BibTex RIS Cite

Yaratıcı Drama ile Dans Devinim Becerisi ve Beden Farkındalığının Geliştirilmesi

Year 2013, Volume: 8 Issue: 15, 1 - 27, 01.03.2013

Abstract

Çalışmada, yaratıcı drama yöntemi ile yaratıcı drama eğitmen adaylarının beden farkındalığı, dans ve devinim becerileri ile bedenle ifade becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çağdaş Drama Derneği (ÇDD) İstanbul Şubesi’nde yaratıcı drama eğitmenliği programına katılan 3 ve üst aşamalardan oluşan 3’ü erkek 10’u kadın, toplam 13 kişinin gönüllü katılımı ile gerçekleştirilen çalışmanın uygulamaları, 06.04.2012 - 28.04.2012 tarihleri arasında toplam 24 saat içerisinde gerçekleştirilmiştir. Yaratıcı drama yöntem ve tekniklerinden yararlanarak sözsüz anlatımların yoğun olarak ortaya konduğu çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak öntest sontest, katılımcı tanıma formu, katılımcı ürünleri (resimler, şekiller, şiirler), kişisel dans tarihleri ve gözlem ödevleri, katılımlı gözlemci olarak liderin atölyeler hakkındaki düşünceleri, video gözlem kayıtları gibi farklı veriler kullanılarak veri çeşitliliği sağlanmıştır. Ulaşılan verilerin analizinde betimsel analiz kullanılarak araştırma bulguları katılımcı görüşlerinden yapılan doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Uygulama sonrasında yapılan değerlendirmeler, katılımcıların; müzik ve söz olmadan devinebildiklerini, beden farkındalığı ile doğaçlama ve rol oynama esnasında bedenlerini daha kontrollü kullanabildiklerini, devinim becerilerinin gelişmesi ile sözsüz doğaçlama yapabildiklerini ve dans becerilerinin gelişmesi ile devinimlerini estetik kılabildiklerini göstermektedir.

Developing dance Body Movement Skills and Body Awareness With Creative Drama

Year 2013, Volume: 8 Issue: 15, 1 - 27, 01.03.2013

Abstract

Project was realized with the participants who completed 3rd,4th and 5th stage in Contemporary Drama
Association Creative Drama Educator/Leadership program. To develop body awareness and dance,
movement skills, the development of expression skills of leader candidates as an educator using their body, by
transferring these experiences to improvisation and role playing is aimed for. The project was made with the
participants who attended Contemporary Drama Association Creative Drama Educator/Leadership program.
The project participants were 13 people (3 male-10 female). Applications of the study was carried out in
between 06.04.2012 - 28.04.2012 total within 24 hours. In this research qualitative data is collected by case
study. Pre test-final test, personal dance histories of the participants, video observation records were used for
the data collection varieties. After the collection of datas descriptive analyse used for the research findings
and it is supported with participant views-sentences. By using the creative drama method and techniques, role
playing and improvisation were mostly made with nonverbal expressions were put forward. In the evaluationsafter the implementation, it is seen that the participants could move without music and words, they could use
their bodies in a more controlled manner with body awareness and during improvisation and role playing
that they were able to improvise without words with the development of movement skills and they were able to
make their movements aesthetical with the development of dancing skills.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA42MA52CR
Journal Section Research Article
Authors

Bahar Gürey This is me

Ömer Adıgüzel This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 8 Issue: 15

Cite

APA Gürey, B., & Adıgüzel, Ö. (2013). Yaratıcı Drama ile Dans Devinim Becerisi ve Beden Farkındalığının Geliştirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(15), 1-27.