Kökenlerini Fransız Devrimi’nden alan, gücünü sanayi devrimi ve bunun devamı olarak modernizm ile toparlayan,
post yapısalcı teoriler ile tüm dünyada her alana nüfuz eden toplumsal cinsiyet meselesi, plastik sanatları da biçim
ve içerik olarak etkilemiştir. 1960 sonrasında hayatın içinden konular arayan sanatın, toplumsal cinsiyet ile kurduğu
bağ, özel olan politiktir (the personal is political) terimi ile de açıklanabilir. 11. Uluslararası İstanbul Bienali’ndeki
İbretnüma adlı videosuyla sanat gündeminde yerini alan Canan Şenol, “kişisel olan politiktir” söylemini sanatının
merkezine yerleştirmiş, kimlik ve toplumsal cinsiyet meselesini yapıtlarında açıkça ortaya koyan bir sanatçıdır. Bu
çalışmada, Canan Şenol’un toplumsal cinsiyet meselesini yapıtlarında ne şekilde ele aldığı yapıt okuma yöntemi ile
incelenecek böylece sanatçının yapıtları, toplumsal cinsiyet ve kimliğin kadın bedeni üzerindeki inşası ve sanat ile
olan bağı açısından irdelenecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2010 |
Submission Date | January 16, 2015 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.