Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2013, Issue: 3, 97 - 126, 28.01.2016

Abstract

References

  • Ankara Barosu, “Büyükşehir Belediyesi Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hük- münde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un Düşündürdükleri”, http://www.dha.com.tr/ankara-barosu-baskanligi-aciklama_393782.html (25.01.2013).
  • Avcı, Gültekin, “13 Büyükşehir Anayasaya Aykırı”, http://gundem.bugun.com.tr/ 3-buyuksehir-anayasa-ya-aykiri-yazisi-209084 (20.02.2013).
  • Christensen, Tom, Per Legreid (2002), “A Transformative Perspective on Administrative Reforms”, Tom Christensen and Per Legreid (Ed.), New Public Management, England: Ashgate, pp. 13-39
  • Çukurçayır, M. Akif (2012), “Büyükşehir Belediyeleri”, İdarecinin Sesi Dergisi, Mayıs-Haziran
  • Çukurçayır, M. Akif, “Büyükşehir yasa tasarısı idare sistemini tamamen değiştiri- yor”, http://www.zaman.com.tr/yorum_yorum-makif-cukurcayir-buyuksehir-yasa-tasarisi- idare-sistemini-tamamen-degistiriyor_2004032.html (01.02.2013). Çukurova Belediyeler Birliği, http://www.cbb.gov.tr/dosyalar/file/BSB_Kanunun_Getirdigi_Degisiklikler_.pdf (20.02.2013). “6360 Sayılı Yasa Neler Getiriyor”,
  • Emini, Filiz Tufan (2009), “Türkiye’de Yerel Yönetimler Reformunun İç ve Dış Di- namikleri”, Yönetim ve Ekonomi, C.16, S.2
  • Golembiewski, Robert (1996), “The Future of Public Administration: End of a Stay in the Sun or a New day A-dawning?”, Public Administration Review, 56, 2 Gözler, Kemal, www.idare.gen.tr/6360-elestiriler.htm. (10.02.2013). “6360 Sayılı Kanun Hakkında Eleştiriler”,
  • Harvard Business Review (1999), Değişim, (Çev. Meral Tüzel), MESS, İstanbul
  • Heeks, Richard (2001), “Reinventing Government in the Imformation Age”, Richard Heeks Ed.), Reinventing Government in the Imformation Age,England: Routledge
  • Kahraman, Mehmet, “Yeni Büyükşehir Belediye Kanunu'na Farklı Bir Değerlen- dirme”, http://www.zaman.com.tr/mobile_detailn.action?newsId=2015387 (20.02.2013).
  • Kalko, Ümit (2010), Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecinin Türkiye’de Yerel Yöne- timlere Yansıması, Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kearney, Richard C., Barry M. Feldman, Carmine Scavo (2000), “Reinventing Government: City Manager Attitudes And Actions”, Public Administration Review, 60, 6, pp. 535-549.
  • Keleş, Rusen (1995), “Yerel Yönetimler Özerklik Sartı Karsısında Avrupa ve Tür- kiye”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 6, Kasım, ss. 3-19.
  • Koçak, Süleyman Yaman, Ali Ekşi (2010), “Katılımcılık ve Demokrasi Perspekti- finden Türkiye’de Yerel Yönetimler”, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 21, Mayıs, ss. 295-307.
  • Koçer, Melih (1970), İşletme Yönetimi ve Organizasyon Fonksiyonu, Ankara.
  • Memişoğlu, Dilek (2006), Yeni Kamu Yönetimi Ve Yerel Yönetimler Reformu, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, SDÜ, Isparta.
  • MİGM, “6360 Sayılı Kanunla İlgili Sıkça Sorulan Sorular Ve Cevaplar”, http://www.migm.gov.tr/Dokumanlar/6360SayiliKanunSSS.pdf (30.01.2013).
  • Ökmen, Mustafa (2003), “Yerel Yönetimlerde Yeniden Düzenleme Girişimleri ve Son Reform Tasarıları Üzerine Bir Değerlendirme”, Yönetim ve Ekonomi, Y.1, C.10, S.1.
  • Parlak, Bekir, “Yeni Büyükşehir Belediye Yasasının Analizi” http://www.bursa- yerelyonetim.com/index.php/yeni-buyuksehir-belediye-yasasinin-analizi/ 20.02.2013).
  • Peters, B. Guy (2000), “Policy instruments and Public Management: Bridging the gaps”, Journal of PA Research&Theory, 10, 1, pp. 35-48.
  • Riccucci, Norma M. (2001), “The Old Public Management Versus the New Public Management, Public Administration Review, 61, 2, pp. 172-176.
  • Sakal, Mustafa (2000), “Türkiye’de Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma So- runu: Tarihsel Perspektiften Bir Değerlendirme”, Süleyman Demirel Ün. İİBF Der., C.5, S.1, ss.119-140.
  • Şaylan, Gencay (1994), Değişim Küreselleşme ve Devletin Yeni İşlevi, İmge, An- kara
  • Şaylan, Gencay (1995), “Değişim ve Yolsuzluk”, Amme İdaresi Dergisi, XXVIII, 3.
  • Taş, Cesurhan (2012), “Yerel Yönetimler Reformu Federal Devlete Gidiş Mi?”, TURAN-SAM (TURAN-CSR) Turan Stratejik Araştırmalar Merkezi Dergisi, C.4, S.16, Son- bahar.
  • TEPAV, “6360 Sayılı Yasaya Göre Belediyelerin Genel Bütçe Vergi Gelirlerinden Alacakları Paylar”,http://www.tepav.org.tr/upload/files/haber/13542876822.6360_Sayili_ Yasaya_Gore_Belediyelerin_Genel_Butce_Vergi_Gelirlerinden_Alacaklari_Paylar.pdf (20.01.2013/a).
  • TEPAV, “Yenilenen Yerel Yönetim Sisteminde Belediye ve İl Özel İdarelerinin Bütçe Genel http://www.tepav.org.tr/tr/haberler/s/3243 (20.01.2013/b). Alacakları Payların
  • Karşılaştırmalı Analizi”
  • TODAİE (1972), İdarenin Yeniden Düzenlenmesi, TODAİE Yay., Ankara.
  • Toprak, Düriye, Ceyda Şataf (2009), “Türkiye’de Yerel Yönetimler Reformu Çer- çevesinde Sosyal Belediyecilik Yaklaşımı”, Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, C. 1, S. 1
  • Tutum, Cahit (1994), Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma, TESAV Yay., An- kara.
  • Ünüsan, Teoman (1994), “Yerel Yönetimler Reformu”, Çağdaş Yerel Yönetimler, C.3, S.2, Mart, ss. 3-8
  • Ulusoy, Ahmet, T. Aldemir (2009), “Yerel Yönetimler ve Mali Özerklik: Türkiye ve OECD Ülkelerinin Karşılaştırmalı Analizi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü- sü Dergisi, Cilt 12, Sayı 21, Haziran, ss. 259-287.
  • Yılmaz, Osman (2001), Kamu Yönetimi Reformu, DPT Yay., Ankara.

YEREL YÖNETİMLER REFORMUNDA REFORM: 6360 SAYILI KANUN’UN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ

Year 2013, Issue: 3, 97 - 126, 28.01.2016

Abstract

Genel olarak Türk yerel yönetimlerinde reformun gerekçesi; merkezi idare ile yerel yönetimleri üniter bir yapı içinde idarenin bütünlüğü ilkesine uygun olarak, işbölümü ve koordinasyona dayalı bir yapıya kavuşturmak, merkezi idare ile yerel yönetimler arasında görev, yetki, sorumluluk ve kaynak paylaşımı ile yerel yönetimlerin teşkilat, mali ve personel yapısını yeniden düzenlemek ve yerel yönetimlerin düzenli gelir kaynaklarına sahip olması için gerekli düzenlemeleri yapmak olarak belirtilir. Böylesine önemli hedeflerin gerçekleşmesi reformun başarısı olarak kabul edilmektedir. Yeteri başarıya ulaşılamadığında ise reforma reform gündeme gelir. Bu çalışmada Türkiye’de yerel yönetimlerde son dönem reform çalışmaları 6360 sayılı
yasa kapsamında “reformda reform” bakış açısıyla analiz edilmiştir.Yasanın Türk yerel yönetimler sistemine getirdikleri ve bu yasaya yönelik eleştiriler ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.

References

  • Ankara Barosu, “Büyükşehir Belediyesi Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hük- münde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un Düşündürdükleri”, http://www.dha.com.tr/ankara-barosu-baskanligi-aciklama_393782.html (25.01.2013).
  • Avcı, Gültekin, “13 Büyükşehir Anayasaya Aykırı”, http://gundem.bugun.com.tr/ 3-buyuksehir-anayasa-ya-aykiri-yazisi-209084 (20.02.2013).
  • Christensen, Tom, Per Legreid (2002), “A Transformative Perspective on Administrative Reforms”, Tom Christensen and Per Legreid (Ed.), New Public Management, England: Ashgate, pp. 13-39
  • Çukurçayır, M. Akif (2012), “Büyükşehir Belediyeleri”, İdarecinin Sesi Dergisi, Mayıs-Haziran
  • Çukurçayır, M. Akif, “Büyükşehir yasa tasarısı idare sistemini tamamen değiştiri- yor”, http://www.zaman.com.tr/yorum_yorum-makif-cukurcayir-buyuksehir-yasa-tasarisi- idare-sistemini-tamamen-degistiriyor_2004032.html (01.02.2013). Çukurova Belediyeler Birliği, http://www.cbb.gov.tr/dosyalar/file/BSB_Kanunun_Getirdigi_Degisiklikler_.pdf (20.02.2013). “6360 Sayılı Yasa Neler Getiriyor”,
  • Emini, Filiz Tufan (2009), “Türkiye’de Yerel Yönetimler Reformunun İç ve Dış Di- namikleri”, Yönetim ve Ekonomi, C.16, S.2
  • Golembiewski, Robert (1996), “The Future of Public Administration: End of a Stay in the Sun or a New day A-dawning?”, Public Administration Review, 56, 2 Gözler, Kemal, www.idare.gen.tr/6360-elestiriler.htm. (10.02.2013). “6360 Sayılı Kanun Hakkında Eleştiriler”,
  • Harvard Business Review (1999), Değişim, (Çev. Meral Tüzel), MESS, İstanbul
  • Heeks, Richard (2001), “Reinventing Government in the Imformation Age”, Richard Heeks Ed.), Reinventing Government in the Imformation Age,England: Routledge
  • Kahraman, Mehmet, “Yeni Büyükşehir Belediye Kanunu'na Farklı Bir Değerlen- dirme”, http://www.zaman.com.tr/mobile_detailn.action?newsId=2015387 (20.02.2013).
  • Kalko, Ümit (2010), Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecinin Türkiye’de Yerel Yöne- timlere Yansıması, Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kearney, Richard C., Barry M. Feldman, Carmine Scavo (2000), “Reinventing Government: City Manager Attitudes And Actions”, Public Administration Review, 60, 6, pp. 535-549.
  • Keleş, Rusen (1995), “Yerel Yönetimler Özerklik Sartı Karsısında Avrupa ve Tür- kiye”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 6, Kasım, ss. 3-19.
  • Koçak, Süleyman Yaman, Ali Ekşi (2010), “Katılımcılık ve Demokrasi Perspekti- finden Türkiye’de Yerel Yönetimler”, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 21, Mayıs, ss. 295-307.
  • Koçer, Melih (1970), İşletme Yönetimi ve Organizasyon Fonksiyonu, Ankara.
  • Memişoğlu, Dilek (2006), Yeni Kamu Yönetimi Ve Yerel Yönetimler Reformu, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, SDÜ, Isparta.
  • MİGM, “6360 Sayılı Kanunla İlgili Sıkça Sorulan Sorular Ve Cevaplar”, http://www.migm.gov.tr/Dokumanlar/6360SayiliKanunSSS.pdf (30.01.2013).
  • Ökmen, Mustafa (2003), “Yerel Yönetimlerde Yeniden Düzenleme Girişimleri ve Son Reform Tasarıları Üzerine Bir Değerlendirme”, Yönetim ve Ekonomi, Y.1, C.10, S.1.
  • Parlak, Bekir, “Yeni Büyükşehir Belediye Yasasının Analizi” http://www.bursa- yerelyonetim.com/index.php/yeni-buyuksehir-belediye-yasasinin-analizi/ 20.02.2013).
  • Peters, B. Guy (2000), “Policy instruments and Public Management: Bridging the gaps”, Journal of PA Research&Theory, 10, 1, pp. 35-48.
  • Riccucci, Norma M. (2001), “The Old Public Management Versus the New Public Management, Public Administration Review, 61, 2, pp. 172-176.
  • Sakal, Mustafa (2000), “Türkiye’de Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma So- runu: Tarihsel Perspektiften Bir Değerlendirme”, Süleyman Demirel Ün. İİBF Der., C.5, S.1, ss.119-140.
  • Şaylan, Gencay (1994), Değişim Küreselleşme ve Devletin Yeni İşlevi, İmge, An- kara
  • Şaylan, Gencay (1995), “Değişim ve Yolsuzluk”, Amme İdaresi Dergisi, XXVIII, 3.
  • Taş, Cesurhan (2012), “Yerel Yönetimler Reformu Federal Devlete Gidiş Mi?”, TURAN-SAM (TURAN-CSR) Turan Stratejik Araştırmalar Merkezi Dergisi, C.4, S.16, Son- bahar.
  • TEPAV, “6360 Sayılı Yasaya Göre Belediyelerin Genel Bütçe Vergi Gelirlerinden Alacakları Paylar”,http://www.tepav.org.tr/upload/files/haber/13542876822.6360_Sayili_ Yasaya_Gore_Belediyelerin_Genel_Butce_Vergi_Gelirlerinden_Alacaklari_Paylar.pdf (20.01.2013/a).
  • TEPAV, “Yenilenen Yerel Yönetim Sisteminde Belediye ve İl Özel İdarelerinin Bütçe Genel http://www.tepav.org.tr/tr/haberler/s/3243 (20.01.2013/b). Alacakları Payların
  • Karşılaştırmalı Analizi”
  • TODAİE (1972), İdarenin Yeniden Düzenlenmesi, TODAİE Yay., Ankara.
  • Toprak, Düriye, Ceyda Şataf (2009), “Türkiye’de Yerel Yönetimler Reformu Çer- çevesinde Sosyal Belediyecilik Yaklaşımı”, Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, C. 1, S. 1
  • Tutum, Cahit (1994), Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma, TESAV Yay., An- kara.
  • Ünüsan, Teoman (1994), “Yerel Yönetimler Reformu”, Çağdaş Yerel Yönetimler, C.3, S.2, Mart, ss. 3-8
  • Ulusoy, Ahmet, T. Aldemir (2009), “Yerel Yönetimler ve Mali Özerklik: Türkiye ve OECD Ülkelerinin Karşılaştırmalı Analizi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü- sü Dergisi, Cilt 12, Sayı 21, Haziran, ss. 259-287.
  • Yılmaz, Osman (2001), Kamu Yönetimi Reformu, DPT Yay., Ankara.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Doç.dr.m.akif Özer

Publication Date January 28, 2016
Published in Issue Year 2013 Issue: 3

Cite

APA Özer, D. (2016). YEREL YÖNETİMLER REFORMUNDA REFORM: 6360 SAYILI KANUN’UN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ. Yerel Politikalar(3), 97-126.
AMA Özer D. YEREL YÖNETİMLER REFORMUNDA REFORM: 6360 SAYILI KANUN’UN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ. Yerel Politikalar. January 2016;(3):97-126.
Chicago Özer, Doç.dr.m.akif. “YEREL YÖNETİMLER REFORMUNDA REFORM: 6360 SAYILI KANUN’UN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ”. Yerel Politikalar, no. 3 (January 2016): 97-126.
EndNote Özer D (January 1, 2016) YEREL YÖNETİMLER REFORMUNDA REFORM: 6360 SAYILI KANUN’UN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ. Yerel Politikalar 3 97–126.
IEEE D. Özer, “YEREL YÖNETİMLER REFORMUNDA REFORM: 6360 SAYILI KANUN’UN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ”, Yerel Politikalar, no. 3, pp. 97–126, January 2016.
ISNAD Özer, Doç.dr.m.akif. “YEREL YÖNETİMLER REFORMUNDA REFORM: 6360 SAYILI KANUN’UN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ”. Yerel Politikalar 3 (January 2016), 97-126.
JAMA Özer D. YEREL YÖNETİMLER REFORMUNDA REFORM: 6360 SAYILI KANUN’UN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ. Yerel Politikalar. 2016;:97–126.
MLA Özer, Doç.dr.m.akif. “YEREL YÖNETİMLER REFORMUNDA REFORM: 6360 SAYILI KANUN’UN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ”. Yerel Politikalar, no. 3, 2016, pp. 97-126.
Vancouver Özer D. YEREL YÖNETİMLER REFORMUNDA REFORM: 6360 SAYILI KANUN’UN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ. Yerel Politikalar. 2016(3):97-126.