Video oyunları, 20. yüzyılın ortalarından itibaren teknolojik evrime koşut biçimde gelişerek dijital çağın eğlence anlayışını
şekillendirmede oldukça etkin bir rol edinir. Yeni medyalar arasındaki birçok multimedya yazılımını geleneksel medyadan
ayıran en önemli özelliklerden biri olan interaktiflik, video oyunlarında oyun deneyimi sırasında ‘gerçek’ dünyadan çıkarak
tasarımcı tarafından yaratılan alternatif evrendeki karakterlerin hareketlerini, düşüncelerini, seçimlerini kontrol etme
olanağı sağlar. Gerçeklik-simulasyon gibi çağın düşünsel düzeydeki kimi kavramlarını yeniden sorgulamaya yönlendiren
oyunlar, zaman zaman bu hayal ürünü evrenler içine tarihsel ‘gerçek’liği olan karakterleri yerleştirir ve bu karakterlerin
üzerinden oyunun temasına uygun yeni bir kimlik yaratır. Bu çalışmada batı sanat müziği tarihinin iki önemli bestecisi Mozart
ve Chopin’in başkarakter olarak yer aldıkları oyunlar besteci kimlikleri ve tarihsel önemleri çerçevesinde irdelenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Video Oyunları, Müzik, Ludomüzikoloji, Chopin, Mozart.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 15 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.