Conference Paper
BibTex RIS Cite

TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ

Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 60 - 68, 29.05.2019

Abstract

Günlük hayatımızda alışveriş zaman alıcı ve yorucu olmaktadır.
Alışverişte karşılaşılan bu sorunları azaltmak için sanal alışveriş uygulaması
geliştirilmiştir. Sanal alışveriş uygulaması Unity tabanlı bir Virtual Reality
(VR) teknolojisi yazılımıdır. Bu uygulamayı gerçekleştirmek için Android uyumlu
telefon ve VR teknolojileri kullanılmıştır. Geliştirilen teknoloji ile birlikte
alışverişlerimizin daha hızlı ve kolay olması sağlanmıştır. Projede içerisinde
gezebileceğiniz bir sanal alışveriş merkezi oluşturulmuştur. Belirlenen ürünler
arasında göz odaklanması ile ürün seçimi, alışveriş sepetine ürün ekleme,
çıkarma, kasada alınan ürünleri listeleme ve hesap tutarını görme işlemleri
gerçekleştirilmektedir. Bu sayede boyundan aşağısı engelli olan insanların sanal
ortamda gezinerek mağazada bulunan istediği ürünü istediği sayıda alması imkânı
verilmiştir. Aynı zamanda alışveriş yapmaya uygun olmayan engelli müşterilere
de kolaylık sağlanmaktadır.

References

  • Alp, M., Bardak, A. N., Erhan, B., Yalçın, L., Gündüz, B. (2010). Tetraplejik Üst Ekstremite Cerrahi Rehabilitasyonu. Türkiye Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Dergisi. 56(2), s.99-101.
  • Bond, J. G. (2014). Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#. 1st Edition. Addison-Wesley Professional.
  • Bromley, I. (2006). Tetraplegia & Paraplegia a Guide for Physiotherapists. 6th Edition Churchill Livingstone Elsevier.
  • Cline, L. (2014). SketchUp for Interior Design: 3D Visualizing, Designing, and Space Planning. 1st Edition. John Wiley & Sons.
  • Duman, A., Özkan, S. (2016). Omurga ve Omurilik Yaralanmasına Yaklaşım. Derman Tıbbi Yayıncılık. s.158-166.
  • Faulkner, A., Gyncild, B. (2014). Adobe Photoshop CC Classroom in a Book. 1st Edition. Adobe Press.
  • Google VR, https://developers.google.com/vr/ (14.03.2017)
  • Microsoft HoloLens, https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/ (17.01.2018)
  • Omni, http://www.virtuix.com/resource-center/ (14.03.2017)
  • Vive, https://www.vive.com/eu/ (14.03.2017)
  • Yengin, D., Bayrak, T. (2018). Sanal Gerçeklik VR, Der Yayınları.
Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 60 - 68, 29.05.2019

Abstract

References

  • Alp, M., Bardak, A. N., Erhan, B., Yalçın, L., Gündüz, B. (2010). Tetraplejik Üst Ekstremite Cerrahi Rehabilitasyonu. Türkiye Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Dergisi. 56(2), s.99-101.
  • Bond, J. G. (2014). Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#. 1st Edition. Addison-Wesley Professional.
  • Bromley, I. (2006). Tetraplegia & Paraplegia a Guide for Physiotherapists. 6th Edition Churchill Livingstone Elsevier.
  • Cline, L. (2014). SketchUp for Interior Design: 3D Visualizing, Designing, and Space Planning. 1st Edition. John Wiley & Sons.
  • Duman, A., Özkan, S. (2016). Omurga ve Omurilik Yaralanmasına Yaklaşım. Derman Tıbbi Yayıncılık. s.158-166.
  • Faulkner, A., Gyncild, B. (2014). Adobe Photoshop CC Classroom in a Book. 1st Edition. Adobe Press.
  • Google VR, https://developers.google.com/vr/ (14.03.2017)
  • Microsoft HoloLens, https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/ (17.01.2018)
  • Omni, http://www.virtuix.com/resource-center/ (14.03.2017)
  • Vive, https://www.vive.com/eu/ (14.03.2017)
  • Yengin, D., Bayrak, T. (2018). Sanal Gerçeklik VR, Der Yayınları.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emin Borandağ 0000-0001-5553-2707

Fatih Yücalar 0000-0002-1006-2227

Hakan Gençtürk This is me

Cemre Kural This is me

Publication Date May 29, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Borandağ, E., Yücalar, F., Gençtürk, H., Kural, C. (2019). TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 4(2), 60-68.
AMA Borandağ E, Yücalar F, Gençtürk H, Kural C. TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi. May 2019;4(2):60-68.
Chicago Borandağ, Emin, Fatih Yücalar, Hakan Gençtürk, and Cemre Kural. “TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ”. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 4, no. 2 (May 2019): 60-68.
EndNote Borandağ E, Yücalar F, Gençtürk H, Kural C (May 1, 2019) TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 4 2 60–68.
IEEE E. Borandağ, F. Yücalar, H. Gençtürk, and C. Kural, “TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ”, Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, vol. 4, no. 2, pp. 60–68, 2019.
ISNAD Borandağ, Emin et al. “TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ”. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 4/2 (May 2019), 60-68.
JAMA Borandağ E, Yücalar F, Gençtürk H, Kural C. TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi. 2019;4:60–68.
MLA Borandağ, Emin et al. “TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ”. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, vol. 4, no. 2, 2019, pp. 60-68.
Vancouver Borandağ E, Yücalar F, Gençtürk H, Kural C. TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi. 2019;4(2):60-8.