BibTex RIS Cite

Video Oyunlarında Kültürel Miras İkonları: Oyun Kahramanı Olarak Chopin ve Mozart

Year 2016, Issue: 15, 91 - 97, 01.01.2016
https://doi.org/10.17484/yedi.89615

Abstract

Video oyunları, 20. yüzyılın ortalarından itibaren teknolojik evrime koşut biçimde gelişerek dijital çağın eğlence anlayışını
şekillendirmede oldukça etkin bir rol edinir. Yeni medyalar arasındaki birçok multimedya yazılımını geleneksel medyadan
ayıran en önemli özelliklerden biri olan interaktiflik, video oyunlarında oyun deneyimi sırasında ‘gerçek’ dünyadan çıkarak
tasarımcı tarafından yaratılan alternatif evrendeki karakterlerin hareketlerini, düşüncelerini, seçimlerini kontrol etme
olanağı sağlar. Gerçeklik-simulasyon gibi çağın düşünsel düzeydeki kimi kavramlarını yeniden sorgulamaya yönlendiren
oyunlar, zaman zaman bu hayal ürünü evrenler içine tarihsel ‘gerçek’liği olan karakterleri yerleştirir ve bu karakterlerin
üzerinden oyunun temasına uygun yeni bir kimlik yaratır. Bu çalışmada batı sanat müziği tarihinin iki önemli bestecisi Mozart
ve Chopin’in başkarakter olarak yer aldıkları oyunlar besteci kimlikleri ve tarihsel önemleri çerçevesinde irdelenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Video Oyunları, Müzik, Ludomüzikoloji, Chopin, Mozart.

Year 2016, Issue: 15, 91 - 97, 01.01.2016
https://doi.org/10.17484/yedi.89615

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleler
Authors

Yasemin Ata This is me

Publication Date January 1, 2016
Submission Date March 3, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 15

Cite

APA Ata, Y. (2016). Video Oyunlarında Kültürel Miras İkonları: Oyun Kahramanı Olarak Chopin ve Mozart. Yedi(15), 91-97. https://doi.org/10.17484/yedi.89615

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.