BibTex RIS Kaynak Göster

YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNETİM VE BİLİŞİM DERSLERİNDEKİ BAŞARILARININ VERİ MADENCİLİĞİ YÖNTEMLERİ İLE İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 36 - 47, 06.01.2016

Öz

Yapılan çalışma ile Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü öğrencilerinin yönetim ve bilişim derslerindeki başarı durumları veri madenciliği yöntemleri ile incelenmektedir. Araştırmada kullanılan veriler Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin cinsiyet, yaş, öğrenim türü, sınıf, disiplin ceza durumu, hazırlık sınıfı okuma durumu, hazırlık notu, yönetim (11 ders) ve bilişim dersleri (14 ders) ve öğrencinin üniversite öncesi ikametgâh yeri bilgileri olmak üzere toplam 11 öznitelikten oluşmaktadır. Yapay Sinir Ağları (YSA) ve Uyarlamalı Sinir-Bulanık Sınıflayıcı (USBS) yöntemlerinin kullanıldığı çalışmada, YSA’nın eğitilmesi sonucunda eğitim setinde %90.4, test setinde ise %83.5 başarı elde edilirken, USBS ile yapılan sınıflandırmada ise eğitim verisi için %86.6, test verisi için %86.3 başarı elde edilmiştir. Ayrıca USBS ile yapılan öznitelik seçimi sonucunda test verisi için başarı oranının azalmadığı görülmüştür. Yapılan deneysel çalışmalar öğrencinin başarısını etkileyen en önemli faktörlerin hazırlık sınıfı okuma durumu ve dersin kategorisi olduğunu göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melike Şişeci Çeşmeli Bu kişi benim

Özlem Çetinkaya Bozkurt

Adnan Kalkan Bu kişi benim

İhsan Pençe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şişeci Çeşmeli, M., Çetinkaya Bozkurt, Ö., Kalkan, A., Pençe, İ. (2016). YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNETİM VE BİLİŞİM DERSLERİNDEKİ BAŞARILARININ VERİ MADENCİLİĞİ YÖNTEMLERİ İLE İNCELENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 1(2), 36-47.