Year 2016, Volume 14 , Issue 2, Pages 18 - 40 2016-04-23

GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ

Taylan ERGİN [1] , Selin KÜÇÜKKANCABAŞ ESEN [2] , Hayri TUZLA [3]


Bu araştırmanın amacı Türkiye’deki genç tüketicilerin, SMS reklamlarına yönelik tutumlarını incelemek ve Sproles ve Kendall (1986) tarafından geliştirilen Tüketici Stilleri Envanterini test etmektir. Araştırma, gençlerin SMS reklamlarına yönelik tutumlarının cinsiyet ve gelir seviyesine göre değişip değişmediğine de cevap aramaktadır. Araştırmanın analizleri, İstanbul’da yaşayan 175 öğrenciden toplanan verilere dayanmaktadır. Veriler, kümeleme analizi, t-testi ve varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada 3 homojen tüketici grubu tanımlanmıştır: Eğlence-haz odaklı tüketiciler, rasyonel tüketiciler ve ihtiyaç odaklı tüketiciler. Araştırmanın bulguları, farklı karar verme tarzına sahip tüketicilerin SMS reklamlarına yönelik farklı tutumlara sahip olduğunu onaylamaktadır. Ayrıca, SMS reklamlarına yönelik tutumun 4 boyutunda da anlamlı cinsiyet farklılıkları bulunmuştur. Son olarak, araştırmanın bulguları gelir düzeyinin, SMS reklamlarına yönelik tutumda farklılaştırıcı bir faktör olmadığını ortaya koymaktadır.

Primary Language en
Journal Section Articles
Authors

Author: Taylan ERGİN

Author: Selin KÜÇÜKKANCABAŞ ESEN

Author: Hayri TUZLA

Dates

Publication Date : April 23, 2016

Bibtex @ { yead234707, journal = {Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi}, issn = {2148-029X}, eissn = {2148-029X}, address = {}, publisher = {Bandirma Onyedi Eylul University}, year = {2016}, volume = {14}, pages = {18 - 40}, doi = {10.11611/JMER773}, title = {GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Ergi̇n, Taylan and Küçükkancabaş Esen, Selin and Tuzla, Hayri} }
APA Ergi̇n, T , Küçükkancabaş Esen, S , Tuzla, H . (2016). GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ . Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi , 14 (2) , 18-40 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/yead/issue/21832/234707
MLA Ergi̇n, T , Küçükkancabaş Esen, S , Tuzla, H . "GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ" . Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 14 (2016 ): 18-40 <https://dergipark.org.tr/en/pub/yead/issue/21832/234707>
Chicago Ergi̇n, T , Küçükkancabaş Esen, S , Tuzla, H . "GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ". Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 14 (2016 ): 18-40
RIS TY - JOUR T1 - GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ AU - Taylan Ergi̇n , Selin Küçükkancabaş Esen , Hayri Tuzla Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 18 EP - 40 VL - 14 IS - 2 SN - 2148-029X-2148-029X M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ %A Taylan Ergi̇n , Selin Küçükkancabaş Esen , Hayri Tuzla %T GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ %D 2016 %J Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi %P 2148-029X-2148-029X %V 14 %N 2 %R %U
ISNAD Ergi̇n, Taylan , Küçükkancabaş Esen, Selin , Tuzla, Hayri . "GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ". Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 14 / 2 (April 2016): 18-40 .
AMA Ergi̇n T , Küçükkancabaş Esen S , Tuzla H . GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2016; 14(2): 18-40.
Vancouver Ergi̇n T , Küçükkancabaş Esen S , Tuzla H . GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2016; 14(2): 18-40.