Bu makale, Öğretmen-Sanatçı Ortaklığı (TAP) çalışma modellerini inceleyen öğretmenlerin ve sanatçıların kişisel ve mesleki gelişimlerindeki sonuçları sunmaktadır. Araştırma 2021-2022 yıllarında gerçekleştirilmiş ve altı Yunan bölgesinde altı TAP çiftini takip etmiştir. Bu çalışma iki ana araştırma sorusunu araştırmaktadır: a) Öğretmen-sanatçı ortaklıkları Yunan katılımcılar arasında nasıl ortaya çıktı? Ve b) TAP uygulaması, dahil olan öğretmenlerin ve sanatçıların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl ve hangi şekillerde katkıda bulunabilir?'. Araştırma bulguları, sanatçıların ve öğretmenlerin, uygulamaları ve bakış açılarını ortaya çıkarma, paylaşma, gözlemleme, aynı zamanda bakış açılarını değiştirme, yaklaşımları harmanlama ve birbirlerinin gözünden kendini yansıtma açısından birbirleri için yansıtıcı aynalar görevi gören katılımcılar, sanatçılar ve öğretmenlerin gelişimi için karşılıklı olarak yararlı olduğu durumlarda sanat temelli öğretmen-sanatçı ortaklıklarını güçlü bir şekilde desteklemektedir. Araştırma, ifade etme, deney yapma ve kendini yansıtma için güvenli alan, yatırılan zaman, iletişim ve güven olmak üzere eşit iş birlikleri temeline ilişkin bulguları vurgulamaktadır. Öğretmenler ve sanatçılar, eğitimci ve kolaylaştırıcı olarak yeni edindikleri becerileri anlattılar; kişisel ve profesyonel düzey arasında ayrım yapmak her zaman mümkün olmuyor.
This paper presents the outcomes in the personal and professional development of teachers and artists who explore Teacher-Artist Partnership (TAP) models of work. The research took place in 2021-2022 and followed six TAP pairs in six Greek areas. This study explores two main research questions: a) How were the teacher-artist partnerships manifested among the Greek participants? And b) How - and in which ways - could TAP practice contribute to the involved teachers’ and artists’ personal and professional development?’. Research findings strongly support art-based teacher-artist partnerships where mutually beneficial for the development of those involved, artists and teachers, who acted as reflecting mirrors for one another in terms of exposing, sharing, observing practices and standpoints, but also shifting perspectives, blending approaches and self reflecting through one another’s eyes. The research pinpoints findings relating to equal collaborations foundation, namely safe space, invested time, communication and trust, in order to express, experiment and self-reflection to take place. Teachers and artists reported on their newly acquired skills as educators and facilitators, not always possible to distinguish between the personal or professional level.
teacher-artist partnership TAP arts (in) education qualitative research personal development professional development
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Performing Arts (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 9, 2025 |
Submission Date | October 17, 2024 |
Acceptance Date | February 21, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 20 Issue: 1 |