Ülkelerin sosyo-ekonomik açıdan kalkınmışlık düzeylerinin en
önemli göstergelerinden birisi sağlık hizmetleridir. Teknolojinin
hızla değişmesi, artan maliyetler, hastaların artan şikâyetleri ve
iyi bakım isteğinin yaygınlaşması sağlık hizmetlerinin daha
karmaşık bir yapıya bürünmesine neden olmuştur. Sağlık
sektöründe sunulan hizmet tam güvenilirliğe sahip olmalıdır.
Fakat sağlık sektörü, doğası gereği belirsizliklerin olduğu bir
yapıya sahiptir. Ama bu belirsizlikler konusunda tüm taraflar eşit
mesafede değildir. Bu asimetrik enformasyon nedeni ile hasta
kendisine sunulan hizmetin kalitesini ve kendine yararlılığını
sorgulayabilecek bir durumda değildir. Sağlıktan hizmet alımı
çok üst düzeyde bir uzmanlık gerektirdiği için hastaların
eğitim düzeyleri ve gelir durumları sağlık hizmetleri alanındaki
bilgi eksikliklerini gidermelerinde yeterli değildir. Asimetrik
enformasyon sorunu emek piyasalarında, personel alımlarında,
finansal piyasalarda, ikinci el araç alımlarında, hastanelerin
cihaz alımı durumlarında ve sağlık sigortalarında yaygın olarak
karşımıza çıkan bir durumdur.
Asimetrik enformasyonun ortadan kaldırılması mümkün
değildir. Burada kişilerin ve kurumların etik değerlere bağlılıkları
ve ahlaki değerleri belirleyici olmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği, Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |