Research Article
PDF EndNote BibTex RIS Cite

İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA

Year 2017, Volume 3, Issue 1, 38 - 49, 01.08.2017

Abstract

Yoğun rekabet ortamı işletmelerin faaliyetlerini derinden etkilemiştir. Artan rekabete bağlı olarak pazarlama faaliyetlerinde önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Bu kapsamda pek çok işletme geleneksel pazarlama faaliyetlerinden uzaklaşarak ilişkisel pazarlama faaliyetlerine yönelmeye başlamışlardır. Müşteri sadakati yaratmanın en önemli yollarından biri olan ilişkisel pazarlamanın özünde iletişim ve etkileşim kavramları yer almaktadır. Özellikle son yıllarda teknolojide yaşanan gelişmeler işletme-müşteri arasındaki etkileşimi daha etkin bir hale getirmiş, interaktif pazarlama faaliyetleri çağdaş işletmeler tarafından özümsenmeye başlamıştır. Bu çalışmada interaktif pazarlama kapsamında değerlendirilebilecek bir sanal ayna uygulaması geliştirilmiştir. Geliştirilen bu uygulama Android işletim sistemli mobil cihazlar üzerinde çalışabilmekte, kullanıcının mobil cihaz ile kendi fotoğrafını çekmesine ve sonrasında fotoğraf üzerinde sanal olarak gözlük veya kontakt lens denemesine olanak sağlamaktadır. Ayrıca, bu uygulama sayesinde tüketiciler tecrübe ettikleri gözlük ya da kontakt lensi satın alabilmekte ve sosyal medya üzerinden paylaşabilmektedir. Geliştirilen uygulamanın işletme ile müşteri arasındaki etkileşimi güçlendirmesi açısından olumlu katkılar sağlayacağı düşünülmektedir

References

  • Berry, L.L., Shostack, G.L. ve Upah, G.D. (1983). Emerging perspectives on services marketing. Chicago: American Marketing Association
  • Cho, H. ve Schwarz, N. (2010). I like those glasses on you, but not in the mirror: Fluency, preference, and virtual mirrors. Journal of Consumer Psychology, 20: 471-475.
  • Deniz, S. ve Kamer, H. (2013). İlişkisel pazarlama kavramı. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 8 (29-30): 3-16.
  • Gülmez, M. ve Kitapçı, O. (2003). İlişki pazarlamasının gelişimi ve yakın geleceği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4 (2): 81-89.
  • İlban, M.O., Doğdubay, M. ve Gürsoy, H. (2009). Otel İşletmelerinde İlişkisel Pazarlama Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2): 117-144.
  • Kachare, S., Vanga, S., Gupta, E. ve Borade, J. (2015). Fashion accessories using virtual mirror. International Journal of Engineering and Computer Science, 4 (4): 11401-11406.
  • Li, H., Daugherty, T. ve Biocca, F. (2001). Characteristics of virtual experience ın electronic commerce: a protocol analysis. Journal of Interactive Marketing, 15 (3): 13-30.
  • Li, M.L. ve Green, R.D. (2011). A mediating ınfluence on customer loyalty: the role of perceived value. Journal of Management & Marketing Research, 7: 1-12.
  • Özgen, P. ve Şimşek, G. (2015). İlişkisel pazarlamanın müşteri sadakati üzerindeki etkileri üzerine ampirik bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (41): 1269-1275.
  • Öztel, G.Y. ve Kazan, S. (2015). Virtual makeup application using ımage processing methods. International Journal of Scientific Engineering and Applied Science, 1 (5): 401-404.
  • Sheth, J.N. ve Parvatiyar, A. (1995). The evolution of relationship marketing. International Business Review, 4 (4): 397-418. http://www.adobe.com/tr/products/photoshop.html, (2016.11.25).
  • https://developer.android.com/studio/index.html, (2016.11.30).
  • https://www.sqlite.org/about.html, (2016.11.30).

Year 2017, Volume 3, Issue 1, 38 - 49, 01.08.2017

Abstract

References

  • Berry, L.L., Shostack, G.L. ve Upah, G.D. (1983). Emerging perspectives on services marketing. Chicago: American Marketing Association
  • Cho, H. ve Schwarz, N. (2010). I like those glasses on you, but not in the mirror: Fluency, preference, and virtual mirrors. Journal of Consumer Psychology, 20: 471-475.
  • Deniz, S. ve Kamer, H. (2013). İlişkisel pazarlama kavramı. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 8 (29-30): 3-16.
  • Gülmez, M. ve Kitapçı, O. (2003). İlişki pazarlamasının gelişimi ve yakın geleceği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4 (2): 81-89.
  • İlban, M.O., Doğdubay, M. ve Gürsoy, H. (2009). Otel İşletmelerinde İlişkisel Pazarlama Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2): 117-144.
  • Kachare, S., Vanga, S., Gupta, E. ve Borade, J. (2015). Fashion accessories using virtual mirror. International Journal of Engineering and Computer Science, 4 (4): 11401-11406.
  • Li, H., Daugherty, T. ve Biocca, F. (2001). Characteristics of virtual experience ın electronic commerce: a protocol analysis. Journal of Interactive Marketing, 15 (3): 13-30.
  • Li, M.L. ve Green, R.D. (2011). A mediating ınfluence on customer loyalty: the role of perceived value. Journal of Management & Marketing Research, 7: 1-12.
  • Özgen, P. ve Şimşek, G. (2015). İlişkisel pazarlamanın müşteri sadakati üzerindeki etkileri üzerine ampirik bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (41): 1269-1275.
  • Öztel, G.Y. ve Kazan, S. (2015). Virtual makeup application using ımage processing methods. International Journal of Scientific Engineering and Applied Science, 1 (5): 401-404.
  • Sheth, J.N. ve Parvatiyar, A. (1995). The evolution of relationship marketing. International Business Review, 4 (4): 397-418. http://www.adobe.com/tr/products/photoshop.html, (2016.11.25).
  • https://developer.android.com/studio/index.html, (2016.11.30).
  • https://www.sqlite.org/about.html, (2016.11.30).

Details

Journal Section Articles
Authors

Selay ILGAZ SÜMER>


Emre SÜMER>


Buğra BANAZ This is me


Can IŞIK This is me

Publication Date August 1, 2017
Published in Issue Year 2017, Volume 3, Issue 1

Cite

Bibtex @research article { ybs332246, journal = {Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi}, issn = {2630-550X}, eissn = {2630-550X}, address = {}, publisher = {Vahap TECİM}, year = {2017}, volume = {3}, number = {1}, pages = {38 - 49}, title = {İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA}, key = {cite}, author = {Ilgaz Sümer, Selay and Sümer, Emre and Banaz, Buğra and Işık, Can} }
APA Ilgaz Sümer, S. , Sümer, E. , Banaz, B. & Işık, C. (2017). İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA . Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi , 3 (1) , 38-49 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ybs/issue/30733/332246
MLA Ilgaz Sümer, S. , Sümer, E. , Banaz, B. , Işık, C. "İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA" . Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 3 (2017 ): 38-49 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ybs/issue/30733/332246>
Chicago Ilgaz Sümer, S. , Sümer, E. , Banaz, B. , Işık, C. "İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA". Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 3 (2017 ): 38-49
RIS TY - JOUR T1 - İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA AU - SelayIlgaz Sümer, EmreSümer, BuğraBanaz, CanIşık Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 38 EP - 49 VL - 3 IS - 1 SN - 2630-550X-2630-550X M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA %A Selay Ilgaz Sümer , Emre Sümer , Buğra Banaz , Can Işık %T İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA %D 2017 %J Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi %P 2630-550X-2630-550X %V 3 %N 1 %R %U
ISNAD Ilgaz Sümer, Selay , Sümer, Emre , Banaz, Buğra , Işık, Can . "İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA". Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 3 / 1 (August 2017): 38-49 .
AMA Ilgaz Sümer S. , Sümer E. , Banaz B. , Işık C. İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi. 2017; 3(1): 38-49.
Vancouver Ilgaz Sümer S. , Sümer E. , Banaz B. , Işık C. İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi. 2017; 3(1): 38-49.
IEEE S. Ilgaz Sümer , E. Sümer , B. Banaz and C. Işık , "İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA", Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, vol. 3, no. 1, pp. 38-49, Aug. 2017