Dijital iletişim çağında bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi, ekonomik seçeneklerin artması, insanların interneti ve yeni medyayı aktif bir şekilde kullanmalarına sebep olmuştur. Zamandan ve mekândan bağımsız iletişim ortamı sunan bu teknolojiler gündelik hayatın parçası haline geldikçe mobil araçların kullanımı da artmıştır. Bu sayede genel kullanıcı ihtiyaç duyduğu zamanda, bulunduğu yerden yalnızca bilgiye erişim özgürlüğü kazanmakla kalmamış aynı zamanda ihtiyaç duyduğu pek çok işlemi de yapar hale gelmiştir. Yeni medya teknolojilerinin gündelik hayatın bir parçası olduktan sonra dünyaya gelen yeni nesil için tüm bu uygulamalar doğal olarak hayatın bir parçasıdır ve gündelik işlerini mobil olarak internet üzerinden yapmak öncelikli tercihleridir. Sosyal paylaşım, bankacılık, sağlık ve eğitim, öğretim hizmetlerinde sıklıkla kullanılan mobil uygulamalar çalışanların ve öğrencilerin hayatlarını kolaylaştırmaktadır. Özellikle öğrencilerin eğitim ve öğretim hayatlarında ihtiyaç duydukları bilgilerin kolay erişilebilir olması çok önemlidir. Çoğu üniversitede ihtiyaç duyulan bilgiler web sitesinde bulunsa bile web siteleri her anımızda ya da istediğimiz yerde kullanabileceğimiz işlevsel özellikler de değildir. Mobil uygulamaların işlevselleşmesi ve gelişmeleriyle birlikte öğrenci işleri için ihtiyaç haline gelmiştir. Bu araştırmada, grafik tasarım ve dijital iletişim teknolojisinin ilişkisi araştırılarak, üniversitelerin mobil uygulama arayüz tasarımları, kullanılabilirlik ve erişilebilirlik açısından incelenerek bu tasarımların nasıl kullanıcı dostu ve erişilebilir olması gerektiğine cevap aranmaktadır.
With the access of new media technologies to the general user, the development of information and communication technologies has accelerated, which has led to an increase in economic options in devices. Thus, internet and mobile applications have started to be used actively. With the increase in the use of smart phones, the usability and functionality of the interface designs has become an important criterion. Developing usability and functionality criteria, which are important features of user-friendly interface design, has recently been inevitable. In this study, firstly, the relationship between education and digital technologies was investigated, and the findings of academic studies in the field were explained by the method of literature review. Then, the user interface designs of the university mobile applications were examined in the context of graphic design that visualizes the information and conveys the message visually. Basic principles have been tried to be determined for effective interface design components for user needs. In line with these principles, the mobile application interface designs of Istanbul Technical University and Yeditepe University were examined in line with the feedback and comments from the users with the Anadolu University mobile application, which has full access. The study aims to start a discussion in the context of functionality and accessibility features for the needs of users in the field of education, in terms of user-oriented interface design improvements in mobile applications.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2021 |
Submission Date | February 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 10 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.