Bertolt Brecht „Lehrstück“ (öğretici oyun) başlığını 1929 yılında ilk defa kullandığında ve Baden-Baden müzik festival haftası kapsamında „Das Badener Lehrstück“ (Baden Öğretici Oyunu) adlı oyunu 28.7.1929 tarihinde gösterime koyduğunda, belirli bir hususta epik tiyatro deneyimlerinin ötesine taşan yeni bir tiyatro türüne başlamıştı: Tiyatronun asıl kategorisi sayılan izleyiciler için oyun anlamındaki sahne ile izleyiciler arasındaki iletişim ortadan kaldırıldı veya en azından ikinci plana düştü. Brecht’in ifade ettiği gibi, "öğretici oyun izlenerek değil, oynanarak öğretir. Öğretici oyun için izleyiciye gerek duyulmamakla birlikte, izleyici doğal olarak değerlendirilebilir"[1]. Brecht tiyatro araçlarını kullanmakla birlikte asıl tiyatroya ihtiyaç duymayan bir dizi deneylere girişti […]."[2] Brecht bunun yerine „faal olanla izleyeni“, yani „siyasetçiyle filosofu“ birbirinden ayırmayarak, kendi kendini yansıtan ve teori ile uygulama arasındaki ayrımı ortadan kaldırmaya çalışan siyasal-pedagojik bir oyun sürecini başlattı[3].
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Compilation |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 1 Issue: 5 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International