Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 60 - 68, 29.05.2019

Öz

Günlük hayatımızda alışveriş zaman alıcı ve yorucu olmaktadır.
Alışverişte karşılaşılan bu sorunları azaltmak için sanal alışveriş uygulaması
geliştirilmiştir. Sanal alışveriş uygulaması Unity tabanlı bir Virtual Reality
(VR) teknolojisi yazılımıdır. Bu uygulamayı gerçekleştirmek için Android uyumlu
telefon ve VR teknolojileri kullanılmıştır. Geliştirilen teknoloji ile birlikte
alışverişlerimizin daha hızlı ve kolay olması sağlanmıştır. Projede içerisinde
gezebileceğiniz bir sanal alışveriş merkezi oluşturulmuştur. Belirlenen ürünler
arasında göz odaklanması ile ürün seçimi, alışveriş sepetine ürün ekleme,
çıkarma, kasada alınan ürünleri listeleme ve hesap tutarını görme işlemleri
gerçekleştirilmektedir. Bu sayede boyundan aşağısı engelli olan insanların sanal
ortamda gezinerek mağazada bulunan istediği ürünü istediği sayıda alması imkânı
verilmiştir. Aynı zamanda alışveriş yapmaya uygun olmayan engelli müşterilere
de kolaylık sağlanmaktadır.

Kaynakça

  • Alp, M., Bardak, A. N., Erhan, B., Yalçın, L., Gündüz, B. (2010). Tetraplejik Üst Ekstremite Cerrahi Rehabilitasyonu. Türkiye Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Dergisi. 56(2), s.99-101.
  • Bond, J. G. (2014). Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#. 1st Edition. Addison-Wesley Professional.
  • Bromley, I. (2006). Tetraplegia & Paraplegia a Guide for Physiotherapists. 6th Edition Churchill Livingstone Elsevier.
  • Cline, L. (2014). SketchUp for Interior Design: 3D Visualizing, Designing, and Space Planning. 1st Edition. John Wiley & Sons.
  • Duman, A., Özkan, S. (2016). Omurga ve Omurilik Yaralanmasına Yaklaşım. Derman Tıbbi Yayıncılık. s.158-166.
  • Faulkner, A., Gyncild, B. (2014). Adobe Photoshop CC Classroom in a Book. 1st Edition. Adobe Press.
  • Google VR, https://developers.google.com/vr/ (14.03.2017)
  • Microsoft HoloLens, https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/ (17.01.2018)
  • Omni, http://www.virtuix.com/resource-center/ (14.03.2017)
  • Vive, https://www.vive.com/eu/ (14.03.2017)
  • Yengin, D., Bayrak, T. (2018). Sanal Gerçeklik VR, Der Yayınları.
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 60 - 68, 29.05.2019

Öz

Kaynakça

  • Alp, M., Bardak, A. N., Erhan, B., Yalçın, L., Gündüz, B. (2010). Tetraplejik Üst Ekstremite Cerrahi Rehabilitasyonu. Türkiye Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Dergisi. 56(2), s.99-101.
  • Bond, J. G. (2014). Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#. 1st Edition. Addison-Wesley Professional.
  • Bromley, I. (2006). Tetraplegia & Paraplegia a Guide for Physiotherapists. 6th Edition Churchill Livingstone Elsevier.
  • Cline, L. (2014). SketchUp for Interior Design: 3D Visualizing, Designing, and Space Planning. 1st Edition. John Wiley & Sons.
  • Duman, A., Özkan, S. (2016). Omurga ve Omurilik Yaralanmasına Yaklaşım. Derman Tıbbi Yayıncılık. s.158-166.
  • Faulkner, A., Gyncild, B. (2014). Adobe Photoshop CC Classroom in a Book. 1st Edition. Adobe Press.
  • Google VR, https://developers.google.com/vr/ (14.03.2017)
  • Microsoft HoloLens, https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/ (17.01.2018)
  • Omni, http://www.virtuix.com/resource-center/ (14.03.2017)
  • Vive, https://www.vive.com/eu/ (14.03.2017)
  • Yengin, D., Bayrak, T. (2018). Sanal Gerçeklik VR, Der Yayınları.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emin Borandağ 0000-0001-5553-2707

Fatih Yücalar 0000-0002-1006-2227

Hakan Gençtürk Bu kişi benim

Cemre Kural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Borandağ, E., Yücalar, F., Gençtürk, H., Kural, C. (2019). TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 4(2), 60-68.