BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS OF SERVICE SYSTEM WITH WAITING LINE MODEL: THE CASE OF DÜZCE UNIVERSITY CENTRAL REFECTORY

Yıl 2013, Cilt: 11 Sayı: 21, 169 - 184, 01.06.2013
https://doi.org/10.11611/JMER180

Öz

In this study, the data pertaining to the queuing of students at Düzce University Central Cafeteria have been analised with the waiting line model and average performance of the system has been evaluated with the same data. The data have been obtained from the Directorate of Health, Culture and Sports of Düzce University. As a result of the analyses, the average performance of the two styles of taking food from the cafeteria system (occupancy rate) has been determined as 45%. In addition, some suggestions have been made about staff planning and operating queuematics.

BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Cilt: 11 Sayı: 21, 169 - 184, 01.06.2013
https://doi.org/10.11611/JMER180

Öz

Bu çalışmada, bekleme hattı modeli ile Düzce Üniversitesi Merkez Yemekhanesi’nde öğrencilerin yemek kuyruğunda beklemeleri¬ne ilişkin veriler incelenmiş ve sistemin ortalama performansı hesaplanmıştır. Veriler Düzce Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı'ndan alınmıştır. Analizler sonucunda yemekhanede var olan iki turnikeli yemek alma sisteminin ortalama performansının (doluluk oranının) % 45 olduğu belirlenmiştir. Ayrıca işletmeye, personel planlama ve sıramatik işletim sistemi konusunda, bir takım önerilerde bulunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Selami Yıldız Bu kişi benim

Hakan Murat Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Yıldız, M. S., & Arslan, H. M. (2013). BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 11(21), 169-184. https://doi.org/10.11611/JMER180
AMA Yıldız MS, Arslan HM. BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Haziran 2013;11(21):169-184. doi:10.11611/JMER180
Chicago Yıldız, Mehmet Selami, ve Hakan Murat Arslan. “BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 11, sy. 21 (Haziran 2013): 169-84. https://doi.org/10.11611/JMER180.
EndNote Yıldız MS, Arslan HM (01 Haziran 2013) BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 11 21 169–184.
IEEE M. S. Yıldız ve H. M. Arslan, “BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 11, sy. 21, ss. 169–184, 2013, doi: 10.11611/JMER180.
ISNAD Yıldız, Mehmet Selami - Arslan, Hakan Murat. “BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 11/21 (Haziran 2013), 169-184. https://doi.org/10.11611/JMER180.
JAMA Yıldız MS, Arslan HM. BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2013;11:169–184.
MLA Yıldız, Mehmet Selami ve Hakan Murat Arslan. “BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 11, sy. 21, 2013, ss. 169-84, doi:10.11611/JMER180.
Vancouver Yıldız MS, Arslan HM. BEKLEME HATTI MODELİYLE SERVİS SİSTEMİNİN ANALİZİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ YEMEKHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2013;11(21):169-84.