Book Review
BibTex RIS Cite

Zeren Tanındı, Yazıda Âhenk ve Renk: Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonundan Sanatlı Kitaplar, Belgeler ve Hüsn-i Hatlar. İstanbul: Vehbi Koç Vakfı, Sadberk Hanım Müzesi, 2019. 2 cilt, 816 sayfa. ISBN: 9786059606202

Year 2020, Volume: 2, 208 - 210, 22.12.2020
https://doi.org/10.53979/yillik.2020.19

Abstract

Zeren Tanındı, Yazıda Âhenk ve Renk: Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonundan Sanatlı Kitaplar, Belgeler ve Hüsn-i Hatlar. İstanbul: Vehbi Koç Vakfı, Sadberk Hanım Müzesi, 2019. 2 cilt, 816 sayfa. ISBN: 9786059606202 kitabının, Aslıhan Erkmen tarafından yazılmış tenkidi.

References

  • 1 Serpil Bağcı, “Metinlerden Resimlere: Elyazma Tasvirlerinde Hz. Ali,” İslam İnançlarında Hz. Ali, der. Ahmet Yaşar Ocak (Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Kurumu ve Türk Tarih Kurumu, 2005), 218–220.
  • 2 Son yıllarda hem Türkiye’de hem de dünyada teknolojik gelişmelerin hızlanması ve dijital iletişim olanaklarının yaygınlaşmasıyla birçok yazma eser koleksiyonu uzaktan erişime açılırken, kimi koleksiyonların da ayrıntılı katalogları yayımlanmıştır.
  • Yakın örnekler arasında Ayşe Aldemir Kilercik ve Zeren Tanındı, Sakıp Sabancı Müzesi Kitap Sanatları ve Hat Koleksiyonu (İstanbul: Sakıp Sabancı Müzesi, 2012); Günay Kut et al., İstanbul Araştırmaları Enstitüsü Yazmaları Kataloğu, 3 c. (İstanbul: İstanbul Araştırmaları Enstitüsü, 2014) sayılabilir.
  • İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nün bu koleksiyona dayanarak 2019’da açtığı Hafıza-i Beşer: Osmanlı Yazmalarından Hikâyeler sergisi Google Arts & Culture üzerinden sanal olarak da gezilebilmektedir, bkz. https://artsandculture.google.com/story/haf%C4%B1za-i-be%C5%- 9Fer/_ALC-C4OOd14JQ?hl=tr, erişim 22 Ağustos 2020. Bu gelişmeler, bir yandan çağdaş müzecilik uygulamalarının, bir yandan da yazma eserlere yönelik ilginin artmasının bir sonucu olarak yorumlanabilir.
  • 3 Sadberk Hanım Müzesi 14 Ekim 1980 tarihinde, İstanbul Sarıyer’deki Azaryan Yalısı’nda hizmet vermeye başlamıştır.
  • 4 Bu incelemeye konu olan iki ciltlik kitapta koleksiyondaki tüm eserlerin değerlendirmesi yapılmıştır. Sergide ise bunlar arasından seçilen 134 eser yer almıştır ve sergi için daha dar kapsamlı bir katalog hazırlanmıştır.
  • Bkz: Zeren Tanındı, Yazıda Âhenk ve Renk: Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonundan Sanatlı Kitaplar Belgeler Hüsn-i Hatlar / Harmony of Line and Colour: Illuminated Manuscripts Documents and Calligraphy in the Sadberk Hanım Museum Collection, çev. Mary Işın (İstanbul: Vehbi Koç Vakfı, Sadberk Hanım Müzesi, 2019).

Zeren Tanındı, Yazıda Âhenk ve Renk: Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonundan Sanatlı Kitaplar, Belgeler ve Hüsn-i Hatlar. İstanbul: Vehbi Koç Vakfı, Sadberk Hanım Müzesi, 2019. 2 cilt, 816 sayfa. ISBN: 9786059606202

Year 2020, Volume: 2, 208 - 210, 22.12.2020
https://doi.org/10.53979/yillik.2020.19

Abstract

Book review of Zeren Tanındı, Yazıda Âhenk ve Renk: Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonundan Sanatlı Kitaplar, Belgeler ve Hüsn-i Hatlar. İstanbul: Vehbi Koç Vakfı, Sadberk Hanım Müzesi, 2019. 2 cilt, 816 sayfa. ISBN: 9786059606202, written by Aslıhan Erkmen.

References

  • 1 Serpil Bağcı, “Metinlerden Resimlere: Elyazma Tasvirlerinde Hz. Ali,” İslam İnançlarında Hz. Ali, der. Ahmet Yaşar Ocak (Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Kurumu ve Türk Tarih Kurumu, 2005), 218–220.
  • 2 Son yıllarda hem Türkiye’de hem de dünyada teknolojik gelişmelerin hızlanması ve dijital iletişim olanaklarının yaygınlaşmasıyla birçok yazma eser koleksiyonu uzaktan erişime açılırken, kimi koleksiyonların da ayrıntılı katalogları yayımlanmıştır.
  • Yakın örnekler arasında Ayşe Aldemir Kilercik ve Zeren Tanındı, Sakıp Sabancı Müzesi Kitap Sanatları ve Hat Koleksiyonu (İstanbul: Sakıp Sabancı Müzesi, 2012); Günay Kut et al., İstanbul Araştırmaları Enstitüsü Yazmaları Kataloğu, 3 c. (İstanbul: İstanbul Araştırmaları Enstitüsü, 2014) sayılabilir.
  • İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nün bu koleksiyona dayanarak 2019’da açtığı Hafıza-i Beşer: Osmanlı Yazmalarından Hikâyeler sergisi Google Arts & Culture üzerinden sanal olarak da gezilebilmektedir, bkz. https://artsandculture.google.com/story/haf%C4%B1za-i-be%C5%- 9Fer/_ALC-C4OOd14JQ?hl=tr, erişim 22 Ağustos 2020. Bu gelişmeler, bir yandan çağdaş müzecilik uygulamalarının, bir yandan da yazma eserlere yönelik ilginin artmasının bir sonucu olarak yorumlanabilir.
  • 3 Sadberk Hanım Müzesi 14 Ekim 1980 tarihinde, İstanbul Sarıyer’deki Azaryan Yalısı’nda hizmet vermeye başlamıştır.
  • 4 Bu incelemeye konu olan iki ciltlik kitapta koleksiyondaki tüm eserlerin değerlendirmesi yapılmıştır. Sergide ise bunlar arasından seçilen 134 eser yer almıştır ve sergi için daha dar kapsamlı bir katalog hazırlanmıştır.
  • Bkz: Zeren Tanındı, Yazıda Âhenk ve Renk: Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonundan Sanatlı Kitaplar Belgeler Hüsn-i Hatlar / Harmony of Line and Colour: Illuminated Manuscripts Documents and Calligraphy in the Sadberk Hanım Museum Collection, çev. Mary Işın (İstanbul: Vehbi Koç Vakfı, Sadberk Hanım Müzesi, 2019).
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Reviews and Istanbul Bibliography
Authors

Aslıhan Erkmen 0000-0001-8266-7527

Publication Date December 22, 2020
Submission Date July 17, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 2

Cite

Chicago Erkmen, Aslıhan. “Zeren Tanındı, Yazıda Âhenk Ve Renk: Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonundan Sanatlı Kitaplar, Belgeler Ve Hüsn-I Hatlar. İstanbul: Vehbi Koç Vakfı, Sadberk Hanım Müzesi, 2019. 2 Cilt, 816 Sayfa. ISBN: 9786059606202”. YILLIK: Annual of Istanbul Studies 2, December (December 2020): 208-10. https://doi.org/10.53979/yillik.2020.19.