Kadın olmak ve kadın yönetmen olmak birbirinden farklı durumlara işaret etmektedir. Bir yönetmenin kadın bakış
açısına sahip olması onu kadın yönetmen yapmaktadır. Toplumda yerleşik toplumsal cinsiyet rollerini sorgulayan,
kendi hayatlarındaki tecrübeleri temel alarak kadın yaşamlarını erkeklerden farklı sunan, ataerkil zihniyetin eleştirisini
yapan bir kadın yönetmen, “kadın yönetmendir”. Türkiye’de özellikle 2000’li yılların sonundan itibaren yeni
bir sinemacı kadın kuşağın ortaya çıktığını söylemek mümkündür. Söz konusu kuşak içinde yer alan İlksen
Başarır’ın Başka Dilde Aşk ve Ela Alyamaç’ın Peri Tozu filmleri toplumsal cinsiyet rollerini sunumları açısından
incelenerek, yönetmenlerin kadın bakış açısına sahip olup olmadığı tartışılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2010 |
Submission Date | January 16, 2015 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.