BibTex RIS Cite

GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ

Year 2016, Volume: 14 Issue: 2, 18 - 40, 23.04.2016
https://doi.org/10.11611/JMER773

Abstract

Bu araştırmanın amacı Türkiye’deki genç tüketicilerin, SMS reklamlarına yönelik tutumlarını incelemek ve Sproles ve Kendall (1986) tarafından geliştirilen Tüketici Stilleri Envanterini test etmektir. Araştırma, gençlerin SMS reklamlarına yönelik tutumlarının cinsiyet ve gelir seviyesine göre değişip değişmediğine de cevap aramaktadır. Araştırmanın analizleri, İstanbul’da yaşayan 175 öğrenciden toplanan verilere dayanmaktadır. Veriler, kümeleme analizi, t-testi ve varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada 3 homojen tüketici grubu tanımlanmıştır: Eğlence-haz odaklı tüketiciler, rasyonel tüketiciler ve ihtiyaç odaklı tüketiciler. Araştırmanın bulguları, farklı karar verme tarzına sahip tüketicilerin SMS reklamlarına yönelik farklı tutumlara sahip olduğunu onaylamaktadır. Ayrıca, SMS reklamlarına yönelik tutumun 4 boyutunda da anlamlı cinsiyet farklılıkları bulunmuştur. Son olarak, araştırmanın bulguları gelir düzeyinin, SMS reklamlarına yönelik tutumda farklılaştırıcı bir faktör olmadığını ortaya koymaktadır.

Year 2016, Volume: 14 Issue: 2, 18 - 40, 23.04.2016
https://doi.org/10.11611/JMER773

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Taylan Ergin This is me

Selin Küçükkancabaş Esen

Hayri Tuzla This is me

Publication Date April 23, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Ergin, T., Küçükkancabaş Esen, S., & Tuzla, H. (2016). GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(2), 18-40. https://doi.org/10.11611/JMER773
AMA Ergin T, Küçükkancabaş Esen S, Tuzla H. GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. April 2016;14(2):18-40. doi:10.11611/JMER773
Chicago Ergin, Taylan, Selin Küçükkancabaş Esen, and Hayri Tuzla. “GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 14, no. 2 (April 2016): 18-40. https://doi.org/10.11611/JMER773.
EndNote Ergin T, Küçükkancabaş Esen S, Tuzla H (April 1, 2016) GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 14 2 18–40.
IEEE T. Ergin, S. Küçükkancabaş Esen, and H. Tuzla, “GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 14, no. 2, pp. 18–40, 2016, doi: 10.11611/JMER773.
ISNAD Ergin, Taylan et al. “GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 14/2 (April 2016), 18-40. https://doi.org/10.11611/JMER773.
JAMA Ergin T, Küçükkancabaş Esen S, Tuzla H. GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2016;14:18–40.
MLA Ergin, Taylan et al. “GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 14, no. 2, 2016, pp. 18-40, doi:10.11611/JMER773.
Vancouver Ergin T, Küçükkancabaş Esen S, Tuzla H. GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2016;14(2):18-40.