BibTex RIS Cite

A Dramaturgical Analysis of the Presentation of Self on One of the Social Media Platforms; Youtube

Year 2018, Issue: 4, 29 - 49, 01.09.2018

Abstract

Today’s largest communication platform is social media. Individuals on Facebook, Instagram, Twitter, Youtube and many other platforms are quite active. Therefore, in order to comprehend the communication elements of today, these platforms in social media should be dealt with and analyzed in the light of Goffman’s analysis.Goffman, with his research titled Dramaturgical Analysis, has focused on how people manifest themselves in daily life.Goffman made use of the art of theater in introducing individuals.In this study, one of the social media channels Youtube is discussed. People who have a Youtube channel are splitted up two as “other content sharing” and “conservative content controlling”. After that, 10 channels were chosen among the most followed by Youtubers with different contents from these two categories and the most frequently received channels in the trends. As a result of the dramaturgical analysis, it is aimed to determine whether there are any differences between the two categories according to Goffman’s definitions in the presentation of self and body

References

  • Erving Goffman, Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu, 2016, Metis Yayınları
  • Ayşe Gül Soncu, Benliklerin Beğenilere Sunulduğu Yeni Ortam: İnstagram, Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi (UHIVE), İstanbul, 2016
  • Aydın Bayad, Erving Goffman’ın Benlik Kavramı ve İnsan Doğası Varsayımı, Psikoloji Çalışmaları Dergisi, İstanbul, 2016
  • Merve Koç, Dramaturjik Teori Çerçevesinde Sosyal Medyada Engelli Bireylerin Benlik Su- numu, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin, 2017
  • Zygmunt Baumann, Kimlik, 2017, Heretik Yayıncılık
  • Celile Evil Kulga, Günlük Yaşamda Benlik Sunumları Üzerine Bir İnceleme, 2014, Ankara
  • Cengizhan Salih, 2018 Türkiye İnternet Kullanım ve Sosyal Medya İstatistikleri, https://di- jilopedi.com/2018 -turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ 2018, Son Erişim Tarihi: 29.11.2018
  • Güz, H. ve Şahin G., Sosyal Medya İletişiminin Yeni Aracı Olarak Bedenler ve Benlikleri Dram- aturjik Bir Analizi, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 2018
  • Mehmet Sinan Tam, Erving Goffman’ın Dramaturjik Kuramı Çerçevesinde Sosyal Medyada Selfie (Özçekim) Paylaşımları, İstanbul, 2015
  • Ernur Genç, Muhafazakarlık ve Türkiye Muhafazakarlarının Bazı Halleri, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2015 Cilt 8, Sayı 1
  • A&G Araştırma Şirketi, Halkın Ne Kadarı Muhafazakar?, 2018, www.agarastirma.com.tr/ara- stirmalar/halkin-ne-kadari-muhafazakar
  • Zafer Özdemir, Sosyal Medyada Kimlik İnşasında Yeni Akım: Özçekim Kullanımı, Maltepe Üni- versitesi İletişim Dergisi, 2015, Cilt 2, Sayı 1

Sosyal Medya Platformlarından Youtube Üzerinden Benlik Sunumunun Dramaturjik Bir Analizi

Year 2018, Issue: 4, 29 - 49, 01.09.2018

Abstract

Günümüzün en büyük iletişim platformu sosyal medyadır. Facebook, Instagram, Twitter, Youtube ve daha birçok platformda bireyler oldukça aktiftir. Dolayısıyla bugünün iletişim unsurlarını idrak etmek için sosyal medyada yer alan bu platformlar Goffman’ın analizi ışığında ele alınmalı ve incelenmelidir. Goffman, dramaturjik analiz başlıklı araştırmasıyla, insanların günlük hayatta kendilerini nasıl ortaya koyduklarını odak noktasına almıştır. Goffman, bireylerin kendilerini takdim etmesi anlamında tiyatro sanatından yararlanmıştır. Bu çalışmada, sosyal medya mecralarından biri olan Youtube ele alınmaktadır. Youtube kanalına sahip olan kişiler araştırma kapsamı bağlamında “diğer içerikler paylaşan” ve “muhafazakar içerik yönetenler” olarak ikiye ayrılmaktadır. Ardından bu iki kategoriden farklı içeriklere sahip Youtuberlar içerisinden en fazla takipçisi olanlar ve trendlerde en fazla yer alan kanallardan 10 tane kanal belirlenmiştir.Dramaturjik analiz sonucu iki kategorinin benlik ve beden sunumunda Goffman’ın tanımlamaları çerçevesinde bir farklılık olup olmadığını ortaya koyma amacı güdülmektedir.

References

  • Erving Goffman, Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu, 2016, Metis Yayınları
  • Ayşe Gül Soncu, Benliklerin Beğenilere Sunulduğu Yeni Ortam: İnstagram, Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi (UHIVE), İstanbul, 2016
  • Aydın Bayad, Erving Goffman’ın Benlik Kavramı ve İnsan Doğası Varsayımı, Psikoloji Çalışmaları Dergisi, İstanbul, 2016
  • Merve Koç, Dramaturjik Teori Çerçevesinde Sosyal Medyada Engelli Bireylerin Benlik Su- numu, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin, 2017
  • Zygmunt Baumann, Kimlik, 2017, Heretik Yayıncılık
  • Celile Evil Kulga, Günlük Yaşamda Benlik Sunumları Üzerine Bir İnceleme, 2014, Ankara
  • Cengizhan Salih, 2018 Türkiye İnternet Kullanım ve Sosyal Medya İstatistikleri, https://di- jilopedi.com/2018 -turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ 2018, Son Erişim Tarihi: 29.11.2018
  • Güz, H. ve Şahin G., Sosyal Medya İletişiminin Yeni Aracı Olarak Bedenler ve Benlikleri Dram- aturjik Bir Analizi, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 2018
  • Mehmet Sinan Tam, Erving Goffman’ın Dramaturjik Kuramı Çerçevesinde Sosyal Medyada Selfie (Özçekim) Paylaşımları, İstanbul, 2015
  • Ernur Genç, Muhafazakarlık ve Türkiye Muhafazakarlarının Bazı Halleri, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2015 Cilt 8, Sayı 1
  • A&G Araştırma Şirketi, Halkın Ne Kadarı Muhafazakar?, 2018, www.agarastirma.com.tr/ara- stirmalar/halkin-ne-kadari-muhafazakar
  • Zafer Özdemir, Sosyal Medyada Kimlik İnşasında Yeni Akım: Özçekim Kullanımı, Maltepe Üni- versitesi İletişim Dergisi, 2015, Cilt 2, Sayı 1
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Eda Akgün This is me

Publication Date September 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 4

Cite

APA Akgün, E. (2018). Sosyal Medya Platformlarından Youtube Üzerinden Benlik Sunumunun Dramaturjik Bir Analizi. Yeni Medya(4), 29-49.

88x31.png
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.