Sosyal bilgiler disiplinler arası bir alandır. Sosyal bilgilerin bu disiplinler arası
özelliğini, sosyal bilgilerin tarih, coğrafya, ekonomi, siyaset, antropoloji, sanat,
popüler kültür, medya, günlük yaşam, hukuk, okul, beşeri bilimler, fen bilimleri,
tüketici konuları, sosyoloji, psikoloji, güncel olaylar, çevre gibi yararlandığı
bilgi kaynaklarını inceleyerek görmek olasıdır. Bu çerçevede Sosyal Bilgiler
Programında, öğrencilerde öğrenme süreci içerisinde kazanılması, geliştirilmesi
ve yaşama aktarılması hedefl enen becerileri eleştirel düşünme, iletişim becerisi,
problem çözme becerisi, karar verme becerisi ve gözlem becerisi dikkat çekmektedir.
Hem sosyal bilgiler dersinin disiplinler arası yapısı hem de bireye kazandırılması
.ng.rülen beceriler birlikte ele alındığında nasıl sorusu ön plana çıkmaktadır. Bu
çalışmada nasıl sorusu öğretimin yönetimini diğer bir ifadeyle yöntem sorununu
ve öğretim ortamının sorgulanmasını beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda,
yaratıcı drama yöntemi kullanılarak müzede gerçekleştirilecek bir sosyal bilgiler
dersi, öğrencilerde hem disiplinler arası öğrenmeyi gerçekleştirmek hem sosyal
bilgiler programında .ng.rülen becerileri geliştirmek hem de öğrencilerin tüm
yönleriyle gelişmesine katkıda bulunmak adına önemlidir. Yaratıcı drama bireyi
etkin kılan, grup bütünlüğü içinde bir öğretmen eşliğinde öğrenmenin etkili bir
şekilde gerçekleşmesinde rol oynayan yöntemlerden biridir. Yaratıcı dramanın
eğitimde kullanılması öğrenenin yaparak yaşayarak öğrenmesine olanak tanıyarak,
üretken bir birey olmasına ve kendini gerçekleştirmesine, sosyal becerilerinin
gelişmesine, kısaca bireyin tüm yönleriyle gelişmesine katkıda bulunmaktadır. Bu
katkının sadece sınıf ortamında gerçekleştirilmesi de söz konusu değildir. Farklı
mekânlar, ortamlar öğrenme öğretme sürecinde etkili öğrenme ve öğretme açısından öğrenme sürecinin paydaşlarından olan öğretmen ve öğrencilere kolaylıklar sağlayacaktır. Bu çalışma sosyal bilgiler öğretiminde yaratıcı dramanın kullanımı ve müzelerdeki uygulamaların önemini vurgulamak ve okuyucuya örneklerle fi kirvermek için yürütülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 2 - Yaratıcı Drama Dergisi "Müze Özel Sayısı" |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International