BibTex RIS Cite

ANALYSIS OF SERVICE SYSTEM WITH WAITING LINE MODEL: THE CASE OF DÜZCE UNIVERSITY CENTRAL REFECTORY

Year 2013, Volume: 11 Issue: 21, 169 - 184, 01.06.2013
https://doi.org/10.11611/JMER180

Abstract

In this study, the data pertaining to the queuing of students at Düzce University Central Cafeteria have been analised with the waiting line model and average performance of the system has been evaluated with the same data. The data have been obtained from the Directorate of Health, Culture and Sports of Düzce University. As a result of the analyses, the average performance of the two styles of taking food from the cafeteria system (occupancy rate) has been determined as 45%. In addition, some suggestions have been made about staff planning and operating queuematics.

BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ

Year 2013, Volume: 11 Issue: 21, 169 - 184, 01.06.2013
https://doi.org/10.11611/JMER180

Abstract

Bu çalışmada, bekleme hattı modeli ile Düzce Üniversitesi Merkez Yemekhanesi’nde öğrencilerin yemek kuyruğunda beklemeleri¬ne ilişkin veriler incelenmiş ve sistemin ortalama performansı hesaplanmıştır. Veriler Düzce Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı'ndan alınmıştır. Analizler sonucunda yemekhanede var olan iki turnikeli yemek alma sisteminin ortalama performansının (doluluk oranının) % 45 olduğu belirlenmiştir. Ayrıca işletmeye, personel planlama ve sıramatik işletim sistemi konusunda, bir takım önerilerde bulunulmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Selami Yıldız This is me

Hakan Murat Arslan This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 11 Issue: 21

Cite

APA Yıldız, M. S., & Arslan, H. M. (2013). BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 11(21), 169-184. https://doi.org/10.11611/JMER180
AMA Yıldız MS, Arslan HM. BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. June 2013;11(21):169-184. doi:10.11611/JMER180
Chicago Yıldız, Mehmet Selami, and Hakan Murat Arslan. “BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 11, no. 21 (June 2013): 169-84. https://doi.org/10.11611/JMER180.
EndNote Yıldız MS, Arslan HM (June 1, 2013) BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 11 21 169–184.
IEEE M. S. Yıldız and H. M. Arslan, “BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 11, no. 21, pp. 169–184, 2013, doi: 10.11611/JMER180.
ISNAD Yıldız, Mehmet Selami - Arslan, Hakan Murat. “BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 11/21 (June 2013), 169-184. https://doi.org/10.11611/JMER180.
JAMA Yıldız MS, Arslan HM. BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2013;11:169–184.
MLA Yıldız, Mehmet Selami and Hakan Murat Arslan. “BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 11, no. 21, 2013, pp. 169-84, doi:10.11611/JMER180.
Vancouver Yıldız MS, Arslan HM. BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2013;11(21):169-84.