21. yüzyılda
ortaya çıkan yavaş kültür
akımı, sanat ve kültür
alanında da değişikliklere yol açmıştır. Daha fazla ekolojik
ürünler üretmek, sürdürülebilirliği sağlamak ve kültürün
asıl köklerine dönmek,
sanatçıların, tasarımcıların ve araştır- macıların
önemli amaçlarından biri olmuştur. Litvanya’da, birçok
sanatçı eski Baltık
kültüründen ilham alarak
sergiler açmakta, yeni
ürünleri tasarlamakta ve yeni nesil
antropologlar yeniden Baltık
kültürünün özünü bulmak
için çabalamak- tadır. Bu makalenin amaçlarından birisi, kısaca, Baltıkların kimliğini, eski inancını
ve kültürünü tanıtarak
çağdaş tekstil sanatlarında onun
yansımalarını incelemektir. Ayrıca, Baltık paganizmindeki tanrıçaların, Litvanyalı tekstil
sanatçılarının 2016 Mayıs
ayında açtığı sergide
yer alan eserlere
yansıması da tartışılacaktır. Serginin
konsepti, ‘Çağdaş Tekstilde Baltık Sembolleri’ olup, sergide
yer alan eserler
bu bağlamda incelenmiştir. Eserlerde Baltık tanrıçalarının sembollerinin nasıl yorumlandığı ve sembollerin esere nasıl yansıdığı
irdelenmiştir.
The trend
of slow culture,
which emerged in 21st century, also led to changes in the field
of art and design. Producing more eco- logical products,
ensuring sustainability, and returning to cultural roots have been an important
aim of artists, designers, and researchers. In Lithuania, many artists have been inspired
by ancient Baltic culture, in particular textile
and fiber artists,
who work with new/old concepts.
This paper aims to explain
briefly the identity
of the Balts, their ancient
beliefs and culture,
and to discuss the reflection of the Baltics
symbols on contemporary textile arts in Lithuania. In addition, the exhibition entitled
‘Baltic Symbols in Contemporary Textiles’ held in Lithuania
on the 6th of May 2016 is examined and discussed. The interpretation of the Baltic Goddess
is analyzed in context of symbols reflected in the artworks.
Journal Section | Araştırma Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 27, 2017 |
Submission Date | January 27, 2017 |
Acceptance Date | January 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 17 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.