Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÂR AMAÇSIZ ÖRGÜTLERDE SOSYAL AĞ KULLANIM ETKİNLİĞİNİN BAĞIŞÇI SAYISINA ETKİSİNİN STRATEJİK AÇIDAN İNCELENMESI: BİR VAKIF ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 47 - 61, 20.12.2017

Öz

Araştırmamız, kâr amaçsız
örgütlerde, sosyal ağlardaki etkinliğin bağışçı sayısına olan etkisini tespit
etmek ve bu tespitin tahmin amaçlı kullanılması üzere yapılmıştır.
Araştırmamıza konu olan kâr amaçsız kuruluş, İnsan Hak ve Hürriyetleri İnsani
Yardım Vakfı (İHH)’dır. Araştırmamızda, İHH’nın sosyal ağ hesaplarından Twitter
hesabı incelenmiştir. Knime 3.3.1. programı aracılığı ile karar ağaçları ve
yapay sinir ağları kullanılarak analizler yapılmıştır. Araştırmadaki bağımlı
değişkenimiz bağışçı sayısı, bağımsız değişenlerimiz ise Twitterdan alınan
atılan tweet, retweet, favorilere eklenme ve en sık kullanılan kelimelerdir.
Araştırmamız neticesinde, bağışçı sayısı ile sosyal ağdaki etkinlik düzeyi ve
kullanılan kelimeler arasında ilişki tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Arslan, N. T. (2004). Kâr Amaçsız Örgütler ve Stratejik Yönetim. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(2), 155-172.
  • Arslantekin, S., & Doğan, K. (2016). Büyük Veri: Önemi, Yapısı ve Günümüzdeki Durum. DTCF Dergisi, 56(1), 15-36.
  • Bay , M., Akpınar, S., & Yılmazer, R. (2016). Stratejik Yönetim Süreci İçinde Sektör Rekabet Analizi ve Bir Uygulama. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(42), 1409-1415.
  • Gözcü, M. (2015). Hastane Bilgi Yönetim Sistemlerinde İş Zekâsı Uygulaması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Başkent Üniversitesi.
  • Henry , R., & Bosman, L. (2013). Strategic Management and Social Media: An Empirical Analysis of Electronic Social Capital and Online Fundraising. M. R. Olivas-luján, & T. Bondarouk içinde, Social Media in Strategic Management (s. 33-44). Bingley: Emerald Group Publishing Limited.
  • İlhan, S., Duru, N., Karagöz, Ş., & Sağır, M. (2008). Metin Madenciliği ile Soru Cevaplama Sistemi. 356-359.
  • Johnston, K., Tanner, M., Lalla, N., & Kawalski, D. (2013). Social Capital: The Benefit of Facebook ‘Friends’. Behaviour & Information Technology, 32(1), 24-36.
  • Kaplan, A., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53, 59-68.
  • Kotler , P., & Armstrong, G. (1994). Principles of Marketing (6 b.). ABD: Prentice Hall International Inc.
  • Luhn, H. (1958). A Business Intelligence System. IBM Journal, 314-318. Özçam, Y., & Çoşkun, E. (2016). Türkiye’de Faaliyet Gösteren İşletmelerin İş Zekası Kullanım Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 73-81.
  • Pazarçeviren, S., Zor, Ü., & Gürbüz, F. (2015). İş Zekâsı: Kavramsal Çerçeve, Bileşenler ve İşleyiş. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 75-91.
  • Savaş, S., Topaloğlu, N., & Yılmaz, M. (2012). Veri Madenciliği ve Türkiye'deki Uygulama Örnekleri. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi(21), 1-23.
  • Schäfer, M. (2016). Challenging Citizenship: Social Media and Big Data. Computer Supported Cooperative Work, 25, 111-113.
  • Sharon, O. (1995). Strategic Management for Nonprofit Orgnizations. Oxford.: Prentice- Hall.
  • Stanton, W., Etzel, M., & Walker, B. (1995). Fundamentals of Marketing (9 b.). Mc Graw Hill. Yediyıldız, B. (1982). İslam Ansiklopedisi. "Vakıf" Maddesi.

STRATEGIC ANALYSIS OF THE IMPACT OF SOCIAL NETWORK USAGE EFFECTIVENESS ON THE NUMBER OF DONORS IN NON-PROFIT ORGANIZATIONS: A FOUNDATION SAMPLE

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 47 - 61, 20.12.2017

Öz

The purpose of our research is to determine the effects
of social networking activity on the number of donors and use this for
estimation purposes in Non-Profit Organizations. The Non-Profit Organizations that
is the subject of our research is IHH - Humanitarian Relief Foundation. The
twitter account of the IHH’s social network accounts has been examined in our
research. Through the program Knime 3.3.1., the decision trees and the neural
networks have been used for analysis. The class variable in our study is the
number of donors, our independent variables are tweets, retweets, additions to
favorites and most frequently used words taken from twitter. As a result of our
research, the relationship between the number of donors and the level of
activity in the social network and the words used have been determined.

Kaynakça

  • Arslan, N. T. (2004). Kâr Amaçsız Örgütler ve Stratejik Yönetim. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(2), 155-172.
  • Arslantekin, S., & Doğan, K. (2016). Büyük Veri: Önemi, Yapısı ve Günümüzdeki Durum. DTCF Dergisi, 56(1), 15-36.
  • Bay , M., Akpınar, S., & Yılmazer, R. (2016). Stratejik Yönetim Süreci İçinde Sektör Rekabet Analizi ve Bir Uygulama. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(42), 1409-1415.
  • Gözcü, M. (2015). Hastane Bilgi Yönetim Sistemlerinde İş Zekâsı Uygulaması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Başkent Üniversitesi.
  • Henry , R., & Bosman, L. (2013). Strategic Management and Social Media: An Empirical Analysis of Electronic Social Capital and Online Fundraising. M. R. Olivas-luján, & T. Bondarouk içinde, Social Media in Strategic Management (s. 33-44). Bingley: Emerald Group Publishing Limited.
  • İlhan, S., Duru, N., Karagöz, Ş., & Sağır, M. (2008). Metin Madenciliği ile Soru Cevaplama Sistemi. 356-359.
  • Johnston, K., Tanner, M., Lalla, N., & Kawalski, D. (2013). Social Capital: The Benefit of Facebook ‘Friends’. Behaviour & Information Technology, 32(1), 24-36.
  • Kaplan, A., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53, 59-68.
  • Kotler , P., & Armstrong, G. (1994). Principles of Marketing (6 b.). ABD: Prentice Hall International Inc.
  • Luhn, H. (1958). A Business Intelligence System. IBM Journal, 314-318. Özçam, Y., & Çoşkun, E. (2016). Türkiye’de Faaliyet Gösteren İşletmelerin İş Zekası Kullanım Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 73-81.
  • Pazarçeviren, S., Zor, Ü., & Gürbüz, F. (2015). İş Zekâsı: Kavramsal Çerçeve, Bileşenler ve İşleyiş. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 75-91.
  • Savaş, S., Topaloğlu, N., & Yılmaz, M. (2012). Veri Madenciliği ve Türkiye'deki Uygulama Örnekleri. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi(21), 1-23.
  • Schäfer, M. (2016). Challenging Citizenship: Social Media and Big Data. Computer Supported Cooperative Work, 25, 111-113.
  • Sharon, O. (1995). Strategic Management for Nonprofit Orgnizations. Oxford.: Prentice- Hall.
  • Stanton, W., Etzel, M., & Walker, B. (1995). Fundamentals of Marketing (9 b.). Mc Graw Hill. Yediyıldız, B. (1982). İslam Ansiklopedisi. "Vakıf" Maddesi.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aykut Şen Bu kişi benim

Gökhan Silahtaroğlu

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şen, A., & Silahtaroğlu, G. (2017). KÂR AMAÇSIZ ÖRGÜTLERDE SOSYAL AĞ KULLANIM ETKİNLİĞİNİN BAĞIŞÇI SAYISINA ETKİSİNİN STRATEJİK AÇIDAN İNCELENMESI: BİR VAKIF ÖRNEĞİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 3(2), 47-61.