Bu araştırmada, yaratıcı drama yöntemi ile verilen eğitimin okul öncesi öğrencilerinin çevre farkındalığına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinden oluşan karma modelin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim- öğretim yılında Aydın ili, Kuşadası ilçesi, Mücella Emgin Anaokulu’nda öğrenim gören 4 yaş A sınıfı ve 4 yaş B sınıfı öğrencileri oluşturmuştur. Çalışma, deney grubunda 22, kontrol grubunda 22 öğrenci olmak üzere toplam 44 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada, nicel veriler “Gözlem Fomu” ile nitel veriler ise öğrenciler ile yapılan görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen nicel veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Nitel veriler ise betimsel analiz yöntemiyle öğrenciler ile yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Görüşme formu ile ortaya çıkan nitel veriler, betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, deney grubunda uygulanan çevre eğitimi konularıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin, kontrol grubunda uygulanan öğretmen kılavuz kitaplarına dayalı etkinliklere göre, öğrencilerin çevreye ilişkin bilgi ve farkındalık düzeylerini anlamlı derecede arttırdığı görülmüştür. Öğrencilerle gerçekleştirilen odak grup görüşmelerinden betimsel analiz ile elde edilen veriler de bu sonucu destekler niteliktedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında çevre eğitimi, okul öncesi eğitim programına göre oluşturulan öğretmen kılavuz kitaplarına bağlı bir öğretim olmaktan çıkarılarak çevreye ilişkin kavramlar ile birlikte yaratıcı drama gibi öğrenciyi etkin kılan yöntemlerle gerçekleştirilmelidir.
In this research, it is intended to determine the effect of the education implemented by
the creative drama method on the environmental awareness of pre-school students.
The study group of the research, where mixed model is used, which is formed by
quantitative and qualitative methods, consists of 4-year old Class A and 4-year
old Class B students majoring at Mucella Emgin Kindergarten in Aydın Province,
Kuşadası District. The study was conducted with 44 students; 22 of whom from
experimental group and 22 from control group. In the study, quantitative data was
attained through “Observation Checklist” and the qualitative data was obtained
from the interviews conducted with students. The quantitative data collected was
analyzed by using SPSS program (Version 17.0). Qualitative data attained through
the interviews conducted with the students by descriptive analysis method. Based on
the analysis of data, it was observed that the creative drama activities constructed
with environmental education topics applied in experimental group increased the
students’ environmental knowledge and awareness significantly, compared to the
activities based on teacher guide books applied in control group.
Other ID | JA78MD73TJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International