BibTex RIS Kaynak Göster

GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 2, 18 - 40, 23.04.2016
https://doi.org/10.11611/JMER773

Öz

Bu araştırmanın amacı Türkiye’deki genç tüketicilerin, SMS reklamlarına yönelik tutumlarını incelemek ve Sproles ve Kendall (1986) tarafından geliştirilen Tüketici Stilleri Envanterini test etmektir. Araştırma, gençlerin SMS reklamlarına yönelik tutumlarının cinsiyet ve gelir seviyesine göre değişip değişmediğine de cevap aramaktadır. Araştırmanın analizleri, İstanbul’da yaşayan 175 öğrenciden toplanan verilere dayanmaktadır. Veriler, kümeleme analizi, t-testi ve varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada 3 homojen tüketici grubu tanımlanmıştır: Eğlence-haz odaklı tüketiciler, rasyonel tüketiciler ve ihtiyaç odaklı tüketiciler. Araştırmanın bulguları, farklı karar verme tarzına sahip tüketicilerin SMS reklamlarına yönelik farklı tutumlara sahip olduğunu onaylamaktadır. Ayrıca, SMS reklamlarına yönelik tutumun 4 boyutunda da anlamlı cinsiyet farklılıkları bulunmuştur. Son olarak, araştırmanın bulguları gelir düzeyinin, SMS reklamlarına yönelik tutumda farklılaştırıcı bir faktör olmadığını ortaya koymaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Taylan Ergin Bu kişi benim

Selin Küçükkancabaş Esen

Hayri Tuzla Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ergin, T., Küçükkancabaş Esen, S., & Tuzla, H. (2016). GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Journal of Management and Economics Research, 14(2), 18-40. https://doi.org/10.11611/JMER773
AMA Ergin T, Küçükkancabaş Esen S, Tuzla H. GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Journal of Management and Economics Research. Nisan 2016;14(2):18-40. doi:10.11611/JMER773
Chicago Ergin, Taylan, Selin Küçükkancabaş Esen, ve Hayri Tuzla. “GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ”. Journal of Management and Economics Research 14, sy. 2 (Nisan 2016): 18-40. https://doi.org/10.11611/JMER773.
EndNote Ergin T, Küçükkancabaş Esen S, Tuzla H (01 Nisan 2016) GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Journal of Management and Economics Research 14 2 18–40.
IEEE T. Ergin, S. Küçükkancabaş Esen, ve H. Tuzla, “GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ”, Journal of Management and Economics Research, c. 14, sy. 2, ss. 18–40, 2016, doi: 10.11611/JMER773.
ISNAD Ergin, Taylan vd. “GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ”. Journal of Management and Economics Research 14/2 (Nisan 2016), 18-40. https://doi.org/10.11611/JMER773.
JAMA Ergin T, Küçükkancabaş Esen S, Tuzla H. GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Journal of Management and Economics Research. 2016;14:18–40.
MLA Ergin, Taylan vd. “GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ”. Journal of Management and Economics Research, c. 14, sy. 2, 2016, ss. 18-40, doi:10.11611/JMER773.
Vancouver Ergin T, Küçükkancabaş Esen S, Tuzla H. GENÇ TÜKETİCİLERİN KARAR VERME STİLLERİ İLE SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ FARKLARIN İNCELENMESİ. Journal of Management and Economics Research. 2016;14(2):18-40.