Yapılan çalışma ile Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü öğrencilerinin yönetim ve bilişim derslerindeki başarı durumları veri madenciliği yöntemleri ile incelenmektedir. Araştırmada kullanılan veriler Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin cinsiyet, yaş, öğrenim türü, sınıf, disiplin ceza durumu, hazırlık sınıfı okuma durumu, hazırlık notu, yönetim (11 ders) ve bilişim dersleri (14 ders) ve öğrencinin üniversite öncesi ikametgâh yeri bilgileri olmak üzere toplam 11 öznitelikten oluşmaktadır. Yapay Sinir Ağları (YSA) ve Uyarlamalı Sinir-Bulanık Sınıflayıcı (USBS) yöntemlerinin kullanıldığı çalışmada, YSA’nın eğitilmesi sonucunda eğitim setinde %90.4, test setinde ise %83.5 başarı elde edilirken, USBS ile yapılan sınıflandırmada ise eğitim verisi için %86.6, test verisi için %86.3 başarı elde edilmiştir. Ayrıca USBS ile yapılan öznitelik seçimi sonucunda test verisi için başarı oranının azalmadığı görülmüştür. Yapılan deneysel çalışmalar öğrencinin başarısını etkileyen en önemli faktörlerin hazırlık sınıfı okuma durumu ve dersin kategorisi olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 6, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 2 |