal anesthesia. The questionnaire prepared by researcher was used as atool for collecting data. Researcher collected data by interviewing with patients. Percentage accounts and Chi-square importancetests were used to evaluate data.
Results: In 55.2% of the patients, in the surgical intervention, the information about the postoperative information, 91.5% of them were mentally concerned, while the rate of intervention fell to 79.7% and the entire staff was comfortable in asking questions. It has been determined that the healthcare personnel were afraid of their harsh attitude and 30.5% were afraid to ask the doctor questions.
Conclusion: According to findings, it was seen that patients were not able to use their rights to receive apporiate health care since thay werw notinformed about problems they meet after operation. It was found that information given was not consistent with patients’demands. Patients were not aware of patients’rights, particularly right to get information. Suggestions mad efor nurses amd members of other healthcare team fort hem to perform their roles effectively before surgery.
Key words: perioperative care, preoperative patient education, postoperative patient satisfaction.
Perioperatif bakım preoperatif hasta eğitimi postoperatif hasta memnuniyeti
DESTEKLEYEN BİR KURUM YOKTUR.
PROJE DEĞİLDİR
PROJE DEĞİLDİR
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | ARAŞTIRMA |
Yazarlar | |
Proje Numarası | PROJE DEĞİLDİR |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 1 |
Bu derginin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanmıştır.