Bu
çalışmada kolej sınavına hazırlanan çocukların akademik başarı, depresyon,
benlik saygısı ve sürekli-durumluk kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Kuzey Kıbrıs’ta kolej sınavına hazırlanan 285
öğrenci örnekleme alınmıştır. Veriler Sosyodemografik Veri Formu, Çocuklar için
Rosenberg Benlik Saygısı, Çocuklar için Depresyon Ölçeği ve Durumluk-Sürekli
Kaygı Envanteri kullanılarak 15-23 Ekim 2016 tarihleri arasında toplanmıştır.
Erkek öğrencilerin kız öğrencilerden anlamlı düzeyde daha yüksek benlik saygısı
ve akademik başarı puanı aldıkları bulunmuştur. Öğrencilerin benlik saygısı ile
depresyon düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu
görülmüştür. Benlik saygısı ile depresyon düzeylerinin, öğrencilerin akademik
başarısının birer yordayıcısı olduğu bulunmuştur. Çocuk eğitimi alanında sınavlara ilişkin daha
kapsamlı çalışmalar yapılmalı ve ulusal sınavların öğrencilerin psikolojik
problemlerini hangi yollarla etkilediğinin üzerinde durulmalıdır. Elde edilen
sonuçlar literatür ışığında tartışılmıştır.
The aim of this study was to investigate the
relationship between academic achievement, self-esteem, depression and state-trial anxiety of children who were
preparing for college examination. 285 students who were preparing for college
examination were recruited in Northern Cyprus. All data were obtained by using
Sociodemographical Questionnaire, Rosenberg Self-Esteem Inventory for Children,
Childhood Depression Inventory, State and Trait Anxiety Inventory, during 15-23
October 2016. It has been found that male students have a higher academic
achievement and self-esteem levels than female students’. There was a
significant negative correlation between students’ self-esteem and depression
levels. Results showed that self-esteem and depression predicted academic
achievement. Also on the area of child education, extensive studies should be
carried out on examination, how the national examinations affect psychological
problems. Obtained results were discussed in the light of literature
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Volume:1, Issue:2 December |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |