Yoğun rekabet ortamı işletmelerin faaliyetlerini
derinden etkilemiştir. Artan rekabete bağlı olarak pazarlama faaliyetlerinde önemli
değişiklikler meydana gelmiştir. Bu kapsamda pek çok işletme geleneksel
pazarlama faaliyetlerinden uzaklaşarak ilişkisel pazarlama faaliyetlerine
yönelmeye başlamışlardır. Müşteri sadakati yaratmanın en önemli yollarından biri
olan ilişkisel pazarlamanın özünde iletişim ve etkileşim kavramları yer
almaktadır. Özellikle son yıllarda teknolojide yaşanan gelişmeler işletme-müşteri
arasındaki etkileşimi daha etkin bir hale getirmiş, interaktif pazarlama
faaliyetleri çağdaş işletmeler tarafından özümsenmeye başlamıştır. Bu çalışmada
interaktif pazarlama kapsamında değerlendirilebilecek bir sanal ayna uygulaması
geliştirilmiştir. Geliştirilen bu uygulama Android işletim sistemli mobil
cihazlar üzerinde çalışabilmekte, kullanıcının mobil cihaz ile kendi fotoğrafını
çekmesine ve sonrasında fotoğraf üzerinde sanal olarak gözlük veya kontakt lens
denemesine olanak sağlamaktadır. Ayrıca, bu uygulama sayesinde tüketiciler tecrübe
ettikleri gözlük ya da kontakt lensi satın alabilmekte ve sosyal medya
üzerinden paylaşabilmektedir. Geliştirilen uygulamanın işletme ile müşteri
arasındaki etkileşimi güçlendirmesi açısından olumlu katkılar sağlayacağı
düşünülmektedir
İnteraktif Pazarlama Sanal Ayna Mobil Uygulama Veritabanı Yönetim Sistemi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |