Öz
Bu araştırmanın amacı, müzede sosyal bilgiler öğretiminde yaratıcı drama yönteminin kullanımına ilişkin uzman görüşlerini incelemektir. Bu doğrultuda çalışma kapsamında yaratıcı dramanın bir yöntem olarak kullanılmasında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında ulaşılan veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla 12 alan uzmanıyla yapılan görüşmeler ile toplanmıştır. Alan uzmanları sosyal bilgiler, müzede eğitim ve yaratıcı drama alanlarının en az birinde lisansüstü eğitim almış ve en az 5 yıllık tecrübeye sahip eğitimcilerden oluşmuştur. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, uzmanlar tarafından sosyal bilgiler öğretimi sürecinde konu, amaç ve kazanım ortaklıklarından dolayı müzelerin kullanıması gerektiği, sıklıkla yaratıcı drama yöntemi ve tekniklerinin önerildiği, dersin disiplinlerarası yapısı nedeniyle tüm sosyal bilgiler konularının müzelerde yaratıcı drama yöntemi ile işlenmeye uygun bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uzmanlara göre müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama süreçlerinde en sık yaşanan sorunlar; öğretmenin donanım yetersizliği, müze görevlilerinin uygulama gerektiren çalışmalara olumlu bakmaması ve ulaşımdır. Sunulan çözüm önerileri arasında öğretmen eğitimi, müzelerde eğitim alanlarının oluşturulması ve proje tabanlı çalışmaların yapılması yer almaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International