1972 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya
Fakültesi’nin Tiyatro Bölümü’nün son sınıfındaydım.
Dormen Tiyatrosu’nun Erol Günaydın’ın yazdığı,
Cemal Reşit Rey’in bestelediği Yaygara 70 müzikali iki
sezondur İstanbul’da kapalı gişe devam ediyordu.
Tiyatro Bölümü mezuniyet aşamasındaki öğrencilerinden
lisans tezi olarak oynanmakta olan bir oyunu seçmelerini,
verilen açı doğrultusunda oyunla ilgili tüm
araştırmaları tamamlayarak oyun metni, fotoğrafları
dekor ve kostüm eskizlerini içeren malzemeyle reji
defterini hazırlamalarını, böylece çalışmayı belgelemelerini
istiyordu. Müzikli tiyatroya ilgi duyuyordum.
Haziran döneminde lisans tezimi vererek mezun
olmayı kafama koyduğumdan iki üç kez seyretme fırsatı
bulduğum Yaygara 70’i tez konusu olarak önermiştim.
Tez başlığı, “Cemal Reşit Rey’in Müzikli
Türk Tiyatrosuna Getirdikleri Açısından Yaygara
70” olarak belirlenmişti.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Submission Date | January 16, 2015 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.