Görme olayında neyin dikkat çektiğini ve algılandığını belirlemede göz hareketleri önemlidir. Göz hareketlerinin incelenmesi için çeşitli göz izleme cihazları geliştirilmiştir. Bu cihazlar pazarlamadan eğitime birçok alanda karar vericilere destek olması amacı ile kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu birinci sınıf öğrencilerinin mevcut bitişik eğik yazı ile normal düz yazı arasındaki okuma performanslarını karşılaştırmaktır. Bu kapsamda Erzurum ilinde bulunun özel bir okuldaki 10 birinci sınıf öğrencisine deney yapılmıştır. Deneyde öğrencilere anlamlı ve anlamsız metinler hem düz hem de bitişik eğik yazı formatında sunulmuştur. Katılımcılardan elde edilen odaklanma süresi, okuma süresi, göz sıçrama miktarına ilişkin veriler incelenmiş ve bulgular yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlardan öğrencilerin anlamlı metinlerde düz yazıyı daha hızlı, anlamsız metinlerde ise eğik yazıyı daha hızlı okudukları ortaya çıkmıştır. Bu durum öğrencilerin yabancı oldukları harf ve kelimeleri ilk okumaya başladıklarında eğik yazı ile sonrasında ise kelimeler anlamlandıkça düz yazı ile devam etmelerinin daha uygun olduğunu göstermektedir. Çalışmanın genellenebilirliği açısından farklı okullarda daha fazla katılımcıyla tekrarlanmasının uygun olduğu söylenebilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |