Hanehalklarının gelecek beklentileri onların
cari dönem karar verme davranışları üzerinde önemli etkiye sahiptir. Bu
çalışmada, hanehalklarının ekonomiye dair beklentileri ve hanehalkı harcamaları
arasındaki ilişkinin ampirik olarak test edilmesi amaçlanmıştır. Analizde
hanehalkı beklentileri tüketici güven endeksi ve tüketim davranışı ise
dayanıklı, yarı dayanıklı, dayanıksız ve hizmet harcamalarını içeren toplam
harcamalar ile temsil edilmiştir. Bu bağlamda,
tüketici güven endeksi ve hanehalkı harcamaları arasındaki ilişkiyi
inceleyen baseline model 2009Q1-2017Q2 dönemi için Vektör Otoregresif tahmin
yöntemi kullanılarak test edilmiştir. Model sonucuna göre, hanehalkı tüketim
harcamaları tüketici güven endeksinin Granger nedenidir. Son olarak, birçok
kontrol değişkenin eklendiği model EKK tahmin yöntemi kullanılarak test
edilmiştir. Çalışmadan elde edilen önemli sonuçlar (i) dayanıklı tüketim
harcamaları ve tüketici güven endeksi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir
ilişkinin olduğu, (ii) kontrol değişken olarak sadece gelir ve nominal altın
getiri oranının anlamlı olduğudur.
The expectations
of households have a significant impact on their current period decision-making
behavior. In this study, it is aimed to investigate the linkage between
households' expectations and household expenditure behavior in an empirically.
In the analysis, expectations of households are represented by consumer
sentiment index and the sub-components of this index, and consumption behavior
are represented by total expenditures, durable, semi-durable, non-durable and
service expenditures. In this context, baseline model, which investigates only
the linkage between consumer sentiment index and household expenditures are
estimated using the Vector Autoregressive (VAR) Method for the period
2009q1-2017q2. According to result, household consumption expenditure Granger
causes on consumer sentiment index. Finally, incremental model with various
control variables is estimated using by OLS method. The most important results
obtained from the study are that (i) there is a statistically significant
relationship between durable goods expenditures and the consumer centiment
index (ii) only income and gold return ratio is statistically significant effect
on consumption expenditure as a control variable.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 1 |