BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Dans Özyeterlikleri Üzerine Bir Çalışma

Year 2016, Issue: 16, 33 - 46, 01.07.2016
https://doi.org/10.17484/yedi.46390

Abstract

Bu çalışma, farklı bölümlerde öğrenim gören ve halk dansları dersi seçen üniversite öğrencilerinin dans özyeterlik algılarını belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya, Celal Bayar Üniversitesi’nin farklı bölümlerinde (Fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu) öğrenim
gören ve Halk Dansları Dersi seçen 42’si kadın (%72,4) ve 16’sı erkek (%27,6) olmak üzere toplam 58 öğrenci katılmıştır. Çalışmaya
katılan öğrencilerin tümü 2. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma süreci içerisinde bir ölçme aracı geliştirilmeye çalışılmış ve
verilerin analizinde SPSS 20.0 programı kullanılmıştır. Geliştirilen ölçeğin faktör analizinden elde edilen KMO değeri .89 ve güvenirliği
için elde edilen Cronbach Alpha katsayısı .94’tür. Yapılan analizler sonucunda halk dansları dersi seçen ve farklı bölümlerde öğrenim
gören öğrencilerin, öğrenim gördükleri bölümler açısından dans özyeterlik algıları yüksek düzeyde ( =3,43-3,69) bulunmuş, gruplar
arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir (p=,397; p> 0,05). Ayrıca, yapılan analizler sonucunda cinsiyetler arasında dans
özyeterlik puanları bakımından ortalamalar arasında fark olmadığı ( =3,54-3,57) tespit edilmiştir. Alanyazın tarandığında, Türkiye’de
dans özyeterlik ile ilgili yapılmış çalışmaların diğer alanlarda yapılan özyeterlik çalışmaları karşısında yok denecek kadar az durumda
olmasının bu çalışmayı değerli kıldığı düşünülmektedir.

Anahtar Kelimeler: Ölçek Geliştirme, Dans Özyeterlik, Halk Oyunları, Halk Dansları.

Year 2016, Issue: 16, 33 - 46, 01.07.2016
https://doi.org/10.17484/yedi.46390

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Makaleler
Authors

Zeynel Turan

Publication Date July 1, 2016
Submission Date July 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 16

Cite

APA Turan, Z. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Dans Özyeterlikleri Üzerine Bir Çalışma. Yedi(16), 33-46. https://doi.org/10.17484/yedi.46390

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.