Türk hükümeti, sosyal ve ekonomik politikaların bir parçası
olarak Türkiye Kömür İşletmeleri Genel Müdürlüğü (GDCI) vasıtasıyla yoksul ailelere ücretsiz
kömür sağlamaktadır. Projenin birçok bileşeni olmasına rağmen, genel olarak
kömür ülkedeki birkaç madenden alınmakta; temel sanayi işlemlerinden sonra da
karayolu, deniz ya da demiryolları ile ana dağıtım noktalarına
gönderilmektedir. Projenin son aşamasında ise, yoksul aileler ana dağıtım
noktalarına gelerek kömürlerini almakta ve kış boyunca kullanmak için evlerine
taşımaktadır.
Ücretsiz kömür dağıtma projesinin maliyeti, yapılan
düzenlemeler uyarınca, Hazine Müsteşarlığı tarafından GDCI'ye görev zararı
olarak geri ödenmektedir. Bu çalışmada, proje hakkında genel bilgi verildikten
ve Türkiye’deki mevcut durum ortaya konduktan sonra, bazı varsayımlarla,
ulaştırma ve aktarma modelleri geliştirilecektir. Problem alternatif
yöntemlerle çözülerek, proje çervesinde uygulanacak kamu politikasının
maliyetini düşürmek ve mümkün olduğu kadar çok sayıda yoksul ailenin projeden
faydalanarak zamanında ücretsiz kömür ihtiyaçlarını gidermelerini sağlamak için
GDCI’na faydalı ve uygulanabilir öneriler sunulacaktır.
Optimizasyon Yöneylem Araştırması Yönetim Bilimi Türkiye Ücretsiz Kömür Yoksul Aileler Ulaştırma Modelleri Aktarma Modelleri
Turkish government delivers free coal to poor families via
General Directorate of Coal Industry (GDCI) as a part of social and economic
policy. Although project has many components, generally the coal is taken from
several mines within country, after basic industrial process, the coal is sent
to main delivery nodes from mines nodes by highways, seaways or railroads.
Finally, the poor families come to main nodes and carry the coal to their
houses to use during the winter.
The cost of delivering free coal is reimbursed by Turkish
Treasury to GDCI as duty loss under some government regulations. In this study,
after giving general information about the problem and describing situation in
Turkey, it will be developed transportation and transshipment models by taking
into consideration some assumptions. The problem will be solved with
alternative methods by giving useful and applicable recommendations for GDCI to
reduce cost of this public policy and to enable them to help as many as poor
families to have free coal in timely fashion.
Optimization Operations Research Management Science Turkey Free Coal Poor Families Transportation Models Transshipment Models
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |