Araştırmamız, kâr amaçsız
örgütlerde, sosyal ağlardaki etkinliğin bağışçı sayısına olan etkisini tespit
etmek ve bu tespitin tahmin amaçlı kullanılması üzere yapılmıştır.
Araştırmamıza konu olan kâr amaçsız kuruluş, İnsan Hak ve Hürriyetleri İnsani
Yardım Vakfı (İHH)’dır. Araştırmamızda, İHH’nın sosyal ağ hesaplarından Twitter
hesabı incelenmiştir. Knime 3.3.1. programı aracılığı ile karar ağaçları ve
yapay sinir ağları kullanılarak analizler yapılmıştır. Araştırmadaki bağımlı
değişkenimiz bağışçı sayısı, bağımsız değişenlerimiz ise Twitterdan alınan
atılan tweet, retweet, favorilere eklenme ve en sık kullanılan kelimelerdir.
Araştırmamız neticesinde, bağışçı sayısı ile sosyal ağdaki etkinlik düzeyi ve
kullanılan kelimeler arasında ilişki tespit edilmiştir.
İş Zekâsı Veri Madenciliği Metin Madenciliği Büyük Veri Sosyal Medya Kâr Amaçsız Örgütler Stratejik Yönetimi Stratejik Karar Verme
The purpose of our research is to determine the effects
of social networking activity on the number of donors and use this for
estimation purposes in Non-Profit Organizations. The Non-Profit Organizations that
is the subject of our research is IHH - Humanitarian Relief Foundation. The
twitter account of the IHH’s social network accounts has been examined in our
research. Through the program Knime 3.3.1., the decision trees and the neural
networks have been used for analysis. The class variable in our study is the
number of donors, our independent variables are tweets, retweets, additions to
favorites and most frequently used words taken from twitter. As a result of our
research, the relationship between the number of donors and the level of
activity in the social network and the words used have been determined.
Business Intelligence Data Mining Text Mining Big Data Social Media Non-Profit Organizations Strategic Management Strategic Decision Making
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |