Yirminci
yüzyılın ikinci yarısı, Edward Bond, Mark Ravenhill ve Sarah Kane gibi oyun
yazarlarının farklı ve şok edici trajedilerini içeren Suratına Tiyatro döneminin
etkisi altındadır. Çağdaş İngiliz oyun yazarlığı bağlamında Martin Crimp, Simon
Stephens ve Tim Crouch’un oyunlarıyla sözsel ve politik tiyatro Yirmi Birinci
yüzyıl’ın ilk zamanlarında yerini almıştır. Ünü hem Britanya hem de Avrupa’ya
yayılan, en önemli çağdaş oyun yazarlarından biri olan Tim Crouch, deneysel ve
postdramatik türdeki oyunları ile birlikte çağdaş İngiliz tiyatrosuna çok büyük
ölçüde katkı yapar. Bu çalışma, Tim Crouch’un şiddet içeren, şok ve rahatsız
edici The Author (Yazar) oyununu
çağdaş tiyatroda aktif sorgulama, seyirci katılımı, tepkisi ve sorumluluğu
bağlamında ele alır. Oyun, çağdaş performansta ses ve konuşmaların farklı
kullanımlarını sorunsallaştırmak için seyirci deneyimi ile ilgili kritik bir
bağlantı sunar. Bu çağdaş performans Roland Barthes’ın terminolojisi ve ünlü
nitelemesi “Yazarın Ölümü” ne gönderme yaparak seyircinin aktif katılımını
amaçlar ve sorumluluğunu anımsatır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2018 |
Submission Date | April 4, 2018 |
Acceptance Date | April 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 20 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.