Research Article
BibTex RIS Cite

Eser-İzleyici Arasında Etkileşimli Sanat Uygulamaları Vincent Van Gogh The Bedroom Örneği

Year 2024, Issue: Sanatta Dijitalizm Özel Sayısı, 303 - 316, 28.11.2024
https://doi.org/10.17484/yedi.1503030

Abstract

Günümüzde sanat, dijital çağın dönüşümüyle birlikte yeni bir boyut kazanmaktadır. Geleneksel sanat formları ile dijital teknolojinin buluşması, yaratıcı ifadeyi sınırların ötesine taşırken sanatın tanımını da yeniden şekillendirmektedir. Dijital sanat, bilgisayarlar, yazılımlar, dijital medya ve internet gibi teknolojik araçların kullanımıyla ortaya çıkan bir sanat türüdür. Bu sanat formu, sanatçıların hayal güçlerini serbest bırakırken, izleyicilere benzersiz ve etkileyici deneyimler sunmaktadır. Dijital sanat, kendine özgü bir estetik ve ifade biçimleriyle geleneksel sanatın sınırlarını genişletmektedir. Sanatçılar, dijital ortamlarda renk, ışık, ses ve hareket gibi unsurları kullanarak interaktif enstalasyonlar, sanal gerçeklik deneyimleri, dijital heykeller ve dijital resimler gibi çeşitli eserler üretebilmektedir. Bu eserler, izleyicileri pasif gözlemcilerden etkileşimli katılımcılara dönüştürerek sanat deneyimini daha kişisel ve etkileyici hale getirmektedir. Ancak dijital sanatın yükselişi, sadece teknolojinin getirdiği yeni imkânlarla sınırlı değil. Aynı zamanda sanatın doğasını, izleyici-sanatçı ilişkisini ve eserlerin yaratılma ve paylaşılma şekillerini de yeniden düşünmemizi sağlarken sanat dünyasını daha erişilebilir hale getirmektedir.
Araştırmada Vincent Van Gogh’un 1888 yılında yapmış olduğu The Bedroom adlı tablosunun 3b model çözümlemesi yapılarak, sanatçının odayı gördüğü açıdan mekânın 3b renderi ve belirlenen noktalardan panoramik render çalışmaları yapılmış olup mekân içerisinde esere farklı açılardan bakılabilmesi sağlanmıştır. Böylelikle sanatçının eseri oluşturmadan önce kurduğu kompozisyonu anlayabilmek ve izleyicinin eseri daha derinlemesine keşfedebileceği ve gözlemleyebileceği düşünülmektedir.

References

  • Akbulut, D. (2018). Dijital çağda sanatın ve sanatçının konumu. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 8(17), 117–123. https://doi.org/10.16950/iujad.449731
  • Anna, T. (2000). Art book Van Gogh bir dahinin hayatı ve yapıtları (A. Begüm, Ed.). Dost Kitabevi Yayınları.
  • Atan, A., Uçan, B., ve Bilsel, Ç. (2015). Dijital sanat uygulamaları üzerine bir inceleme. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 7(26), 1–14. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaud/issue/30074/324618
  • Avdeeva, Y. N., Degtyarenko, K. A., Kolesnik, M. A., Koptseva, N. P., Pchelkina, D. S., ve Shpak, A. A. (2020). Architectural space in the paintings by Vincent van Gogh. Journal of Siberian Federal University - Humanities and Social Sciences, 13(6), 838–859. https://doi.org/10.17516/1997-1370-0610
  • Bailey, M. (2019). An insider’s travel guide to Van Gogh’s Arles. The Art Newspaper .https://www.theartnewspaper.com/2019/05/31/an-insiders-travel-guide-to-van-goghs-arles
  • Bailey, M. (2020). Home sweet home: Renting the Yellow House, the high point of Van Gogh’s life. The Art Newspaper. https://www.theartnewspaper.com/2020/05/01/home-sweet-home-renting-the-yellow-house-the-high-point-of-van-goghs-life
  • Barber, B. (2015). Through the eyes of Vincent van Gogh Arcturus.
  • Beyhan, H. C. (2018). Teknoloji ve sanat. Journal of Arts, 1(1), 13–22. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jarts/issue/39196/461233
  • Çınar, S., ve Köse, Ö. (2021). Etkileşimli mekânlar. SDÜ ART-E Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, 14(27), 223–238. https://doi.org/10.21602/sduarte.883648
  • Gayford, M. (2006). The Yellow House: Van Gogh, Gauguin, and nine turbulent weeks in Arles. Hachette Book Group.
  • Gogh, V. V. (1888). Vincent van Gogh. https://en.wikipedia.org/wiki/Bedroom_in_Arles
  • Hendriks, E., Jansen, L., Salvant, J., Ravaud, É., Eveno, M., Menu, M., Fiedler, I., Geldof, M., Megens, L., van Bommel, M., Johnson Jr., C. R., ve Johnson, D. H. (2011). A comparative study of Vincent van Gogh’s Bedroom series. InStudying old master paintings: Technology and practice: The National Gallery technical bulletin 30th anniversary conference postprints (pp. 237–243).
  • Howard, M. (2013). Van Gogh 500 görsel eşliğinde yaşamı ve eserleri (S. Meltem ve E. Somersan, Eds.). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Işıksaçan, E. G. (2019). Vincent van Gogh resimlerinde bir dışavurum göstergesi olarak renk. Journal of Current Researches on Social Sciences, 9(2), 87–108. https://www.researchgate.net/publication/358823840_Color_as_an_Expression_Indicator_in_Vincent_van_Gogh's_Paintings
  • İçten, T., ve Bal, G. (2017). Artırılmış gerçeklik üzerine son gelişmelerin ve uygulamaların incelenmesi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 5(2), 111–136.
  • Ji-Hyun, K., ve Jae-Eun, Y. (2012). A study on the spatial characteristic reflection on Vincent van Gogh’s The Bedroom at Arles. Journal of the Korean Institute of Interior Design, 21(5).
  • Jones, C. P. (2019). In search of Van Gogh’s Yellow House. Medium. https://medium.com/thinksheet/in-search-of-van-goghs-yellow-house-1b18340871d4
  • Kara, M. (2020). Dijital boyamanın evriminde sanal gerçeklik boyutu. ODÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 24–33.
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 4(3), 1303–6521.
  • Kılıç Dede, S., ve Demirkan, Ö. (2024). Veri sanatının dijital sergileme örnekleri üzerinden mekânsal olarak incelenmesi. Yedi Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi. https://doi.org/10.17484/yedi.1464984
  • Kılıç, B. İ. (2022). Günümüzde dijitalleşen sergileme olanakları ve sanat yapıtının yitirilen aurası. Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi, 1–19.
  • Kıvrak, M. N., ve Özkartal, M. (2022). NFT ve günümüz dijital sanat kavramı arasındaki ilişki. Oğuzhan Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 193–202. https://doi.org/10.55580/oguzhan.1225115
  • Lubetzky, O. (2019). Vincent van Gogh: The impact of events in his early life on his artwork. Journal of Prenatal and Perinatal Psychology and Health, 33(4), 314–324. https://web.p.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=557a91b9-e2e7-48be-b7df-a4183690c68a%40redis
  • Mandal, S. (2013). Brief introduction of virtual reality and its challenges. International Journal of Scientific and Engineering Research, 4(4), 304–309. https://www.citefactor.org/article/index/3438/impact-of-knowledge-management-practices-on-organizational-performance-an-evidence-from-pakistan
  • Muzaffer, F. (2019). 19. yüzyıldan günümüze dijitalleşen resim sanatı (Tez no: 579697). [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Prnjat, D. (2012). Observing or using Van Gogh’s Bedroom: New approach to attracting the art audience. Akdeniz Sanat, 11(21), 83–89.
  • Remondino, F., ve El-hakim, S. (2006). Image-based 3D modelling: A review. Photogrammetric Record, 21(115), 269–291. https://doi.org/10.1111/j.1477-9730.2006.00383.x Roddam, G. (2015). İşte Van Gogh (D. Öztok, Ed.; 6th ed.). Hep Kitap.
  • Sivri, O., ve Çınar, S. (2018). Resim sanatında dijital ortamlar üzerine inceleme. Journal of Interdisciplinary and Intercultural Art, 3(6), 173–182.
  • Tanrıkulu, B., ve Karagöl, A. (2021). Müzede sanal gerçeklik uygulamaları: Bir örnek çalışma olarak Kaplumbağa Terbiyecisi. Yeni Medya Elektronik Dergi – EJNM, 5(2), 95–111. https://doi.org/10.17932/IAU.EJNM.25480200.2021/ejnm_v5i2001
  • Türkmenoğlu, H. (2014). Teknoloji ile sanat ilişkisi ve bir dijital sanat örneği olarak Instagram. Ulakbilge, 2, 87–100. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ulakbilge/article/162263
  • Wiebe, E. (1996). Teaching three-dimensional computer modeling: Past history and future plans. https://www.researchgate.net/publication/2577774
  • Yengin, D., ve Bayrak, T. (2018). Tüketimin oyunlaştırılmasıyla artırılmış gerçeklik. Etkileşim, 1, 56–77. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.1.10

Interactive Art Applications Between Work and Audience Vincent Van Gogh The Bedroom Example

Year 2024, Issue: Sanatta Dijitalizm Özel Sayısı, 303 - 316, 28.11.2024
https://doi.org/10.17484/yedi.1503030

Abstract

Today, art gains a new dimension with the transformation brought about by the digital age. The meeting of traditional art forms and digital technology takes creative expression beyond borders and reshapes the definition of art. Digital art is a form of artistic expression that emerges using technological tools such as computers, software, digital media, and the Internet. This art form provides unique and immersive experiences for audiences while unleashing the imagination of artists. Digital art expands the boundaries of traditional art through its unique aesthetics and forms of expression. Artists can produce various works such as interactive installations, virtual reality experiences, digital sculptures, and digital paintings, using elements like color, light, sound, and movement in digital environments. These works transform viewers from passive observers into interactive participants, making the art experience more personal and impressive. However, the rise of digital art is not limited to the new possibilities brought by technology. It also makes the art world more accessible while making us rethink the nature of art, the relationship between the audience and the artist, and the methods through which works are created and shared.
In the research, a 3D model analysis of Vincent Van Gogh's painting The Bedroom created in 1888 has been conducted, producing a 3D render of the space from the artist’s perspective and panoramic render studies from selected allowing the artwork to be viewed from different angles within the space. Thus, it is considered that this approach enables an understanding of the composition the artist established before creating the work and allows the viewer to explore and observe the artwork more deeply.

References

  • Akbulut, D. (2018). Dijital çağda sanatın ve sanatçının konumu. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 8(17), 117–123. https://doi.org/10.16950/iujad.449731
  • Anna, T. (2000). Art book Van Gogh bir dahinin hayatı ve yapıtları (A. Begüm, Ed.). Dost Kitabevi Yayınları.
  • Atan, A., Uçan, B., ve Bilsel, Ç. (2015). Dijital sanat uygulamaları üzerine bir inceleme. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 7(26), 1–14. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaud/issue/30074/324618
  • Avdeeva, Y. N., Degtyarenko, K. A., Kolesnik, M. A., Koptseva, N. P., Pchelkina, D. S., ve Shpak, A. A. (2020). Architectural space in the paintings by Vincent van Gogh. Journal of Siberian Federal University - Humanities and Social Sciences, 13(6), 838–859. https://doi.org/10.17516/1997-1370-0610
  • Bailey, M. (2019). An insider’s travel guide to Van Gogh’s Arles. The Art Newspaper .https://www.theartnewspaper.com/2019/05/31/an-insiders-travel-guide-to-van-goghs-arles
  • Bailey, M. (2020). Home sweet home: Renting the Yellow House, the high point of Van Gogh’s life. The Art Newspaper. https://www.theartnewspaper.com/2020/05/01/home-sweet-home-renting-the-yellow-house-the-high-point-of-van-goghs-life
  • Barber, B. (2015). Through the eyes of Vincent van Gogh Arcturus.
  • Beyhan, H. C. (2018). Teknoloji ve sanat. Journal of Arts, 1(1), 13–22. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jarts/issue/39196/461233
  • Çınar, S., ve Köse, Ö. (2021). Etkileşimli mekânlar. SDÜ ART-E Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, 14(27), 223–238. https://doi.org/10.21602/sduarte.883648
  • Gayford, M. (2006). The Yellow House: Van Gogh, Gauguin, and nine turbulent weeks in Arles. Hachette Book Group.
  • Gogh, V. V. (1888). Vincent van Gogh. https://en.wikipedia.org/wiki/Bedroom_in_Arles
  • Hendriks, E., Jansen, L., Salvant, J., Ravaud, É., Eveno, M., Menu, M., Fiedler, I., Geldof, M., Megens, L., van Bommel, M., Johnson Jr., C. R., ve Johnson, D. H. (2011). A comparative study of Vincent van Gogh’s Bedroom series. InStudying old master paintings: Technology and practice: The National Gallery technical bulletin 30th anniversary conference postprints (pp. 237–243).
  • Howard, M. (2013). Van Gogh 500 görsel eşliğinde yaşamı ve eserleri (S. Meltem ve E. Somersan, Eds.). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Işıksaçan, E. G. (2019). Vincent van Gogh resimlerinde bir dışavurum göstergesi olarak renk. Journal of Current Researches on Social Sciences, 9(2), 87–108. https://www.researchgate.net/publication/358823840_Color_as_an_Expression_Indicator_in_Vincent_van_Gogh's_Paintings
  • İçten, T., ve Bal, G. (2017). Artırılmış gerçeklik üzerine son gelişmelerin ve uygulamaların incelenmesi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 5(2), 111–136.
  • Ji-Hyun, K., ve Jae-Eun, Y. (2012). A study on the spatial characteristic reflection on Vincent van Gogh’s The Bedroom at Arles. Journal of the Korean Institute of Interior Design, 21(5).
  • Jones, C. P. (2019). In search of Van Gogh’s Yellow House. Medium. https://medium.com/thinksheet/in-search-of-van-goghs-yellow-house-1b18340871d4
  • Kara, M. (2020). Dijital boyamanın evriminde sanal gerçeklik boyutu. ODÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 24–33.
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 4(3), 1303–6521.
  • Kılıç Dede, S., ve Demirkan, Ö. (2024). Veri sanatının dijital sergileme örnekleri üzerinden mekânsal olarak incelenmesi. Yedi Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi. https://doi.org/10.17484/yedi.1464984
  • Kılıç, B. İ. (2022). Günümüzde dijitalleşen sergileme olanakları ve sanat yapıtının yitirilen aurası. Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi, 1–19.
  • Kıvrak, M. N., ve Özkartal, M. (2022). NFT ve günümüz dijital sanat kavramı arasındaki ilişki. Oğuzhan Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 193–202. https://doi.org/10.55580/oguzhan.1225115
  • Lubetzky, O. (2019). Vincent van Gogh: The impact of events in his early life on his artwork. Journal of Prenatal and Perinatal Psychology and Health, 33(4), 314–324. https://web.p.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=557a91b9-e2e7-48be-b7df-a4183690c68a%40redis
  • Mandal, S. (2013). Brief introduction of virtual reality and its challenges. International Journal of Scientific and Engineering Research, 4(4), 304–309. https://www.citefactor.org/article/index/3438/impact-of-knowledge-management-practices-on-organizational-performance-an-evidence-from-pakistan
  • Muzaffer, F. (2019). 19. yüzyıldan günümüze dijitalleşen resim sanatı (Tez no: 579697). [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Prnjat, D. (2012). Observing or using Van Gogh’s Bedroom: New approach to attracting the art audience. Akdeniz Sanat, 11(21), 83–89.
  • Remondino, F., ve El-hakim, S. (2006). Image-based 3D modelling: A review. Photogrammetric Record, 21(115), 269–291. https://doi.org/10.1111/j.1477-9730.2006.00383.x Roddam, G. (2015). İşte Van Gogh (D. Öztok, Ed.; 6th ed.). Hep Kitap.
  • Sivri, O., ve Çınar, S. (2018). Resim sanatında dijital ortamlar üzerine inceleme. Journal of Interdisciplinary and Intercultural Art, 3(6), 173–182.
  • Tanrıkulu, B., ve Karagöl, A. (2021). Müzede sanal gerçeklik uygulamaları: Bir örnek çalışma olarak Kaplumbağa Terbiyecisi. Yeni Medya Elektronik Dergi – EJNM, 5(2), 95–111. https://doi.org/10.17932/IAU.EJNM.25480200.2021/ejnm_v5i2001
  • Türkmenoğlu, H. (2014). Teknoloji ile sanat ilişkisi ve bir dijital sanat örneği olarak Instagram. Ulakbilge, 2, 87–100. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ulakbilge/article/162263
  • Wiebe, E. (1996). Teaching three-dimensional computer modeling: Past history and future plans. https://www.researchgate.net/publication/2577774
  • Yengin, D., ve Bayrak, T. (2018). Tüketimin oyunlaştırılmasıyla artırılmış gerçeklik. Etkileşim, 1, 56–77. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.1.10
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts
Journal Section Araştırma Makaleler
Authors

Ercan Güler 0000-0002-4526-9260

Early Pub Date November 27, 2024
Publication Date November 28, 2024
Submission Date June 20, 2024
Acceptance Date November 11, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: Sanatta Dijitalizm Özel Sayısı

Cite

APA Güler, E. (2024). Eser-İzleyici Arasında Etkileşimli Sanat Uygulamaları Vincent Van Gogh The Bedroom Örneği. Yedi(Sanatta Dijitalizm Özel Sayısı), 303-316. https://doi.org/10.17484/yedi.1503030

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.